Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

'slechtste zadel ooit' is een van de redenen dat ik geen GS rijd.
Is dat veel veranderd sinds 2016?
Ik heb deze en zit echt heel goed. Weet niet of deze standaard is?
B7D60078-583E-41F6-8C65-940A0A31EF44.png
 
Misschien niet maar alternatieve zadels zijn er volop! Alsook bekleders die zadels aanpassen!!
Als ik 20K motor koop wil ik toch minstens dat ie goed zit?
Aftermarket zadels zijn ook hit en miss, je moet maar hopen dat het beter zit. En ziet er zelden mooi uit.

Deze had ik wel gewild.

1674040206362.png
 
Ik weet niet wat er zo hard tegenviel bij jou, maar ik heb nu op minder dan 10 maanden tijd bijna 20k op de teller gezet en ik vind het best een comfortabel zadel...

Over een dikke maand een zadel zoals die van hierboven.. zal wel iets minder comfortabel zitten vrees ik. Vond het wel mooier dus gewoon gehouden dat rally zadel.
 
Ik heb een verhoogd touratech zadel. Wordt binnekort vervangen voor een verwarmde versie.
 
Hou ons ff op de hoogte aub…
Het is inderdaad een gisteren aangekondigde recall en zelfs mijn verleden vrijdag geleverde GS moet de software update nog krijgen …

Iedereen wordt per brief verwittigd .

Mijn dealer raadt me - een beetje ironisch- aan om ondertussen “geen jumps” met mijn motoren te maken …

Ik las dat in de USA de eigenaars van een 1250 de raad krijgen om er niet meer mee te rijden, zolang de update niet is uitgevoerd, maar daar panikeert men wel snel…

Mijn GS-en krijgen de update bij hun volgende beurt.
 
als je ruim 20 K moet neertellen en je dan nog een paar honderd voor een goed zadel vind ik dat gewoon slecht.

ben ooit met een F800GS zadel naar Vikings seats geweest ( mooie kerel daar :+ )
Die vertelde me dat het gebruikte materiaal gewoon slecht was nog minder dan op die hele goedkope chineze imitatie motoren , hij zag mijn ongeloof en liet het me zien , ik was geschokt , toen goed spul erin en ik zat er als een vorst op . terwijl die betere materialen het ook niet doen qua meerprijs maar ,nou is een F800GS aardig wat goedkoper ( toen dan een R1200GS ) slechte beurt van BMW.
 
Standaard is te bol en te zacht, mijn kont kan er gewoon niet mee overweg.
Beste standaard zadels die ik al mocht proberen:
KTM SuperDuke 1290 GT
Ducati 749S (met permanente zadelverwarming wel)
Beide mooi plat en hard, niet te breed maar breed genoeg onder de zitbeenderen.
 
Mijn motor staat in een afgesloten bewoners garage, helaas geen stroom dus de druppellader had een alternatief nodig.
Semi tractie accu en omvormertje.....hangt de optimate er weer aan.
20230118_152522.jpg
 
Laatst bewerkt:
Standaard is te bol en te zacht, mijn kont kan er gewoon niet mee overweg.
Beste standaard zadels die ik al mocht proberen:
KTM SuperDuke 1290 GT
Ducati 749S (met permanente zadelverwarming wel)
Beide mooi plat en hard, niet te breed maar breed genoeg onder de zitbeenderen.
Je kunt toch gewoon een beter zadel bedingen bij de aankoop!!! Beste dealer die dit weigert….
 
In 2020 kon ik nog een kleine opleg doen van € 50 voor een zogenaamd "comfort"zadel op mijn R1250GS , dat inderdaad beter zit dan het OEM-exemplaar, maar na langere ritten eveneens te zacht blijkt te zijn.

Echter, deze optie is niet meer voorhanden (tenzij je dit zadel er apart bijkoopt, waardoor je dan twee zadels zou hebben).

Het veel betere Wunderlich zadel kost echter een forse € 400... ik zie zelfs de beste dealer dit er niet bijhoesten, als je een nieuwe GS koopt (of hij geeft voor de rest geen korting).
 
Ik heb dus gewoon geen probleem met het standaard zadel he.
Ja, als ik na eeuwen weer een stukje van 800km rijdt, na een paar dagen is dat weer voorbij omdat dat wennen is...
Zal wel een uitzondering zijn 8)7
 
Echter, deze optie is niet meer voorhanden (tenzij je dit zadel er apart bijkoopt, waardoor je dan twee zadels zou hebben).
Die is er nog, maar wel anders...samen met andere opties als pakket. Heet Duo zadel, je krijgt dan ook een middenbok
 
Heb Corbin gehad en Wunderlich op de GS.
De laatste zat echt het fijnste.
Tegenwoordig bekleed ik zelf m.n buddyseats.
Hard zadel geeft op de duur meer comfort.
 
Je kunt toch gewoon een beter zadel bedingen bij de aankoop!!! Beste dealer die dit weigert….
Weigeren nee, maar je betaald toch ...links of rechts om....bijvmet je inruil. De tijd om bij BMW dealers af te dingen is volgens mij voorbij, hooguit kun je een aktie vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan