Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ook voor het eerst een BMW gekocht.
Moest een DOHC zijn en het is een 2010 geworden.
Eerste eigenaar vanaf nieuw, NL motor, netjes onderhouden en maar 16dkm.
Dikke prima dus vandaag ook gelijk maar even door NL getest en bevalt me heel goed!
Lekker kaal zonder elektrische opties, die hoef ik niet van BMW😜

Zit lekker ruim, dat is een verademing gezien mn 1.90/110kg en japans veelal toch voor een ander publiek gebouwd is.
Rustig rond tuffen en snel gaan kan met deze machine beide erg goed.

Nu wat rondkijken voor beugels voor die mooie cilinder koppen.
En vermoed dat de accu nog origineel is, met starten heeft die het erg zwaar dus gooi er liefst gelijk een nieuwe in. Suggesties?

Bekijk bijlage 1883925

ik heb een 2011

kijk ff naar de starter ,, die zijn eigenlijk wat te licht gezien de compressie verhouding in loop der jaren gestegen is maar de starter en accu niet mee gegroeid zijn, met alleen een nieuwe accu kom je er waarschijnlijk niet.

met een aftermarket starter van Valeo die krachtiger is en een accu met meer koude start capaciteit was ik van alle problemen af .

 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
ik heb een 2011

kijk ff naar de starter ,, die zijn eigenlijk wat te licht gezien de compressie verhouding in loop der jaren gestegen is maar de starter en accu niet mee gegroeid zijn, met alleen een nieuwe accu kom je er waarschijnlijk niet.

met een aftermarket starter van Valeo die krachtiger is en een accu met meer koude start capaciteit was ik van alle problemen af .

Hey dat is handig, bedankt!
Heb even opgezocht, heb nu 200CCA koudestartkracht, maja is ook een oudje en motor heeft weinig gereden.
Bestel alvast een met 240CCA, die is dan ook gelijk vers
Is even kijken of die dat fijn vindt 👌
 
Dank voor je interesse.

De orthopeed vertelde mij dat op 99% zeker mijn voorste kruisband door is. Komende dinsdag een MRI om te kijken of mijn meniscus nog enigszins heel is. Ondertussen loop ik met een brace, dus ik zet vol in om over twee weken toch aan te haken bij de Tenere Trophy. Het zal me toch niet gebeuren dat ik dit event zou moeten schrappen!
Ik heb echter nog niet op mijn motor gezeten en heb me voorgenomen dit uit te stellen tot na de MRI. Geen idee of ik mogelijk meer in mijn knie zou slopen als ik ga forceren. Intussen staat mijn motor nog onder de bagger in de garage. Mogelijk dat ik vandaag of morgen toch eens ga boenen en de Trophy stickers plakken. :)
Beterschap,
Kijk uit met te lang doorgaan/overbelasten, dat heb ik gedaan toen die van mij doorgescheurd was en daardoor heb ik de meniscus beschadigd dus dat word nog een keer opereren.
 
Hey dat is handig, bedankt!
Heb even opgezocht, heb nu 200CCA koudestartkracht, maja is ook een oudje en motor heeft weinig gereden.
Bestel alvast een met 240CCA, die is dan ook gelijk vers
Is even kijken of die dat fijn vindt 👌

als je starter toch gaar is vreet ie je nieuwe accu ook op, vraag me niet waarom ik dat weet :+
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Vandaag was de dag….
na flink sleutelen wil ik vandaag de gsa 1150 tot leven gaan brengen,

Brandstofpomp id tank kwam ik gelukkig achter dat die defect was tijdens brandstof filter verwisselen maar nu heb ik een volgende uitdaging, de hoge drukleiding vlak bij injector spuit brandstof eruit, deze slang is dus lek en moet vervangen worden.

Accu verwijderd, abs pomp deels verwijderd (staat half aangesloten op de rechter cilinder) maar de bak onder de accu/abs pomp kan ik niet verwijderen omdat vanaf de onderkant de gaskabels hierop zijn aangesloten, luchtfilterhuis kan niet verwijderd worden omdat het niet met accubak tussen het frame door past. Hoe kom ik onder die bak om de hogedrukleidjngen (beide kanten gelijk maar) te vervangen?

Waarschijnlijk een foefje maar ik zie hem even niet,

Ik hoor het graag

Groet alex
 
Haal de gaskabels los van de gasklephuizen, dan kan de accubak een stuk omhoog.
Je kan dan ook dat gaskabelverdeelbakje loshalen en schoonmaken door rechts een lipje omlaag te drukken en het bakje naar rechts weg.
Evt moet de choke, of gaskabel even los.

Je kan nu ook de brandstof drukregelaar vervangen voor eentje van een K1200, die geeft 3,5 bar ipv. de originele 3 bar.
Loopt het spul net even beter van.

En voor het mooie, de injectoren opwaarderen, zie www.tills.de
Helpt ook voor een mooiere motorloop.
 
Haal de gaskabels los van de gasklephuizen, dan kan de accubak een stuk omhoog.
Je kan dan ook dat gaskabelverdeelbakje loshalen en schoonmaken door rechts een lipje omlaag te drukken en het bakje naar rechts weg.
Evt moet de choke, of gaskabel even los.

Je kan nu ook de brandstof drukregelaar vervangen voor eentje van een K1200, die geeft 3,5 bar ipv. de originele 3 bar.
Loopt het spul net even beter van.

En voor het mooie, de injectoren opwaarderen, zie www.tills.de
Helpt ook voor een mooiere motorloop.
Kijk, daar kan ik wat mee, die lippen heb ik gezien, maar het leek me niet de bedoeling om ze te verbuigen maar blijkbaar wel, die kabels loshalen op de gasklephuis komt neem ik aan nogal nauwkeurig? Ik neem aan dat de kabel houdertje exact met het zelfde aantal slagen terug moet of komt dat niet zo nauw?

Omtrent de upgrades, ik wil hem weer goed rijdend hebben en daarna gaat hij id verkoop, ik heb er nog niet op gereden, maar mijn eigen motor sleutelt toch wel veel fijner en ik gebruik mijn motor vooral voor de woon/werk rond Rotterdam, daar vind ik de gsa toch wel iets te breed voor. Dus upgrades mag de volgende keer eigenaar doen, dank je voor de tips, ik ga er morgen weer mee verder
 
Er zit 1 lip, die is verend, hoef je niks aan te verbuigen.
Een soort haak, aan de rechterkant, net onder waar de 2 kabels naar buiten komen.

Kabels aan de gasklephuizen terug monteren komt vrij nauwkeurig, moet je met vacuüm meters weer synchroon zetten.
 
Gisteren bijna een mooie 1200 GS LC gekocht van 2013 bij een grote motorzaak. Die stond daar al enkele maanden. De banden waren 7/8 jaar oud, vierkant en versleten. Het stuurde echt van geen meter.

De verkoper keek ernaar, deed net alsof hij dit voor het eerst zag en gaf mij gelijk.

Natuurlijk kon ik dan zelf met 80 euro korting voor een bandenset van 380 euro opdraaien, ook moest er nog een ‘aflevertbeurt’ gedaan worden want daar was hij ook wel aan toe.

Het lijkt wel een trend. De vraagprijs is zelden de prijs die je betaald als je fatsoenlijk weg wilt rijden. :+

Ik kijk rustig verder. Erg jammer, maar die GS gaat er komen
 
Gisteren bijna een mooie 1200 GS LC gekocht van 2013 bij een grote motorzaak. Die stond daar al enkele maanden. De banden waren 7/8 jaar oud, vierkant en versleten. Het stuurde echt van geen meter.

De verkoper keek ernaar, deed net alsof hij dit voor het eerst zag en gaf mij gelijk.

Natuurlijk kon ik dan zelf met 80 euro korting voor een bandenset van 380 euro opdraaien, ook moest er nog een ‘aflevertbeurt’ gedaan worden want daar was hij ook wel aan toe.

Het lijkt wel een trend. De vraagprijs is zelden de prijs die je betaald als je fatsoenlijk weg wilt rijden. :+

Ik kijk rustig verder. Erg jammer, maar die GS gaat er komen
Is denk ik de standaard, 11 jaar geleden al toen ik mijn eerste motor kocht (TransAlp 650) moest eerst ook de ketting en achterband vervangen worden. Fazer 600 ook eerst een achterband en beurt. V-Strom 650 moest eerst een grote beurt hebben. :Z

Koop mijn motoren net zo lief particulier, dat is vaak daadwerkelijk opstappen en wegrijden.
 
Is denk ik de standaard, 11 jaar geleden al toen ik mijn eerste motor kocht (TransAlp 650) moest eerst ook de ketting en achterband vervangen worden. Fazer 600 ook eerst een achterband en beurt. V-Strom 650 moest eerst een grote beurt hebben. :Z

Koop mijn motoren net zo lief particulier, dat is vaak daadwerkelijk opstappen en wegrijden.
Toen ik mijn 2e hands GS1100 kocht (bij een lokale grote zaak) deden ze wél voor eigen rekening de afleverbeurt + nieuwe achterband!
(Is al wel even geleden)
 
Toen ik mijn 2e hands GS1100 kocht (bij een lokale grote zaak) deden ze wél voor eigen rekening de afleverbeurt + nieuwe achterband!
(Is al wel even geleden)
Is ook een beetje een onderhandelingspunt, bij een motorzaak ga je nooit veel van de vraagprijs af krijgen en zo kunnen wegrijden. Je beurt, nieuwe bandjes, whatever is vaak je "korting".

Bij een particulier kun je er vaak veel meer afpraten, is ook wel logisch want de schoorsteen moet wel roken bij een motorzaak.


Heb ook nog nooit een motor ingeruild, Fazer 1000 zat €1000 verschil tussen inruilprijs een daadwerkelijke particuliere verkoopprijs. KTM 990 SMT €2000(!) verschil.
 
Is ook een beetje een onderhandelingspunt, bij een motorzaak ga je nooit veel van de vraagprijs af krijgen en zo kunnen wegrijden. Je beurt, nieuwe bandjes, whatever is vaak je "korting".

Bij een particulier kun je er vaak veel meer afpraten, is ook wel logisch want de schoorsteen moet wel roken bij een motorzaak.


Heb ook nog nooit een motor ingeruild, Fazer 1000 zat €1000 verschil tussen inruilprijs een daadwerkelijke particuliere verkoopprijs. KTM 990 SMT €2000(!) verschil.

Herkenbaar. Gisteren werd voor inruil ook 1250,- minder dan particulier geboden.

Op een bedrag van bijna 13000 euro kreeg ik een korting van 170 euro. Die korting was op het bedrag wat nog boven de vraagprijs kwam :W

Je bent echt een dief van je eigen portemonnee als je niet oplet.

Particulier kijken inderdaad wel een idee, maar ook daar zijn de prijzen vergelijkbaar en kan er geen garantie worden gegeven
 
“Herkenbaar. Gisteren werd voor inruil ook 1250,- minder dan particulier geboden.”

“Particulier kijken inderdaad wel een idee, maar ook daar zijn de prijzen vergelijkbaar en kan er geen garantie worden gegeven”
Maar wat verwacht je dan van een dealer? Zij zullen toch ook nog ergens marge moeten maken om bijv een garantieclaim te kunnen afhandelen. Daarbij vind ik een verschil van 1250 euro niet zo schokkend hoor. Ga maar eens lopen leuren met je oude motor op marktplaats als het even tegenzit vang je er uiteindelijk niet zo heel veel meer voor.

Mijn ervaringen met de officiële dealer zijn erg goed. Bij aanschaf idd een kleine beurt erbij gekregen maar toen ze eraan wilde beginnen bleek dat de motor nog lang niet toe was aan onderhoud. Ze hebben toen overlegd met mij en een korting gegeven van 250 euro op de overeengekomen prijs. (Ze hadden ook niets kunnen zeggen en die 250 extra kunnen opstrijken)

Na een jaar de motor erheen gebracht voor de beurt incl olie en filter, luchtfilter en op mijn verzoek ook remvloeistof. Was ik c.a 250 euro kwijt wat ik zeer schappelijk vindt. En ik kon erop wachten op een zaterdagmorgen zodat ik er ook geen vrij voor hoefde op te nemen.
 
Maar wat verwacht je dan van een dealer? Zij zullen toch ook nog ergens marge moeten maken om bijv een garantieclaim te kunnen afhandelen. Daarbij vind ik een verschil van 1250 euro niet zo schokkend hoor. Ga maar eens lopen leuren met je oude motor op marktplaats als het even tegenzit vang je er uiteindelijk niet zo heel veel meer voor.

Mijn ervaringen met de officiële dealer zijn erg goed. Bij aanschaf idd een kleine beurt erbij gekregen maar toen ze eraan wilde beginnen bleek dat de motor nog lang niet toe was aan onderhoud. Ze hebben toen overlegd met mij en een korting gegeven van 250 euro op de overeengekomen prijs. (Ze hadden ook niets kunnen zeggen en die 250 extra kunnen opstrijken)

Na een jaar de motor erheen gebracht voor de beurt incl olie en filter, luchtfilter en op mijn verzoek ook remvloeistof. Was ik c.a 250 euro kwijt wat ik zeer schappelijk vindt. En ik kon erop wachten op een zaterdagmorgen zodat ik er ook geen vrij voor hoefde op te nemen.

Als je bij de ene dealer 1000 meer krijgt dan bij de ander voor een motor van 5000 vind ik dat wel een wezenlijk verschil. Zijn trouwens allebei bovag aangesloten.

Ik lees in jouw bericht dat jij een beurt erbij hebt gekregen. Dat is tegenwoordig dus niet meer vanzelfsprekend. Ze werken bijna overal met ‘afleverpaketten’ met prijzen variërend van 200-700 euro. Als bij aanschaf blijkt dat er nog van alles aan gedaan moet worden, vind ik dat de dealer de motor voor een te lage prijs te koop heeft gezet. Het is gewoon een verkapte prijsverhoging.

Mijn ervaring wil overigens niet zeggen dat elke dealer slecht is. Gelukkig heb jij het anders meegemaakt ;)
 
Heb mn GS particulier gekocht en dat doe ik wel vaker met motoren. Als de motor, persoon en deal goed is dan maakt me niet uit wie de verkoper is.
 
Heb mn GS particulier gekocht en dat doe ik wel vaker met motoren. Als de motor, persoon en deal goed is dan maakt me niet uit wie de verkoper is.
Toevallig een DOHC? Ik ben er nog niet helemaal uit of het een DOHC of LC wordt :)
 
Als je bij de ene dealer 1000 meer krijgt dan bij de ander voor een motor van 5000 vind ik dat wel een wezenlijk verschil. Zijn trouwens allebei bovag aangesloten.

Ik lees in jouw bericht dat jij een beurt erbij hebt gekregen. Dat is tegenwoordig dus niet meer vanzelfsprekend. Ze werken bijna overal met ‘afleverpaketten’ met prijzen variërend van 200-700 euro. Als bij aanschaf blijkt dat er nog van alles aan gedaan moet worden, vind ik dat de dealer de motor voor een te lage prijs te koop heeft gezet. Het is gewoon een verkapte prijsverhoging.

Mijn ervaring wil overigens niet zeggen dat elke dealer slecht is. Gelukkig heb jij het anders meegemaakt ;)
1000 euro verschil tov een andere dealer is idd veel, maar dit schreef je niet in jouw bericht. Daar had je het over 1205 euro tov particulier. Maar goed, mijn laatste motor heb ik ook pas 2 jaar geleden gekocht dus ook al in de tijd dat een dealer voldoende kon verkopen. Qua prijsstelling scheelde het niet zoveel met particulier en ik had niets in te ruilen dus dat is ook eenvoudiger.

Heb eerder ook motoren bij particulieren gekocht en dat is ook goed te doen als je een beetje weet waar je over praat. Maar als het even kan koop ik bij een bedrijf en in dit geval met 6 maanden garantie. Wat is de regio ongeveer waar je woont?
 
  • Leuk
Waarderingen: C500
1000 euro verschil tov een andere dealer is idd veel, maar dit schreef je niet in jouw bericht. Daar had je het over 1205 euro tov particulier. Maar goed, mijn laatste motor heb ik ook pas 2 jaar geleden gekocht dus ook al in de tijd dat een dealer voldoende kon verkopen. Qua prijsstelling scheelde het niet zoveel met particulier en ik had niets in te ruilen dus dat is ook eenvoudiger.

Heb eerder ook motoren bij particulieren gekocht en dat is ook goed te doen als je een beetje weet waar je over praat. Maar als het even kan koop ik bij een bedrijf en in dit geval met 6 maanden garantie. Wat is de regio ongeveer waar je woont?

Ik woon in de regio Nijmegen.

Ondertussen op 3 GS’jes proefgereden waaronder 2 LC’s. Een redelijk ‘kale’ LC die heerlijk reed en de laatste een wat luxere versie die slechte banden had, maar dan wel weer ESA e.d.. ik heb er helaas niets van kunnen merken maar dat zal aan de banden hebben gelegen. Mijn enthousiasme was snel verdwenen.
 
1000 euro verschil tov een andere dealer is idd veel, maar dit schreef je niet in jouw bericht. Daar had je het over 1205 euro tov particulier.
Als een dealer op dat moment geen behoefte heeft aan juist die inruilmotor zal dat ook meespelen, ik vind het nog niet zo raar.
En inderdaad, zoals al door jou opgemerkt, dealers moeten ook geld verdienen en zolang ze niet in super de luxe werkplaatsen staan, in peperdure autos rijden etc denk ik dat ze best wel netjes rekenen. Sommige hebben wel gigantische panden maar daar zal het wel uit de aantallen komen.
Ik heb vorig jaar mijn motor bij een kleine dealer in mijn woonplaats gekocht en daar zat een volledige beurt bij met o.a. kleppen stellen wat toch een dure klus is. Zal natuurlijk in de prijs zijn verwerkt maar die was best goed :)
 
Gisteren bijna een mooie 1200 GS LC gekocht van 2013 bij een grote motorzaak. Die stond daar al enkele maanden. De banden waren 7/8 jaar oud, vierkant en versleten. Het stuurde echt van geen meter.

De verkoper keek ernaar, deed net alsof hij dit voor het eerst zag en gaf mij gelijk.

Natuurlijk kon ik dan zelf met 80 euro korting voor een bandenset van 380 euro opdraaien, ook moest er nog een ‘aflevertbeurt’ gedaan worden want daar was hij ook wel aan toe.

Het lijkt wel een trend. De vraagprijs is zelden de prijs die je betaald als je fatsoenlijk weg wilt rijden. :+

Ik kijk rustig verder. Erg jammer, maar die GS gaat er komen
Toen ik op zoek was naar mijn huidige GS heb ik dat soort dingen ook gezien , maar ook terug gedraaide tellers, matig verhulde schade fietsen , en machines waar je eerst een 1 K in moet steken als je het laat doen om fatsoenlijk de weg op en dan maar net 250 onder de gemiddelde prijs zitten voor de leeftijd en km's en dat volstrekt normaal vinden.

en over die marge van motor zaken ,, een motor inruilen voor 4500, en dan poetsen en beurtje en er dan 7950 voor vragen, vind ik wel een beetje een afzetters marge , maar er zitten dan wel 2 nieuwe banden onder ......
 
  • Leuk
Waarderingen: C500
Terug
Bovenaan Onderaan