Ah, maar dat mag je betwijfelen hoor...Of dat enkel in geval van een schuiver iets afdoet durf ik te betwijfelen,
De "impact" op gewrichten zal door de verdeling waar de protectoren voor moeten zorgen wel een pak minder zijn durf ik te stellen.
En je hebt uiteraard een punt.
Maar hoe je het ook draait of keert, je mag met een full battle lederen combi eens tegen +100km/h tegen een auto knallen... Veel minder schade ga je niet hebben tov degene die hetzelfde doet met een T-shirt vrees ik... die 1.2mm leder gaat geen interne bloedingen verhelpen om maar iets te zeggen.
Ik ben we zeker bewust van het voordeel van motorkleding, ik rij zelfs soms met een airbag ook nog...
Maar heb een hekel aan moraalridders die gaan wijzen naar die éne motorrijder die niet 100% in orde is qua kledij en dan tegelijkertijd zelf een hoop andere verkeersregels aan hun laars lappen in hun perfect beschermende motorkleding.
Een Vespa scooter lijkt mij zeker plezant, maar hier in BE begin ik er niet aan, op zo'n ding moet je kunnen rijden zoals ze dat in Italië doen, T-shirtje, korte broek en slippers...
De 125cc scooter is hier een pak minder in trek sinds 2011...
Dat krijg je dus met verplichtingen... (die zelfs nergens op slaan)