Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

, echter elke keer als ik ga rijden blijft het abs lampje branden als ik hem net start en na een paar 100 meter dooft hij pas. Ik denk niet zoals het hoort toch?
Volgens mij is dat normaal, doet mijn GSA uit 2014 ook. Het is onderdeel van de zelftest, de wielen moeten even een stukje draaien zodat duidelijk is dat de sensoren nog werken.
 
Helaas is het wel meer dan een paar meter, ik zal straks nog een timen maar ik zit eerder aan een 100 meter
Ja, zolang is het bij mij zeker ook. En vaak nog wel langer ook, ik rij met een korte bocht mijn garage uit een gebruik dat de achterrem en op dat moment werkt de zelftest niet door het gebruik van de rem.
 
Hoi,
. De abs werkt (getest op de weg) zowel het abs lampje als het waarschuwingslampje gaan uit na een stukje rijden, echter elke keer als ik ga rijden blijft het abs lampje branden als ik hem net start en na een paar 100 meter dooft hij pas. Ik denk niet zoals het hoort toch? De stalen leidingen zijn van de abs pomp los geweest om onder de accubak te kunnen komen (vervangen brandstof leidingen) maar ik heb ontlucht en de remmen zijn keihard. Iemand suggesties?
Volgens mij is dat standaard zo, bij mijn 1250 gaat het iets sneller...paar meter en is dan al uit, maar doet het iedere keer en staat ook zo in de manual.
 
Overweeg Borbro ook eens. Is zeker de moeite waard. Vorige maand een trip van 6500km gemaakt naar Gibraltar en geen centje pijn. Met het originele na een paar uur al pijn en een houtenkont.
Was mijn tweede keuze, samen met de corbin.
Zelf 20 jaar corbin op de st1100 gehad, tevreden. Maar de prijs voor een compleet zadel incl bijrijder is toch werkelijk buiten alle reele proporties. Nee die prijs is gewoon niet goed te praten, zelfs niet met gaat 20 jaar mee.
De isotta viel op doordaat ze een laag tempur memory foam hebben, en ook een uitvoering...prostaat tunnel....dat zie ik bij de borbro ook terug maar dan alleen voor het stuitje.
Tzt zal ik terugkoppelen, en ik ben kritisch omdat ik net voor de derde keer geopereerd ben aan een abces en fistel in mijn linkerbil en darm.
 
Blijft de bovenkant van die isotta ook droog? Er staat wel water-repellent maar neemt ie na een nachtje regen niet alsnog iets op zodat je de volgende ochtend toch een natte broek krijgt?
Vind het namelijk wel een mooi zadel.
 
Dat is even geen motorrijden.
Maandagavond bandexamen judo (wel geslaagd voor groen 😉), pijn in mijn teen en een hemelwijzer maar wel de oefeningen afgemaakt.
Teen gebroken net boven het gewricht (gelukkig niet middenvoetsbeentje) maar een schoen gaat niet passen.
En met "jezusnikes" motorrijden is geen goed idee...
Motor maar de garage weer in ☹️
Sterkte ermee, ooit eens 3 tenen en 2 middenvoetsbeentje gebroken.
Moet zeggen dat het redelijk snel weer te behappen was nadat ik uit het gips kwam.
 
Ook een nieuw zadel besteld, isotta.
De specs soraken mij aan, de look ook maar nog meer de positieve kritieken van verschillende duitse forum gs rijders.
Isotta is harder dan standaard comfort, iets zachter dan wunderlich en voorzien van laag memory foam.
Sjiek zadel !
ben benieuwd naar de bevindingen
 
Blijft de bovenkant van die isotta ook droog? Er staat wel water-repellent maar neemt ie na een nachtje regen niet alsnog iets op zodat je de volgende ochtend toch een natte broek krijgt?
Vind het namelijk wel een mooi zadel.
Eerlijk ik zou het niet weten. Gezien het materiaal betwijfel ik of na een nacht regen nog alles droog is.
Maar mijn corbin na een nacht regen was ook nat, en heel veel zadels zijn na jaren gebruik aan de naden niet meer 100% dicht.
In mijn geval boeit mij dat weinig, enerzijds staat die altijd binnen, ook op tochten boek ik hotels met standplaats binnen, anderzijds rij ik vanaf september tot juni in Spanje rond.
Ademend is voor meer van belang.
En zou die echt eens een nachtje buiten moeten...plastic zak erover heen
 
Welnee joh, hoeveel mm zit er nog op op beide zijdes? Zo te zien voldoende.

maar nieuwe blokjes (voor een lange trip) is nooit verkeerd.

Haal de staalborstel er eens overheen en maak ze eens mooi schoon. Zie het verschil.
De nieuwe zijn aanzienlijk dikker hoor, denk dat deze 1/4 zijn van de nieuwe. Masr ik weet precies hoe het gaat, nu had ik de boel toch los voor de oliewissel ed. Vervolgens vergeet ik het en ben je een jaar of 2 verder :+.
 
Die van mij woont buiten. Ik heb nu zo'n touratech zadel met ademend dek en daar krijg je 's ochtends natte plekken van, duurt een ruim een uur voordat je broek weer droog is. Vervelend als je binnen die tijd bij een klant naar binnen stapt. Ook heel vervelend is dat er na een tijd groene aanslag op komt.
Eenmaal droog is het wel een goed zadel tegen zweet.
Die isotta is erg mooi en zal zeker goed zitten maar ik durf het er nog niet op te gokken. Misschien de fabriek even vragen hoe het op de lange termijn houdt en ook of ze hem verwarmd kunnen leveren.
 
Hallo collega's,

Mijn 1150 heeft in 2018 zijn 60k beurt gehad. Sindsdien is er minder dan 1000km mee gereden.

Nu staat een oliewissel uiteraard op de planning, maar welke andere onderdelen van 'de 60k beurt' zouden jullie ook nu weer meepakken. Alle?

Misschien vraag ik wel naar de bekende weg, maar twijfel of ik de zaken buiten de olie om bijvoorbeeld in de winter op mijn gemakje kan doen. (Ben niet zo'n sleutelheld en heb er dan alle tijd voor).

Alvast bedankt!
 
Ik zou alle vloeistoffen weer vervangen denk ik.. Afhankelijk of het toen vervangen is ook een dynamoriem.
 
Die riem is destijds meegenomen.

Het wph zegt erover: om de 60k. Zou dat qua jaren ook uitmaken?
Het is rubber en zal uiteindelijk wel verdrogen. Je kan het er ook op gokken, in ergste geval zie je je acculampje aangaan onderweg en is het de wedstrijd thuis te geraken voor de accu leeg is.
 
Die van mij woont buiten. Ik heb nu zo'n touratech zadel met ademend dek en daar krijg je 's ochtends natte plekken van, duurt een ruim een uur voordat je broek weer droog is. Vervelend als je binnen die tijd bij een klant naar binnen stapt. Ook heel vervelend is dat er na een tijd groene aanslag op komt.
Eenmaal droog is het wel een goed zadel tegen zweet.
Die isotta is erg mooi en zal zeker goed zitten maar ik durf het er nog niet op te gokken. Misschien de fabriek even vragen hoe het op de lange termijn houdt en ook of ze hem verwarmd kunnen leveren.
Qua kwaliteit lijkt het een topzadeltje.
Dit staat er op de Isotta website:
  • Passenger seat for BMW R 1200/1250 GS

    Our saddles are designed with the elegance of Motorcycle in mind and with a concept that aims to promote comfort for a premium clientele in the motorbike segment, namely BMW. The materials are 100% water-repellent and weatherproof, the outer covering has a treatment that regulates the temperature on the saddle preventing excessive overheating in the sun, the seams are heat-sealed to prevent water or dirt from seeping in. Isotta comfort saddles are made in Italy from the base, the padding, the outer covering using the best craftsmen of the Motor Valley.

    Technical data:
  • Bonded and heat-sealed seams with hot air for 100% waterproofing
  • Handmade by the best craftsmen in the Motor Valley
  • Isotta quality!
  • ThermoPro material coating
  • Water-repellent, sweatproof and non-slip material.
  • Memory foam padding
  • Available in different colours: "HP" colour, white, yellow, black, 40Y and Trophy
 
Die van mij woont buiten. Ik heb nu zo'n touratech zadel met ademend dek en daar krijg je 's ochtends natte plekken van, duurt een ruim een uur voordat je broek weer droog is. Vervelend als je binnen die tijd bij een klant naar binnen stapt. Ook heel vervelend is dat er na een tijd groene aanslag op komt.
Eenmaal droog is het wel een goed zadel tegen zweet.
Die isotta is erg mooi en zal zeker goed zitten maar ik durf het er nog niet op te gokken. Misschien de fabriek even vragen hoe het op de lange termijn houdt en ook of ze hem verwarmd kunnen leveren.
Verwarmd kon niet, althans dat gaf de duitse importeur aan.
Wil je een warme kont....mijn verwarmde comfortzadel staat straks ergens in een hoekje van de garage.
Voor een prikkue gaat die dan weg, compleet
 
Dat is even geen motorrijden.
Maandagavond bandexamen judo (wel geslaagd voor groen 😉), pijn in mijn teen en een hemelwijzer maar wel de oefeningen afgemaakt.
Teen gebroken net boven het gewricht (gelukkig niet middenvoetsbeentje) maar een schoen gaat niet passen.
En met "jezusnikes" motorrijden is geen goed idee...
Motor maar de garage weer in ☹️

Ik ben met een helende gebroken kleine teen op motortrip geweest.
Het was wel heel pijnlijk om de laars aan en uit te trekken (was er wel naar van) maar verder voelt juist heel stevig schoeisel fijn.
Beterschap, hopelijk heelt het mooi, en proficiat met je groene band!
 
Een gebroken kleine teen wordt (meestal) niet gespalkt maar vastgetaped,
Ik heb die ooit ooit gebroken gehad (judo ongeval).
Kun je inderdaad (met stevig schoeisel) mee doorwerken. (Als je niet de hele dag moet rondstappen)
(Dikke teen is een pak lastiger, ook ervaring mee😢)
 
Dat is snel....zadel van Isotta bestelt bij GS parts in duitsland op donderdagavond nu al binnen en geplaatst.
Optisch, heel mooi
Afwerking, uitstekend
Materiaal, perfect voor mij...soort nubuck aan de bovenkant.
Formaat, uitstekend, bijrijderzadel is iets langer en past daardoor beter.
Voor 510 euro incl verzenden een koopje tov een corbin.
 

Bijlagen

  • IMG-20230717-WA0004.jpeg
    IMG-20230717-WA0004.jpeg
    408 KB · Weergaven: 64
  • IMG-20230717-WA0006.jpeg
    IMG-20230717-WA0006.jpeg
    190,2 KB · Weergaven: 65
Dat is snel....zadel van Isotta bestelt bij GS parts in duitsland op donderdagavond nu al binnen en geplaatst.
Optisch, heel mooi
Afwerking, uitstekend
Materiaal, perfect voor mij...soort nubuck aan de bovenkant.
Formaat, uitstekend, bijrijderzadel is iets langer en past daardoor beter.
Voor 510 euro incl verzenden een koopje tov een corbin.
Voor beide?
 
Terug
Bovenaan Onderaan