Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zonder afleiding in- en uitzoomen. Meest briljante ding na gesneden brood.
Geweldig....zonder afleiding in en uitzoomen in een zin.
Met linkeroog op de weg kijken en met rechteroog in en uitzoomen bekijken. _O-

Dat wiel is inderdaad wel subliem, maar in deze voor mij volstrekt overbodig en zou ik voor de veel goedkopere variant gaan
 
Mijn vraag is ook helemaal niet of je het zou kopen of niet en al helemaal niet of je het totaal overbodig vindt of niet maar eerder zij die het hebben, wat dan de ervaring is. De meeste die reageren hebben ‘t ding helemaal niet, lijkt het.. 8)7
 
Bewolkte dagen zijn de mooiste dagen om te rijden! Wat glimt ie dan mooi he!
Uiteraard wel even afspuiten om de pekel te verwijderen!

20230309_111757.jpg
 

Bijlagen

  • 20230309_111831.mp4
    43,5 MB
  • 20230309_111950.mp4
    21,1 MB
Geweldig....zonder afleiding in en uitzoomen in een zin.
Met linkeroog op de weg kijken en met rechteroog in en uitzoomen bekijken. _O-

Dat wiel is inderdaad wel subliem, maar in deze voor mij volstrekt overbodig en zou ik voor de veel goedkopere variant gaan
Maar dan echt... Soms werp je een blik op je navi. Je ziet niet direct wat je zoekt, want zoom is verkeerd. Blik weer terug naar de weg. Tot nu niks anders dan 'normaal'. En dan de truuk, je draait het wiel 3 klikjes oid en daarbij blijf je je blik op de weg houden. Vervolgens blik weer op de navi en je hebt direct overzicht omdat je uigezoomd bent. En direct weer die blik op de weg. Gaat met een zumo xt niet lukken, als je met je vingers op het scherm moet tikken om te zoomen. Je bent secondenlang afgeleid. Daarom, scrolwiel is beter dan hagelslag.
 
Tuurlijk....normaal bij ritje over snelweg....maar bij bochtenwerk en 80 km wordt dat andere poep. Maar ieder zijn meug, mijn TT zoomt vanzelf als ik een bocht nader.
 
Zo, ik heb gisteren een 1200 GSA van 2008 gekocht. Hele nette motor met nog geen 60k op de klok.

Nou heeft de vorige eigenaar de linker en rechter tank cover, zie hieronder, rood gespoten en ben ik dus op zoek naar 2 originele delen, zonder grote schades. Is er iemand die nog iets heeft liggen?

689344-1-big.jpg
 
Tuurlijk....normaal bij ritje over snelweg....maar bij bochtenwerk en 80 km wordt dat andere poep. Maar ieder zijn meug, mijn TT zoomt vanzelf als ik een bocht nader.
Auto zoom doet de Navigator ook,
Als je bij bochtenwerk plots voor een omleiding staat is het toch handig als je even snel kan zoomen,
Herberekenen is zo sneu voor je route.
 
Auto zoom doet de Navigator ook,
Als je bij bochtenwerk plots voor een omleiding staat is het toch handig als je even snel kan zoomen,
Herberekenen is zo sneu voor je route.
Zeg toch ieder zijn meug, ik zie het voordeel nog steeds niet
 
Iemand al ervaring met elektrische motorfietsen ? Heb afgelopen weekend een proefritje op een Zero DSR/X gemaakt… Wat een kanon !

Maar goed, voor 29K gaat mijn voorkeur toch wel naar een nieuwe GS 😁👍
 
Laatst bewerkt:
Iemand al ervaring met elektrische motorfietsen ? Heb afgelopen weekend een proefritje op een Zero DSR/X gemaakt… Wat een kanon !

Maar goed, voor 29K gaat mijn voorkeur toch wel naar een nieuwe GS 😁👍

heb 1x op zo'n BMW elektrische motor scooter gereden ,,niet onaardig maar die range vond ik te kort voor een toer rijden en dan die prijs daar kan je idd een leuke GS van kopen. voorlopige hebben BEV motoren/scooters nog niet veel toegevoerde waarde.
 
heb 1x op zo'n BMW elektrische motor scooter gereden ,,niet onaardig maar die range vond ik te kort voor een toer rijden en dan die prijs daar kan je idd een leuke GS van kopen. voorlopige hebben BEV motoren/scooters nog niet veel toegevoerde waarde.

Ik zou het iedereen eens willen aanraden ( om zonder vooroordelen ) een proefritje te maken…
 
heb 1x op zo'n BMW elektrische motor scooter gereden ,,niet onaardig maar die range vond ik te kort voor een toer rijden en dan die prijs daar kan je idd een leuke GS van kopen. voorlopige hebben BEV motoren/scooters nog niet veel toegevoerde waarde.
Fossiele lulkoek. Ga eens op een energica rijden.
Ga ik binnenkort ook doen.
 
Fossiele lulkoek. Ga eens op een energica rijden.

Ook een Energica is waardeloos voor een avontuurlijke motorrijder.. 🤷‍♂️



Ik moet altijd oppassen hoe ik het zeg.. maar goed..

Ik ben niet tegen elektrische motorfietsen, zeker niet.. in de juiste setting zie ik zo'n ding zelf nog zitten ook.
Niet voor niets kijk ik al een tijdje naar zo'n Sur Ron E-bike om ongegeneerd als een "lookalike" MTB door de bossen te kunnen knallen.

Woonwerk met een E-moto? Waarom niet...



Maar komaan... avontuurlijk reizen met een E-moto? Niet vandaag, niet in 2024 en ook niet in weetikveelwelkjaar..
Of we geven het avontuurlijke motorrijden en reizen op, of we moeten met NAFT blijven rijden...


Een elektrische motorfiets die +200km kan rijden wordt zo zwaar dat het niet meer plezant is..
Laadpalen zullen er over een paar jaar (misschien) voldoende zijn, maar niet op de wegen die wij kiezen.. en dan moeten we ook nog afwachten of het stroomnet al die elektrische voertuigen wel aan kan..

En reizen met zo'n batterij motor... da's van de ene laadbeurt naar de andere plannen... met een range van om en bij de 200km heb je dus al niet zo heel veel vrijheid meer..
En hopen dat je daar op die laadplaats die je op je app kan zien ook effectief kan laden... een hoop tijd kwijt, waarschijnlijk toch weer niet op die ene route die jij wil rijden..
En dan heb ik het nog maar gewoon over de vlotte wegen richting de mooie gebieden he.... een laadpaal in the middle of nowhere? Wanneer gaan we die vinden???

Nope... vanaf het moment dat we met een motor elektrisch MOETEN gaan rijden... dan hebben we het gehad..



woon-werk, en ritjes rond de kerktoren... die zullen we kunnen blijven doen...maar goed, willen we dat?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan