Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Wat is je lengte?
Wel grappig om te lezen dat het bij de een zorgt voor een bak ellende en bij de ander blijkbaar verlichting?
Ik ben zelf 1,92 maar met de kanttekening dat ik een vrij lang bovenlichaam heb. Ik rij op een 1250 adventure met een standaard zadel in de hoge stand.
 
Beste forumleden,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Alex Maan. In het verleden zat ik zeer regelmatig op het forum met mijn Yamaha XTZ750, echter de laatste jaren niet zo veel meer…….

Hey, een oude bekende, :W

heb je de Suup nog steeds?

Gecondoleerd met het verlies van je broer….
 
Hoi royal club,

Dank je voor snelle reactie, Oké, van de potentiometer klinkt logisch en staat ook zo in wphb, dus laten we dat maar aanhouden, over het zwarte stekkertje, als iemand daar naar een idee over heeft, hoor ik dat ook graag.

Dank je voor het meedenken en meeleven omtrent mijn broer

fijne avond, groet alex
 
Hey, een oude bekende, :W

heb je de Suup nog steeds?

Gecondoleerd met het verlies van je broer….
Dat is grappig om elkaar hier weer te treffen naar aanleiding jouw tenere met 850 blok heb ik die van mij toen nog van een trx850 voorzien, maar toen die ook olie begon te gebruiken werd het tijd voor wat anders, beetje vloeken in dit gedeelte van het forum maar ik rij zelf een guzzi 1200 sport en ben er eigenlijk wel content mee. Jij bent overgestapt op een gs zo te zien, welke? 1200?
 
Hey, een oude bekende, :W

heb je de Suup nog steeds?

Gecondoleerd met het verlies van je broer….
Dat is grappig om elkaar hier weer te treffen naar aanleiding jouw tenere met 850 blok heb ik die van mij toen nog van een trx850 voorzien, maar toen die ook olie begon te gebruiken werd het tijd voor wat anders, beetje vloeken in dit gedeelte van het forum maar ik rij zelf een guzzi 1200 sport en ben er eigenlijk wel content mee. Jij bent overgestapt op een gs zo te zien, welke? 1200?
 
Mijn XTZ850 is in 2018 stukgelopen en destijds als projectje verkocht. Ik ben daarna via een TDM 3VD overgestapt op een R1150GS Adventure uit 2002.

Zo’n zelfde als jij nu onder handen hebt dus. Ik heb dan ook datzelfde, niet aangesloten, stekkertje onder de zitting. Het lijkt idd, zo als RoyalClub al aangaf, om een stekkertje van een sensor te gaan. Hij heeft iig dat uiterlijk. Ik heb er verder nog geen functie voor kunnen achterhalen.
 
Ik bedenk me net dat het ook een actief koolfilter stekker kan zijn van Amerikaanse modellen

op 4:08 trekken ze 'm los
 
Ik had er nog nooit van gehoord!
Grappig….
Het schijnt harder te zijndan de comfort van BMW, maar iets zachter dan de wunderlich
 
Mijn XTZ850 is in 2018 stukgelopen en destijds als projectje verkocht. Ik ben daarna via een TDM 3VD overgestapt op een R1150GS Adventure uit 2002.

Zo’n zelfde als jij nu onder handen hebt dus. Ik heb dan ook datzelfde, niet aangesloten, stekkertje onder de zitting. Het lijkt idd, zo als RoyalClub al aangaf, om een stekkertje van een sensor te gaan. Hij heeft iig dat uiterlijk. Ik heb er verder nog geen functie voor kunnen achterhalen.
Kijk dan is het wel zeker dat vraag 1 beantwoord is gewoon weer vast zetten onder het zadel, is niet relevant, stekker 2 zou wel iet te maken kunnen hebben met het alarm want er zit aan de sleutels wel zo’n alarm vrijgave (ding met batterij en knopje) we laten het ook maar zo en eerst maar weer eens opbouwen en kijken of die compleet is en vonkt.
 
Mijn XTZ850 is in 2018 stukgelopen en destijds als projectje verkocht. Ik ben daarna via een TDM 3VD overgestapt op een R1150GS Adventure uit 2002.

Zo’n zelfde als jij nu onder handen hebt dus. Ik heb dan ook datzelfde, niet aangesloten, stekkertje onder de zitting. Het lijkt idd, zo als RoyalClub al aangaf, om een stekkertje van een sensor te gaan. Hij heeft iig dat uiterlijk. Ik heb er verder nog geen functie voor kunnen achterhalen.
Kijk dan is het wel zeker dat vraag 1 beantwoord is gewoon weer vast zetten onder het zadel, is niet relevant, stekker 2 zou wel iet te maken kunnen hebben met het alarm want er zit aan de sleutels wel zo’n alarm vrijgave (ding met batterij en knopje) we laten het ook maar zo en eerst maar weer eens opbouwen en kijken of die compleet is en vonkt
Ik bedenk me net dat het ook een actief koolfilter stekker kan zijn van Amerikaanse modellen

op 4:08 trekken ze 'm los
daar is die, hij zit op een vacuüm klep die te maken heeft met het koolfilter die er inderdaad niet op zit
 

Bijlagen

  • 5080EC1E-DDB0-4557-8C0F-2F6EEE879FBB.png
    5080EC1E-DDB0-4557-8C0F-2F6EEE879FBB.png
    179,3 KB · Weergaven: 13
  • 45C12131-41A3-44DF-8F65-E3F5A517E41E.png
    45C12131-41A3-44DF-8F65-E3F5A517E41E.png
    170,4 KB · Weergaven: 10
Ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een GPS mount om telefoon en GPS boven de snelheidsmeter te plaatsen op een F800GS. Ik heb er een gevonden op motoboxer.eu maar deze heeft een 12mm stang waar mijn quad lock niet op past. Zijn er verder nog andere opties die ik misschien over het hoofd zie?

Zie hier een voorbeeld: GPS bracket frame - BMW F700 GS & F800 GS - Motoboxer
 
Ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een GPS mount om telefoon en GPS boven de snelheidsmeter te plaatsen op een F800GS. Ik heb er een gevonden op motoboxer.eu maar deze heeft een 12mm stang waar mijn quad lock niet op past. Zijn er verder nog andere opties die ik misschien over het hoofd zie?

Zie hier een voorbeeld: GPS bracket frame - BMW F700 GS & F800 GS - Motoboxer
Quadlock heeft normaal ook een “mirror” stukje da je kan gebruiken.
 
Zit er aan te denken om toch zelf maar even de olie te verwisselen van de GS, kan het indicatielampje dan wel niet resetten maar ja. Nu zit ik nog te twijfelen of ik ook de bougies doe if enkel de kleine beurt (hij loopt verder prima). Nu zag ik dit setje Onderhoudspakket 10.000 KM R1200GS(Luchtgekoeld) . Daar zitten ook O-ringen voor de kleppendeksel in. Is dat een vervangdeel als je enkel olie en filter doet?
 
Mooi, ga ik even kijken naar wat olie en filters. En dan volgend jaar de hele bult aan vloeistoffen. Dan zit hij aan de 50k dus een mooi moment. Geen idee nl wat er de jaren voorheen aan is gedaan
 
Mooi, ga ik even kijken naar wat olie en filters. En dan volgend jaar de hele bult aan vloeistoffen. Dan zit hij aan de 50k dus een mooi moment. Geen idee nl wat er de jaren voorheen aan is gedaan
Goed idee, ik heb dit jaar ook cardan. versnellingsbak en remvloeistof gedaan en dan motor olie + filters.

die afdichtingen van het kleppendeksel kunnen wel meerder keren gebruikt worden als je geen enorme afstanden doet. , wat je zou kunnen doen dat je voor de eerste keer de doppen en pakking vervangt ,, wat wel belangrijk is gebruik een moment sleutel voor het aandraaien van die klepdeksel bouten , als ie te vast zitten gaan ze ook lekker.
welk jaar is jou GS ? maar als het een non dohc is kan je een schoenveter gebruiken om de bougie doppen los te krijgen.

is voor alle 4 kleps boxers het zelfde , heb ook diverse video's voor de r1200gs
 
Terug
Bovenaan Onderaan