Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Rondje gedaan .. eindelijk!
20230514_192405.jpg
 
... Vorige week heeft de motor zijn 100.000km grote beurt gehad en is er tevens hyperpro vering op gekomen...
Nice! Kan je ook een prijsindicatie geven voor die Hyperpro's? Heb je voor en achter gedaan?

Weet iemand trouwens nog een adresje waar ze het wel aandurven om een gereviseerde ABS pomp te plaatsen voor een R1200GS uit 2007? Ik zou dit toch graag ergens dit seizoen wel op laten lossen, maar na wat rondbellen hoor ik alleen maar prijzen van 1700-1800 euro voor vervanging door een nieuw exemplaar. Reco in Breda deed dit nog wel, maar die is er mee gestopt...
 
Nice! Kan je ook een prijsindicatie geven voor die Hyperpro's? Heb je voor en achter gedaan?

Weet iemand trouwens nog een adresje waar ze het wel aandurven om een gereviseerde ABS pomp te plaatsen voor een R1200GS uit 2007? Ik zou dit toch graag ergens dit seizoen wel op laten lossen, maar na wat rondbellen hoor ik alleen maar prijzen van 1700-1800 euro voor vervanging door een nieuw exemplaar. Reco in Breda deed dit nog wel, maar die is er mee gestopt...
Ik betaalde indertijd +/- 400 € voor een gereviseerde ABS pomp voor een 1200 (2004, dus "tandartsboor .")
Maar ook dat bedrijf bestaat niet meer.
(Geen last meer met remmen van de GS gehad na vervanging)
 
Nice! Kan je ook een prijsindicatie geven voor die Hyperpro's? Heb je voor en achter gedaan?

Weet iemand trouwens nog een adresje waar ze het wel aandurven om een gereviseerde ABS pomp te plaatsen voor een R1200GS uit 2007? Ik zou dit toch graag ergens dit seizoen wel op laten lossen, maar na wat rondbellen hoor ik alleen maar prijzen van 1700-1800 euro voor vervanging door een nieuw exemplaar. Reco in Breda deed dit nog wel, maar die is er mee gestopt...

deze doen dat en ook voor minder dan voor dat bedrag.
 
Maakt het uit waar het in het land is?
Nee hoor, kilometers maken vind ik niet erg ;)
Ik betaalde indertijd +/- 400 € voor een gereviseerde ABS pomp voor een 1200 (2004, dus "tandartsboor .")
Maar ook dat bedrijf bestaat niet meer.
(Geen last meer met remmen van de GS gehad na vervanging)

Tja, ik begrijp wel dat het niet de meeste favoriete klus is voor een garagist. Maar ik blijf hopen! Puur een gereviseerde pomp kopen gaat wel, maar ik zou het toch graag laten uit- en inbouwen.
 
Nee hoor, kilometers maken vind ik niet erg ;)


Tja, ik begrijp wel dat het niet de meeste favoriete klus is voor een garagist. Maar ik blijf hopen! Puur een gereviseerde pomp kopen gaat wel, maar ik zou het toch graag laten uit- en inbouwen.
Dat begrijp ik best!
Zelf inbouwen is geen lachertje bij die pompen,
Bij mij was de 400 € inc. inbouwen.
(Gereviseerde pomp!)
 
Ik heb alleen de veren vervangen en dempers zijn dus nog orgineel en waren nog in goede staat. Was 400 kwijt ongeveer ( was met een grote beurt direct dus wat het precies is as weet ik niet.
 
Ik heb destijds voor een setje dempers en veren 1100,- betaald incl montage. Was tijdens een gsclub bezoek aan Werkendam.
 
Ik wil graag een schakelpedaal wat naar binnen kan klappen op mijn f 800 gs uit 2009 maar volgens de gegevens van de leveranciers is die er niet. Voor andere modellen zoals de f 800 r en gt, en de f 850 gs en gsa is die er wel, weet iemand of dit dezelfde schakelpedalen zijn? Je ziet wel vaker staan dat het iets niet past terwijl het prima gaat. Geen idee waarom...

even een afbeelding voor het gemak
1684181412014.png
 
Ik wil graag een schakelpedaal wat naar binnen kan klappen op mijn f 800 gs uit 2009 maar volgens de gegevens van de leveranciers is die er niet. Voor andere modellen zoals de f 800 r en gt, en de f 850 gs en gsa is die er wel, weet iemand of dit dezelfde schakelpedalen zijn? Je ziet wel vaker staan dat het iets niet past terwijl het prima gaat. Geen idee waarom...

even een afbeelding voor het gemak
Bekijk bijlage 1879724

Die passen zeker niet. bij de genoemde modellen zit de pook indirect met de schakelas verbonden
 
Vraagje, cardan 2010 GS 75w90 of 75w140?

Ik gebruik 75w90 voor versnellingsbak en cardan, volgens het boekje. De boel ziet er na 130.000 km nog als nieuw uit.

75w140 wordt ook wel gebruikt, maar dan eigenlijk alleen in de versnellingsbak en vooral in hetere landen. Al verwacht ik er geen problemen mee als je het een keer in de cardan gebruikt. Het blijft wat dikker als het warm is en men zegt wel eens wel dat het tot iets meer brandstofverbruik kan leiden. Het is in ieder geval meestal een pak duurder. Ik laat het lekker op de schap staan.
 
Bedankt, kwam een winkel tegen die het ook per 250ml verkoopt. Maar dan is 90 goed genoeg
 
Ik krijg hem via de telefoon niet gelinkt, maar Wunderlich heeft hem zowiezo, onder ergonomie en comfort. Kost wel €150!
Vanwege die prijs wou ik even verder zoeken maar het lijkt er op dat dat lastig wordt. Denk dat ik toch bij Wunderlich, touratech of sw-motech uitkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan