Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nou, om @Turbodesk toch een beetje te hulp te schieten: ja er zijn prijzige reparaties bekend aan de gs. Die gaan vaak een eigen leven leiden op fora. Vooral het remsysteem, cardan en koppeling zijn bekende dure reparaties. Remsysteem problemen zijn vaak te wijten aan onderhoud, cardan deels onderhoud deels ontwerp en koppeling wat mij betreft geheel ontwerp (welke flapdrol bedenkt er nu dat je je hele motor in tweeën moet splitsten om een koppeling te wisselen). Aan de andere kant zijn er ook zoveel gs'en verkocht die ook nog eens significant mèèr rijden dan de meeste andere merken dat reparaties na verloop van tijd onvermijdelijk zijn. Die problemen worden vaak gepost wat geeft nogal vertekend beeld geeft. Ter vergelijk, als ik lang genoeg op het vstrom forum kijk hoef ik hem ook niet meer vanwege de storingen. Vaak laat je jezelf te bang maken door wat je leest.
Ik heb op de lc behalve een lege accu (eigen schuld) nog geen storingen gehad.
 
Velen moeten hier wel "echte" EHBO" specialisten zijn me dunkt!
Zoals Miekuss al zei; "als je weet hoe je het moet gebruiken".
Bij onze laatste update van EHBO werd op één ding hard gepusht:
Zie dat je zo snel mogelijk proffesionele hulp hebt, geef hun degelijke info en volg hun (telefonische) instructies op.
En laat de rest aan de proffesionele hulpverlening.
 
Toch niet als opvolger voor een GS 12*0? Want veel met allroad heeft zo'n Tracer niet te doen.. alvast een pak minder dan een Vstrom.
Hoeveel van de hier aanwezigen hebben hun "gelande" al eens in "iets" zwaarder off-road werk geduwd?
En die gravel weg lukt met de tracer ook wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Het is nu eenmaal een feit dat er veel meer storingen en reparaties nodig zijn bij een GS.
En dat is vaak ook nog behoorlijk prijzig.
Misschien heb ik al die jaren mazzel gehad (alleen reparatieset band mee) 3 x RT en nu al 3 jaar GS en tijdens alle kilometers hebben de verschillende motoren mij nergens laten staan met pech.
Wel een keer vastzittende klep in de uitlaat van de GS maar dat is keurig (buiten garantie) met veel coulance opgelost.
O ja, wel altijd gewoon de benodigde service laten uitvoeren.
 
Een tourniquet (die wij op de ambu hebben) kosten rond de €55. Vandaar een latex stuwbandje a €0,01 😉
Pleisters is vooral handig voor jezelf, evt een snelverbandje en wat gaasjes is ook wel handig. En natuurlijk een schaar 🤣
Meer heb je op de motor noet nodig, eigenhulp is de meest voor de hand liggende
Precies, en nou hoeven we die niet van de ambulance te hebben, maar op alie staan ze voor een paar euro.
Een voormalig collega van mij heeft een slagaderige bloeding overleeft omdat die zon ding bij zich had, vandaar dat ik eentje in mijn tasje boven het achterlicht heb.
 
@A.S.Moto Niet doen, dingen werken niet. Banden rekken en de kunststof stang waar je alle kracht mee moet zetten breekt af.
Geprobeerd, of denk je dat.....
Als dat kunstof tangetje nl van bijv Polyamide is gemaakt ga je nog verbazen wat dat ding kan.
Op alie vind je modellen gebruikt in het leger.....
 
Hoeveel van de hier aanwezigen hebben hun "gelande" al eens in "iets" zwaarder off-road werk geduwd?
En die gravel weg lukt met de tracer ook wel!


Een gravel weg lukt met een R1 ook wel..

Wat je er mee doet maakt op zich niet uit, het karakter scheelt toch ook al, niet?
Een Tracer is gewoon een sportieve motor die wat hoger op z'n poten staat... beetje zoals BMW ook al heeft met z'n XR reeks...

Vond het gewoon een vreemde keuze om als opvolger van een dikke GS te zien...
 
Velen moeten hier wel "echte" EHBO" specialisten zijn me dunkt!
Zoals Miekuss al zei; "als je weet hoe je het moet gebruiken".
Bij onze laatste update van EHBO werd op één ding hard gepusht:
Zie dat je zo snel mogelijk proffesionele hulp hebt, geef hun degelijke info en volg hun (telefonische) instructies op.
En laat de rest aan de proffesionele hulpverlening.


Massieve bloedingen wil ik u wel eens zien oplossen als die professionele hulp niet op 1,2,3 ter plaatse kan zijn..
Een basis aan EHBO zou iedereen wel moeten kunnen, net omwille van de tijd die nodig is om die professionele hulp ter plaatse te krijgen.
Als je niet kan reanimeren is de professionele hulp ook te laat. 🤷‍♂️

Ik ben allesbehalve een specialist, maar heb toch voldoende cursussen gevolgd om de eerste zorgen toe te dienen...
 
Elastiekje in de tanktas gemaakt. Powerbank zit goed vast. Gisteren verwarmd zadel gemonteerd ( ja klinkt raar met dit weer), barkbusters gemonteerd en zojuist ook nog de headset beter in de helm gemonteerd.

Hele korte samenvatting van wat ik qua ehbo heb geleerd:
1 zorg dat je zelf veilig bent, prio 1.Altijd.
2 Weet waar je bent
3 roep professionele hulp in en geef gedailleerde info
4 ga hulp verlenen naar beste kunnen
Zonder bovenstaande zaken gaat het slachtoffer toch wel dood dus alles wat je doet is goed, liefst op basis van kennis en oefening want dat maakt de kans op overleven groter.

Maar tot nu was voor mij alleen een pleister nodig omdat de steak te taai was en ik te ongeduldig.
 
en zojuist ook nog de headset beter in de helm gemonteerd.

Helmen!

Nog iemand opgevallen dat Shoei een nieuwe Neotec heeft uitgebracht?

Was eigenlijk al richting de Shuberth E2 aan het kijken, maar ga nu toch eerst nog eens de Neotec 3 van dichtbij bekijken ook...
 
Goed punt. Had ik nog niet gezien!

Meteen gedaan, ik zie geen enkel verschil met de 2. Nog steeds geen packtalk integratie -O-
 
  • Leuk
Waarderingen: ngin
En wat kunnen we nog van BMW verwachten?

De GS1300 wordt eind deze maand voorgesteld... een nieuwe midrange GS??

1693690273126.png
 
ik heb alleen het standaard boord gereedschap en een opvouwbare multi tang , meer voor anderen motoren gebruikt. heb wel eens met een gebrokken koppeling kabel gestaan met de K75 , maar gelukkig nooit gestrand , wel eens lekke band gehad en met een compressortje oppompen en dan een 10 km rijden en weer oppompen zo thuis gekomen.
 
Zo. De tasjes zijn weer geupdated. Gewikkeld snelverband, pleisters (voor mezelf) en een paar 5x5jes, provisorisch tq, rolletje leukoplast en een rolletje verband.
Samen met een tekentang, schaar en pincet.
Meer dan genoeg voor de 1e aanval in geval van nood de rode dan.
De blauwe heeft ook nog een blarensetje, wat meer diverse gazen (aluderm ed), meerdere verbandrolletjes en nog een paar ouderwetse snelverband. (Die blijf ik een ramp vinden met die 2 klosjes 😱). En hechtpleisters just in case.
Mooie is dat de blauwe een aanvulling is op de rode, die zit inmers altijd op de motor.

De huis ehbokoffer is ook weer even nagekeken en het eea erbij in gefrut.
Nog even wat aanvullingen kopen en is die ook weer helemaal ok.
 

Bijlagen

  • 20230903_001227.jpg
    20230903_001227.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 3
Onderweg naar de Alpen, lekker ff nazomeren. Het is perfect weer komende week, dus koffers erop en gaan.
En wat een fijne motor is het toch zo’n GS, waarom zou je zo’n fantastische motor wegdoen voor een slappe Jap?
Vandaag richting Zwitserland voor een paar dagen en daarna de Dolomieten.
Voor degene die moeten werken, veel plezier .
😎
IMG_7624.jpeg
 
Onderweg naar de Alpen, lekker ff nazomeren. Het is perfect weer komende week, dus koffers erop en gaan.
En wat een fijne motor is het toch zo’n GS, waarom zou je zo’n fantastische motor wegdoen voor een slappe Jap?
Vandaag richting Zwitserland voor een paar dagen en daarna de Dolomieten.
Voor degene die moeten werken, veel plezier .
😎
Bekijk bijlage 1920830
Slappe Jap?
Toch wel een beetje laatdunkend hoor!
Dat die GS een goeie motor is kan ik beamen, maar de prijs die je er heden voor moet betalen....
 
Onderweg naar de Alpen, lekker ff nazomeren. Het is perfect weer komende week, dus koffers erop en gaan.
En wat een fijne motor is het toch zo’n GS, waarom zou je zo’n fantastische motor wegdoen voor een slappe Jap?
Vandaag richting Zwitserland voor een paar dagen en daarna de Dolomieten.
Voor degene die moeten werken, veel plezier .
😎
Bekijk bijlage 1920830
Deze week lijkt het er prima weer te worden, veel plezier!
Wij gaan volgende week.
 
Terug
Bovenaan Onderaan