Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Een gebroken kleine teen wordt (meestal) niet gespalkt maar vastgetaped,
Ik heb die ooit ooit gebroken gehad (judo ongeval).
Kun je inderdaad (met stevig schoeisel) mee doorwerken. (Als je niet de hele dag moet rondstappen)
(Dikke teen is een pak lastiger, ook ervaring mee😢)
Inmiddels kan ik weer een schoen aan mijn voet krijgen. Nog wat pijnlijk maar in iedergeval is de breedtemaat weer redelijk normaal. En daar ben ik wel weer blij om, stilzitten is niet mijn favoriete bezigheid...
Ik kon mijn werkschoenen niet aan vanwege de plek van de breuk; net boven het gewrichtje waar de kap van de neus eindigt. Dat was echt geen lolletje!
Idd, mijn teen is vastgetaped. Alleen als de grote teen gebroken is willen ze dat met gips behandelen vanwege de druk die erop komt.
 
Absoluut, ben 178cm dus echt nodig was het niet masr met dexe verhogers vind ik staand rijden heel fijn.

Had jij ook niet de verhoogde rally vering?

Áls ik ooit weer een GS koop dan is dat voor mij een must! Maakt hm net wat stoerder, als een Adventure maar dan smaller.
 
@jan13 Als ik het goed heb zitten er stuurverhogers op jouw 1250GS.
Bevalt kwa zithouding?
Heb ik er vorig weekend ook opgezet bij mij
hier ben ik 187 en heb het harde Wunderlich zadel in hoogste stand staan. De stuurverhogers geven me net een relaxtere zit en halen de druk van mijn schouders af. Zo voelt het tenminste (zit allemaal tussen de oren *D)
(als je in de buurt zit kan je even proefzitten)
 
Heb ik er vorig weekend ook opgezet bij mij
hier ben ik 187 en heb het harde Wunderlich zadel in hoogste stand staan. De stuurverhogers geven me net een relaxtere zit en halen de druk van mijn schouders af. Zo voelt het tenminste (zit allemaal tussen de oren *D)
(als je in de buurt zit kan je even proefzitten)

Bedankt voor je aanbod. Maar Ik heb gisteren van Berrt Duursema een set stuurverhogers gekocht, hij bood 5 sets aan waarvan ik er gelijk ééntje van heb besteld.
Via het GS forum.

Ben erg benieuwd of het bevalt.
 
Omtrent het abs lampje, ik heb het systeem doorspoelt met nieuwe remvloeistof en er kwam toch nog wel wat lucht uit, daarna gaat het abs lampje inderdaad na 1 omwenteling van het wiel al uit.
op advies ben ik vandaag langs een specialist gereden (net over de Moerdijk) halverwege ging het storingslampje al uit en de storingen die er in stonden waren inderdaad oud of niet relevant. Dus de 1150 adventure is bij deze klaar. Bedankt voor jullie hulp
 
Heeft iemand ervaring met Motorhuis Brabant?
Ik ben daar zaterdag geweest en ik kon een goede inruilprijs krijgen voor mijn K1600B voor een R1250GS. Topkoffer kon er bij, tot zover prima.
Vanochtend belde ik of hij de plastic noodsleutel er ook bij had, daar had hij nog nooit van gehoord, ik krijg er twee sleutelunits bij. Prima dan.
Echter toen vroeg hij of ik de topkoffer contant wilde betalen, dan had hij 'snoepgeld' zoals hij het noemde. Ik krijg er een vreemde bijsmaak bij...
 
Ik ben er een paar jaar geleden (lees 8 jaar ofzo) wel eens geweest voor een motor. Het was voor mij vrij snel duidelijk dat het echt een handelaar is die toevallig in de motoren zit, niet omdat hij zo gek is van motoren.

Ik kreeg er ook een vreemd gevoel bij en ben uiteindelijk ergens gaan kijken voor wat ik toen wilde.
 
Zo zie je maar, je loopt een winkel binnen zonder vaste verwachting en plots ben je dan eigenaar van een andere motor.
Veel plezier daar mee !
 
Soms loop je tegen een motor aan. Tja. Sinds vandaag een 2022 1250 GS Triple Black. Mijn 2021 kon ik zo goed inruilen, was een koper voor dat ik geen nee kon zeggen 😃!

Morgen staat een klein rondje op de planning, foto’s volgen!
Verbaast mij dat er zo veel (jonge) 1250 GS'sen 2e hands te koop staan.
(Of zijn 't er niet zó veel?)
 
Ik snap ook niet zo goed dat mensen zo snel een motor weer weg doen.
Ben van de week door de magische 100k grens gegaan waardoor die bij een heleboel potentiële kopers te eng want te veel kilometers wordt bevonden. Dus ik rij nog even door.

ik heb dat ook niet zo begrepen die angst voor 100K , zo'n GS haalt best makkelijk het dubbele, en als je olie/lucht blok heb en je zou wat olieverbruik hebben ,, een revisie cilinder en zuiger is voor redelijke prijzen te doen, een koppeling vervangen is duurder.
 
ik heb dat ook niet zo begrepen die angst voor 100K , zo'n GS haalt best makkelijk het dubbele, en als je olie/lucht blok heb en je zou wat olieverbruik hebben ,, een revisie cilinder en zuiger is voor redelijke prijzen te doen, een koppeling vervangen is duurder.

Bij de LC blijkt een koppeling vervangen ook helemaal niet duur. Het blok hoeft niet meer uit elkaar zoals dat bij de oliekoeler nog wel moest
 
ik heb dat ook niet zo begrepen die angst voor 100K , zo'n GS haalt best makkelijk het dubbele, en als je olie/lucht blok heb en je zou wat olieverbruik hebben ,, een revisie cilinder en zuiger is voor redelijke prijzen te doen, een koppeling vervangen is duurder.
Die van mij dus niet. Na 98k heb ik er afstand van gedaan.
Soms is de kop eraf rijden best te doen.
Onder de 30k (dacht ik) vallen ze nog altijd in de bmw huisselectie.
Daar is dus wel vraag na om ze in te ruilen.
Als je er vervolgens een fatsoenlijke inruilprijs voor krijgt rij je vervolgens altijd een vers exemplaar dat steeds vol in de garantie valt.
De overweging kan ik me voorstellen.
 
Zelfs nog mooier

BMW Motorrad Premium Selection vormt een kwaliteitslabel exclusief voor BMW tweedehandsmotorfietsen die op het moment van aankoop maximaal 5 jaar oud zijn en een maximale kilometerstand van 80.000 km hebben. De volledige onderhoudshistoriek van de motorfiets is bovendien gekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan