Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoi, ik ben weer wat verder met gsa 1150, motor draait rond zonder rare bijgeluiden, bougies vonken dus so far so good, nu is de accu vervangen (motobadd AGM accu) en heb ik een knipperend abs lampje, ook komen er geluiden uit de abs pomp die voor mij niet helemaal normaal klinken. Om die reden een filmpje, daarna 2 foto,s 1 van de bak met relais onder het zadel en 1 van het werkplaats handboek, nu valt mijn oog op relais 3: coded plug for motronic, in het handboek zit daar iets, bij deze motor alleen stekker houder maar geen plug. Weten jullie wat dat is en of het cruciaal is of alleen voor storing diagnoses?

Ik hoor het weer graag en wederom bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_5404.MOV
    87,1 MB
  • 617BB596-CE7A-4D52-B4C1-57AD16FA9ACA.jpeg
    617BB596-CE7A-4D52-B4C1-57AD16FA9ACA.jpeg
    354,2 KB · Weergaven: 18
  • 61A437D5-48BC-498B-A12D-1C8773D37C28.jpeg
    61A437D5-48BC-498B-A12D-1C8773D37C28.jpeg
    144,5 KB · Weergaven: 18
Is voor een andere motorloop, maar niet cruciaal
De abspomp klinkt mij normaal, en ik zie ze vaker dan ik wil :+
 
Het typische "tandarts-boor-geluid",
Lijkt mij ook normaal,
Het knipperend ABS lampje zou moeten doven als je gaat rijden.
(En de ABS dus zijn zelfdiagnose heeft kunnen doen)
 
Vraagje:
Recent banden en remblokken laten vervangen.
Niet bij dealer maar bij gerenommeerd bedrijf in de buurt.
Nu werkt de hellingrem niet fijn meer.
Pakt wel maar lost ook direct weer.
Wie heeft een idee wat dat kan zijn?
 
Weet iemand trouwens nog een adresje waar ze het wel aandurven om een gereviseerde ABS pomp te plaatsen voor een R1200GS uit 2007? Ik zou dit toch graag ergens dit seizoen wel op laten lossen, maar na wat rondbellen hoor ik alleen maar prijzen van 1700-1800 euro voor vervanging door een nieuw exemplaar. Reco in Breda deed dit nog wel, maar die is er mee gestopt...

Ik heb je geprobeerd een privé bericht te sturen maar mag ik blijkbaar niet.
Gisteravond gesproken met een bekende over bovenstaand onderwerp.
 
Hoi, ik ben weer wat verder met gsa 1150, motor draait rond zonder rare bijgeluiden, bougies vonken dus so far so good, nu is de accu vervangen (motobadd AGM accu) en heb ik een knipperend abs lampje, ook komen er geluiden uit de abs pomp die voor mij niet helemaal normaal klinken. Om die reden een filmpje, daarna 2 foto,s 1 van de bak met relais onder het zadel en 1 van het werkplaats handboek, nu valt mijn oog op relais 3: coded plug for motronic, in het handboek zit daar iets, bij deze motor alleen stekker houder maar geen plug. Weten jullie wat dat is en of het cruciaal is of alleen voor storing diagnoses?

Ik hoor het weer graag en wederom bedankt

is normaal,, dat is de servo ABS , en dat knipperen gaat uit zodra je een stukje gereden heeft

ik had die plugs voor mijn R850R heb je niet persé nodig , kan je wisselen tussen verschillende modi
 
Leuk als je veel in het donker rijdt. Kan me zo voorstellen dat het canbus er geen reet van snapt, of er moeten extra weerstanden ingebouwd zijn.
 
Leuk als je veel in het donker rijdt. Kan me zo voorstellen dat het canbus er geen reet van snapt, of er moeten extra weerstanden ingebouwd zijn.
ik rij weinig in het donker , maar hou wel van het helder licht van een LED. heb een mail gestuurd of er idd een Canbus schakeling in zit. en of er keuringen op zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan