Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Wij hebben gisteren een lekkere rit van 200km gedaan....
20230816_152455.jpg
 
Het is mij inmiddels duidelijk, mede door de reacties hier en een gesprek met waypoint Moordrecht.
Bij de vestiging vessem ben ik gewoon tegen een flapdrol aangelopen, de eigenaar en kennisdrager heeft blijkbaar vakantie.
Die flapdrol vertelde mij (terwijl die zijn boterham zit te kauwen) dat verhaaltje met die storing, kon die XT2 maar beter niet kopen. Hij gaat ook nog mee naar buiten naar de motor, ziet dus dat het een GS is waar de XT in de originele nav houder wordt geplaatst.
Nee ik krijg problemen gaf hij aan, en of ik ff wilde wachten buiten want hij moest naar de post een pakketje wegbrengen.
Ok, goed personeel is schaars...maar als ik zon figuur in mijn zaak moet achterlaten kun je beter de deur met vakantie sluiten. Dit brengt meer schade toe dan wat het oplevert.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2006 gs...uit het niets had ik nog plm 10% remvermogen en een abs lampje dat brandde..
Ik ben toen heeeel voorzichtig naar Oscar in Nunspeet gereden..
Abs pomp bleek idd defect.
Een nieuwe kostte destijds...6,5 jr geleden iets van 1700 euro ex inbouw kosten
 
Uiteindelijk is die nieuwe pomp er nooit ingekomen...ik kreeg de tip een nieuwe accu te plaatsen en idd...alles werkte weer....
Desondanks heb ik plm 1 jr later de gs in 2016 ingeruild voor een lc die ik nog steeds heb.
10jr plezier van de vorige gs gehad maar ik heb nooit meer 100% vertrouwen terug gekregen...
Het zal je net gebeuren in een afdaling in de Alpen dat de pomp het alsnog begeeft en je remvermogen nog maar 10-20% is.....
 
Uiteindelijk is die nieuwe pomp er nooit ingekomen...ik kreeg de tip een nieuwe accu te plaatsen en idd...alles werkte weer....
Desondanks heb ik plm 1 jr later de gs in 2016 ingeruild voor een lc die ik nog steeds heb.
10jr plezier van de vorige gs gehad maar ik heb nooit meer 100% vertrouwen terug gekregen...
Het zal je net gebeuren in een afdaling in de Alpen dat de pomp het alsnog begeeft en je remvermogen nog maar 10-20% is.....
Dat bergaf heb ik meerdere malen ervaren met mij 1150R.
De laatste keer bergaf op een haarspeldbocht...
Met een hoop gevloek en gescheld teruggeschakeld naar 2 en net op tijd de snelheid eruit kunnen halen.
Wasnieleuknie! 🤬
 
Dat bergaf heb ik meerdere malen ervaren met mij 1150R.
De laatste keer bergaf op een haarspeldbocht...
Met een hoop gevloek en gescheld teruggeschakeld naar 2 en net op tijd de snelheid eruit kunnen halen.
Wasnieleuknie! 🤬
Ook niet als je keihard knijpt? Lijkt me toch dat iets als een soort noodmaatregel moet werken. Bij een auto voelt het ook alsof er niet geremd kan worden als de motor afslaat bijvoorbeeld maar het lukt wel
 
Ook niet als je keihard knijpt? Lijkt me toch dat iets als een soort noodmaatregel moet werken. Bij een auto voelt het ook alsof er niet geremd kan worden als de motor afslaat bijvoorbeeld maar het lukt wel
Er zit wel een eindrem op maar daarvan is de werking wel afhankelijk van hoe goed de laatste ontluchting uitgevoerd is. Het houdt niet over ten opzichte van het bekrachtigde systeem :+
 
Ook niet als je keihard knijpt? Lijkt me toch dat iets als een soort noodmaatregel moet werken. Bij een auto voelt het ook alsof er niet geremd kan worden als de motor afslaat bijvoorbeeld maar het lukt wel
Ja, die is er wel.
Rem loslaten en opnieuw remmen.
Alleen zit dat niet helemaal in je systeem als je bergaf duikt op een haarspeldbocht.
Maar hee, de motor heeft het overleefd, ik ben er heel vanaf gekomen en ben zeer dankbaar voor de motorrem van een 2 cilinder 😉
En ik mis dat 1150je nog steeds wel een beetje 😏
 
Uiteindelijk is die nieuwe pomp er nooit ingekomen...ik kreeg de tip een nieuwe accu te plaatsen en idd...alles werkte weer....
Desondanks heb ik plm 1 jr later de gs in 2016 ingeruild voor een lc die ik nog steeds heb.
10jr plezier van de vorige gs gehad maar ik heb nooit meer 100% vertrouwen terug gekregen...
Het zal je net gebeuren in een afdaling in de Alpen dat de pomp het alsnog begeeft en je remvermogen nog maar 10-20% is.....
Bij mijn 2004 1200 had ik voor 400€ all-in een gereviseerde pomp,
Enige keer dat ik er problemen mee heb gehad, en volgens de motorzaak was de oorzaak achterstallig onderhoud.
(Lees: remvloeistof "laten" vervangen, want met die pomp is zelf doorpompen zonder meer geen "zuivere" optie)
 
Bij mijn 2004 1200 had ik voor 400€ all-in een gereviseerde pomp,
Enige keer dat ik er problemen mee heb gehad, en volgens de motorzaak was de oorzaak achterstallig onderhoud.
(Lees: remvloeistof "laten" vervangen, want met die pomp is zelf doorpompen zonder meer geen "zuivere" optie)
Mag ik voor een collega vragen waar / wanneer je dit heb laten doen? Dat zijn namelijk schappelijke prijzen.
 
Bij mijn 2004 1200 had ik voor 400€ all-in een gereviseerde pomp,
Enige keer dat ik er problemen mee heb gehad, en volgens de motorzaak was de oorzaak achterstallig onderhoud.
(Lees: remvloeistof "laten" vervangen, want met die pomp is zelf doorpompen zonder meer geen "zuivere" optie)

das wel heel bijzonder goedkoop. revisie bij RH is tegenwoordig 1100 hoorde ik vanmiddag en dan moet de pomp er nog uit en in gezet worden, en gevuld en ontlucht... :)
 
Vraag me zelfs af hoe dat TFT scherm voor storing zou kunnen zorgen? 🤔
behoorlijk dus, google maar eens en dan met name bij de RT.
Schijnt dat de politie RT een aanpassing hebben gekregen zodat de zumo paar cm verder weg staat.
 
🤪...... laten we dat maar aangedreven doen. Dat wandelen mag wel iets korter
 
Wat het ABS uit 2006 betreft

als het bekende bedrijf in Duitsland is wat ze reviseert krijgen ze ook verbeterde onderdelen , dan krijg je niet zo snel meer het probleem terug en stipt iedere 2 jaar de vloeistof volgens procedure verversen doet ook heel veel goeds ,, en rem af en toe maar eens flink
Ja ja ……. :?
 
Weer terug van de garage.
Ze hebben de computer uitgelezen en inderdaad: abs-pomp stuk.
In- en uitbouwen en revisie kost €1400 en met een nieuwe €2000.
Bij revisie is er 2 jaar garantie, een nieuwe 1 jaar.
Dinsdag gaat mijn walvis naar de garage voor revisie en hoop ik 'm toch redelijk vlot weer terug te hebben.
Tis even niet anders 😏
Kan er misschien meteen onderhoud uitgevoerd worden bedenk ik me nu 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan