Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hi Benjiman,

Op deze site…
Motorcycle Ergonomics
..kun je aangeven welke motoren je wilt vergelijken qua zithouding. Ook kun je aangeven hoe lang je bent, hoe lang je benen zijn en waar je op het zadel zit (voor, midden, achter)
Dan krijg je een kinderlijk poppetje op een motor te zien een aangegeven hoe scherp de hoeken van je heupen en knieën zullen zijn. Het is nooit 100% maar het geeft een indicatie.

Groeten!
volgens deze site is er wel een verschil in afstand tussen de voetsteunen en het zadel bij de Gs en gsa.
bedankt voor jullie antwoorden.
 
volgens deze site is er wel een verschil in afstand tussen de voetsteunen en het zadel bij de Gs en gsa.
bedankt voor jullie antwoorden.
Twijfel sterk of er verschil is in beenhoek, en die extra actieradius...
Ik doe met gemak 350 km op een tank, tegen die tijd heeft de blaas ook al protest aangetekend om te stoppen.
 
volgens deze site is er wel een verschil in afstand tussen de voetsteunen en het zadel bij de Gs en gsa.
bedankt voor jullie antwoorden.

GSA heeft af fabriek een hoger zadel, het frame is identiek, zadels zijn ook vrij uitwisselbaar.
 
en die extra actieradius...
Ik doe met gemak 350 km op een tank, tegen die tijd heeft de blaas ook al protest aangetekend om te stoppen.

Dat kan best zijn... maar het scheelt 'm wel in het aantal wekelijkse tankbeurten...

Voor iemand die wel wat kilometers doet is het een pluspunt, die grotere tank... 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Ik ben zeer tevreden van SW-Motech.
Tot nu toe gebruikte ik de City pro en de daypack pro die ik nog had liggen van m'n vorige motoren maar heb nu de GS pro besteld.

Superhandig systeem, ik zou niet meer willen wisselen.
klopt, werkt met magnetische tankring. Subliem systeem.
Ik heb ook die city en daypack. De gs is volgens mij wel erg groot en ik hou niet zo van grote tanktassen
 
VERKOCHT

Ik had nog een ongebruikte PUIG Touring ruit ter overname liggen.
Nieuw, ongebruikt in originele verpakking.
9 cm hoger dan een Adventure ruit.
De beste hoge ruit die je kunt hebben!
Wie kan ik er blij mee maken.
€00,- inclusief verzenden.

IMG_7091.jpeg

IMG_7096.jpeg
IMG_7092.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder genoeg draait ineens tijdens het schakelen op mijn 23 gsa het schakelpook rubber los rond. Als je de quickshift functie voor omlaag schakelen gebruikt glijd je voet naar voren weg.

Kwestie van vastlijmen oid? Normaal gesproken dit hij vast draait hij niet rond als ik vergelijk met andere gsa's
 
klopt, werkt met magnetische tankring. Subliem systeem.
Ik heb ook die city en daypack. De gs is volgens mij wel erg groot en ik hou niet zo van grote tanktassen
Top, zal die eens checken. Magnetische tankring, die ken ik nog niet, interessant! 🤔
 
Als iemand nog een gewoon nieuwe helm zoekt: Shoe GT-Air 2 incl ingebouwde Sena SRL2 setje. PB maar! Maat L 59/60cm
IMG_1135.jpeg
IMG_1134.jpeg
 
20230601_103916.jpg


Zag dat m'n achterband toch harder slijt dan ik verwachte , dus die komt er ook binnenkort aan.
 
Laatst bewerkt:
Je kan verstelbare steps monteren, zadel aanpassen en stuur.
Hierdoor creëer je een top situatie voor jezelf.
Zo zag ik zondag een GS rijden met risers onder zijn stuur, de man was niet echt van de grootste,
Zijn ellebogen kwamen lager dan zijn handen,
Sorry, maar da's geen zicht.
 
Je moet begrijpen dat die DOHC 1200 wel "iets" meer vergt van 't rubber dan die 850 van je van weleer, tenzij je de rechterhand een minimum torsie toestaat.

ding heeft ook ASC en zou dus door slippen van een achterwiel moeten tegen houden. maar zo'n dikke 1200 kan er aardig aan trekken.


ik heb Bridgestone batleax A41 voor en een A40 achter , nou overweeg ik om een A41 achter te nemen banden bevallen prima . ik weet dat ik de A41 G variant moet mijden die doet het niet zo lekker lees ik hier die eerste montage vaak was.

Want die Pirelli scorpion II waar vele hier heel positief over zijn zou ik liever als set monteren dat lijkt me beter dan eerst achter en dan later voor .
maar de voorband heeft maar 5 K km gehad , niet eens op de helft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan