Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nou vermoed ik dat ik de mijne ook geleverd krijg met BS banden, op de ST1100 ben ik eens volledig afgeknapt op de T30 Evo......zijn de BS banden dan op de GS ook zon bagger?
Jouw nwe GS staat op Michelin Anakee banden.
Mooie GS heb je gekocht trouwens, zoals een GS er uit hoort te zien (vind ik) spaakwielen allround banden mooie kleur etc
En een mooie korting!
 
Op diverse Amerikaanse sites wordt steen en been geklaagd over de nieuwe MICHELIN ROAD 6 op een GS(A)... plenty verhalen over fietsen die direct na montage van deze banden naar LINKS trekken, welk fenomeen onmiddellijk weer verdwijnt als er een ander merk van banden wordt gemonteerd...

Zoals gewoonlijk, weet MICHELIN van niets en wordt er niet gereageerd op de (klaarblijkelijk talrijke) klachten...

Voor een aantal internationale forumleden is de maat nu vol (na de rot-Anakee 3) : géén MICHELIN meer op de motor...
Ik kan uit ervaring spreken. Heb de road 6 er onder gehad. Trok behoorlijk naar links. Michelin weet uiteraard van niks. Maar mijn BMW dealer in Alkmaar heeft het keurig opgelost. Nadat zij ook tot de conclusie waren gekomen (banden onder andere motor, andere velg met dezelfde banden, kroonplaat los en zo nog wel een aantal testen) dat het de banden waren, hebben ze er gelijk Pirelli's onder gedaan! En wat denk je.... motortje stuurt weer gewoon keurig rechtuit...
 
Jouw nwe GS staat op Michelin Anakee banden.
Mooie GS heb je gekocht trouwens, zoals een GS er uit hoort te zien (vind ik) spaakwielen allround banden mooie kleur etc
En een mooie korting!
Dank je....
Hmmmmoet ik nu blij worden van die Anakee ?
Hoe is de hethuidige inzicht van die band ?
 
Er liggen Bridgestone banden op… we hebben dus afgesproken dat er PIRELLI SCORPION Trail 2 op komen bij aflevering volgende week .Bekijk bijlage 1836890
Gefeliciteerd Slijk met deze schitterende motor!
En wat een verstandige bandenkeuze.
Mijn 1250 GSA werd afgeleverd op die A41, wat een schijtbanden!
Voortijdig gewisseld voor de Scorpion Trail II, geweldige band.
Had die ook op vorige motoren en kan alleen maar positief zijn.
 
In mei mijn motor in de ceramic coating gezet! Ben nog steeds blij met het resultaat. Even een tuinslang er over heen en hij glimt weer. Die vervelende velgen zijn ook een stuk makkelijker schoon te houden. En mooie bijkomstigheid is dat het plastic ook weer mooi donker is en dat de coating ook corrosie werend is! In ieder geval afgelopen tijd met al het strooien geen probleem gehad. Moeilijke plekjes heb ik met een airbrush gedaan. Volgens de opgave blijft alles er 24 maanden //25kk kilometer op zitten.

Zelf heel tevreden. Foto's zijn na 2 maanden//1100 kilometer.


IMG-20221211-WA0013.jpeg
IMG-20221211-WA0011.jpeg
IMG-20221211-WA0009.jpeg
 
Er liggen Bridgestone banden op… we hebben dus afgesproken dat er PIRELLI SCORPION Trail 2 op komen bij aflevering volgende week .Bekijk bijlage 1836890
Mooi, wist niet dat dit kon toen ik de mijne deze week bestelde. Misschien moet ik de dealer ook nog eens contacteren want ik ben die Scorpion Trail 2 ook gewoon van mijn vorige motoren en mijn motor gaat maar in productie in week 4.
 
Dank je....
Hmmmmoet ik nu blij worden van die Anakee ?
Hoe is de hethuidige inzicht van die band ?

De Anakee is een prima band! Vooral in de regen is het een topper.
Bovendien past het profiel erg goed bij een GS zeker in combinatie met gespaakte velgen.
 
De Anakee is een prima band! Vooral in de regen is het een topper.
Bovendien past het profiel erg goed bij een GS zeker in combinatie met gespaakte velgen.
Net een artikel gelezen van mike the bike mbt deze band. Ik laat mij eens verassen.
 
Gefeliciteerd Slijk met deze schitterende motor!
En wat een verstandige bandenkeuze.
Mijn 1250 GSA werd afgeleverd op die A41, wat een schijtbanden!
Voortijdig gewisseld voor de Scorpion Trail II, geweldige band.
Had die ook op vorige motoren en kan alleen maar positief zijn.
Ha ha, dank voor de bevestiging van jou en woekie ….volgende week snel bellen en een afspraak maken om de banden te wisselen!!
 
Mooi, wist niet dat dit kon toen ik de mijne deze week bestelde.


Alles kan.. maar of het gratis kan, of dat je enkel het werk moet betalen, of dat ze je ook nog een meerprijs laten betalen voor de banden... dat zijn dingen die je met je dealer zal moeten bespreken.

Ik weet nog niet met welke banden mijn GSA gaat afgeleverd worden, voor mij is alles ok zo lang het maar geen Anakee 3 zijn. Want dan gaat er ook gewisseld worden voor aflevering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan