Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Voorjaar , Metamorfosetijd : m’n GS nu precies een jaar in bezit, en tijd voor wat aanpassingen.
al eerder ervaren dat Adventure zadel voor mij veel beter zit, en ook de 2 tone look sprak me aan ….. bij deze dus , en een dag poetswerk na 10.000 km in de donkere maanden .
Scherm was ook niet al te fraai meer, dus ook geupgrade.
Marktplaats is Youri friandises ( sometimes)
 

Bijlagen

  • 94F1A8D8-11ED-48B4-8986-F1457BF4FAE4.jpeg
    94F1A8D8-11ED-48B4-8986-F1457BF4FAE4.jpeg
    426,2 KB · Weergaven: 44
  • A06E2C5D-1FD7-410E-9ADB-85B88BE855E8.jpeg
    A06E2C5D-1FD7-410E-9ADB-85B88BE855E8.jpeg
    364,5 KB · Weergaven: 44
Denk dat dit ze ook worden inderdaad. Alleen zit ik een beetje te twijfelen over de grondspeling met valbeugels die echt om de cilinders heen gaan.
Je moet echt je best doen om de beugels aan de grond te rijden.
Hier zaten er wunderlich beugels op de originele beugels.
Die schraapten wel over de grond.
118255728_10158552990693622_5733658821711356088_n.jpg
 
Volgens mij hadden bij de oliegegekoelde 1200GS'n de Adventures wel meer grondspeling en een steilere voorvork maar is dat bij de LC niet zo.
 


En nog behoorlijk aan de prijs om er zo mee uit te pakken...

Nog 750€ bijbetalen voor de koffers?? Ik heb mijn Triple Black van 2022 inclusief 3 koffers alvast voor een pak minder verkocht begin dit jaar.
DAT was een koopje, en dan nog koopt men liever bij de dealer...
 
Hoe stappen jullie doorgaans (min of meer elegant) op de GS? Ik zette ‘m tot hiertoe op de zijstandaard om dan via de stepjes op te stappen en vervolgens de standaard in te klappen.

Nu merkte ik gisteren plots dat mijn zijstandaard tegen mijn schakelpookje kwam waardoor terugschakelen een uitdaging werd. Conclusie: standaard verbogen.. _O-

Akkoord ik had wel heel wat bagage mee, meer bepaald 18 flessen heerlijke Geuze, en ik ben zelf niet van de magerste maar voor zo’n machine zou ‘t toch wat steviger mogen zijn, nee?

Intussen de standaard terug op zijn plaats geplooid wat trouwens ook verrassend makkelijk ging.

Wel opvallend dingetje.. nog mensen die dat ervaren hebben?

(Je kan trouwens zien of ie nog mooi op de juiste plek zit aan de rubberen aanslag onder het stepje aan de kant van de standaard.)
 
Niet gelijk dezelfde ervaring..... maar ik heb/had het idee dat mijn zijstandaard (van mijn 2021 GS Rallye) "te recht" staat...... motor heeft dan de neiging voorover (en dan opzij) te klappen.... hoe het zelf bij te stellen, geen idee (alles lijkt gewoon prima te zitten). Dus heb het gisteren maar even aangegeven bij het wegbrengen naar de dealer. Dit voor de 20000km beurt, samen met de software-update vanwege de re-call en daarbij mezelf (en de motor) verwend met een setje HP rem/koppelings pedalen...... ben benieuwd morgen (vandaag werkplaats dicht natuurlijk) :)
 
Ik stap meestal van de hoge kant op. Staat thuis namelijk tegen een muurtje. Zo ben ik het gewend geraakt. Zou zomaar kunnen dat je dan de zijstandaard minder belast.
 
Via de stepjes opstappen moet hij tegen kunnen toch?
ik zou eerder naar de dealer gaan en het aangeven.
bij aflevering van de gs werd bij mij juist aangegeven zo op te stappen!

en anders weer het rechterbeen er over slingeren of zoals Woekie vanaf de hoge kant (maar als hij dan komt….)

voor mij even nu niet… 6 weken rust vanwege een hernia operatie.
dus leuke motorspulletjes bestellen kan wel 😜
 
Of het elegant is of niet heb ik geen idee, dat moeten de mensen bepalen die kijken. Maar alleen gooi ik mijn been over het achterzadel. En met duo of bepakking doe ik een soort ninjatrap over mijn eigen zadel heen. Voor mijn gevoel gaat dat heel soepel. Misschien ziet het er voor een buitenstaander stom uit. Maar ach rijd motor voor mijzelf en niet om te posen _O-
 
Via de stepjes opstappen moet hij tegen kunnen toch?
ik zou eerder naar de dealer gaan en het aangeven.
bij aflevering van de gs werd bij mij juist aangegeven zo op te stappen!

en anders weer het rechterbeen er over slingeren of zoals Woekie vanaf de hoge kant (maar als hij dan komt….)

voor mij even nu niet… 6 weken rust vanwege een hernia operatie.
dus leuke motorspulletjes bestellen kan wel 😜
Een goed herstel gewenst!
Verleden jaar februari ook operatie aan rug gehad, 27 maart laatstleden die "stents", ik doe MF nu de groeten vanuit Chaimouillay (France).
De trip verder naar Corsica zit er voor mij niet in, de 2 makkers rijden morgen wel door.😔,
Maar ik eer morgen huiswaarts, kan de cardio-revalidatie geen 10 dagen onderbreken.
 
Ik ben er gisteren even pijnlijk aan herinnerd waarom ik met motorrijden een beschermend pak draag. Met de fiets gevallen waardoor mijn hele linkeronderarm onderarm geschaafd is. Ook is mijn schouder helemaal stijf. Hopelijk maandag weer genoeg opgeknapt om op de motor te stappen
 
Met de ega....vrouwtje.... onderweg
 

Bijlagen

  • 20230506_131243.jpg
    20230506_131243.jpg
    204,7 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan