Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

2 uur😄😄😄😄.
Amper 2 minuten zonder te lossen,
Maar ja, jullie je mening, ik de mijne.
(Maar ik heb ooit wel een slagaderlijke bloeding in real life dichtgedrukt en gefeliciteerd door de spoedarts!)
Zou nog maar effe opfrissen als ik jou was dan. Want anders waren er al heel wat mensen dood gegaan door een tourniquet. Maar misschien kan @miekusss reageren?
 
Nog meer vers van de pers:

BMW Motorrad presenteert de ConnectedRide Navigator.
Schermafbeelding 2023-09-07 om 18.36.43.png


Rijswijk. Met behulp van de persoonlijke BMW ID worden alle routes, opnames en routeplanning gesynchroniseerd tussen de navigatiemodule en de BMW Motorrad app. Ze zijn dus ook altijd en overal beschikbaar in de BMW Motorrad app. Zowel de kaarten als de functies van de nieuwe ConnectedRide Navigator zijn altijd up-to-date, doordat het apparaat met internet kan worden verbonden en op elk moment kan worden bijgewerkt. Dankzij de intuïtieve bediening van de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator via de multicontroller en de naadloze Smartphone Integratie zet het nieuwe navigatiesysteem nieuwe maatstaven in dit productsegment.

Groot, helder display, perfect afgestemd op BMW Motorrad TFT-schermen.
De nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator beschikt over een uitzonderlijk helder 5,5-inch touchdisplay met een optimale leesbaarheid, zelfs in direct zonlicht. Het systeem is naadloos afgestemd op de motordisplays en de complete BMW Motorrad beleving. Het bijpassende grafische ontwerp en de gebruikersinteractie zijn naadloos geïntegreerd in het bedieningsconcept van het TFT-scherm en de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator. Ook qua lichtintensiteit en anti-reflectiecoating zijn de displays op elkaar afgestemd. De Navigator laadt op via het BMW boordnetwerk. Snel opladen via een meegeleverde USB-C-kabel met maximaal 2,4 A laadstroom is ook mogelijk.

Updatemogelijkheden, cloudsynchronisatie en compatibiliteit met terugwerkende kracht.
De nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator is in eigen huis ontwikkeld. Updates kunnen rechtstreeks via de BMW Motorrad systemen geleverd worden. Net als bij smartphones krijgt de gebruiker een melding als er updates klaar staan. Het systeem installeert de updates rechtstreeks op de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator.

De enige vereiste is een online dataverbinding via WiFi of een door de klant geïnstalleerde simkaart. Aansluiten op een computer is niet nodig.

Voor de actuele verkeersinformatie – die realtime wordt bijgewerkt – verbindt de gebruiker het navigatiesysteem met een WiFi-hotspot (tot stand gebracht via een smartphone) of een door de klant geïnstalleerde simkaart. Dit kan zelfs tijdens het rijden. De gebruiker blijft zo altijd op de hoogte.

MyBMW Cloud
De BMW Motorrad ConnectedRide Navigator is onderdeel van de MyBMW Cloud. Zodoende kan de gebruiker met een MyBMW-account inloggen op de BMW Motorrad ConnectedRide Navigator en zo het apparaat verbinden met de BMW Cloud, waar deze de geplande routes, eerder gereden routes en nog veel meer kan synchroniseren.

De gebruiker kan op elk eindapparaat (BMW Motorrad app, PC-browser, enz.) een individuele route plannen, die vervolgens op elk geregistreerd eindapparaat direct beschikbaar is. Routes die de gebruiker in andere planningsportals maakt, zijn eenvoudig te importeren in de BMW Cloud zodat ze op alle geregistreerde eindapparaten toegankelijk zijn.

Naadloze Smartphone Integratie zorgt voor maximaal functioneel comfort.
Aanvullend bedient de gebruiker alle smartphonefuncties en met name mediatoepassingen zoals Spotify en telefoonfuncties centraal via de nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator. De gebruiker kan het hoofdvolume en het volume van alle bronnen daarbij individueel regelen. De nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator ondersteunt ook eindapparaten als de helm van de rijder en passagier alsook de BMW Motorrad ConnectedRide Smartglasses. Deze apparaten kunnen via Bluetooth met de Navigator worden verbonden en aangestuurd. De persoonlijke contacten die op de smartphone zijn opgeslagen, zijn direct oproepbaar via de navigator voor het starten van een telefoongesprek of een routebegeleiding.

Ondersteuning met terugwerkende kracht
De hardware en software van de nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator zijn compatibel met de meeste modellen met navigatievoorbereiding. De nieuwe BMW Motorrad ConnectedRide Navigator is per direct te bestellen en kent een verkoopadviesprijs €689,- inclusief BTW. De gebruiker hoeft hem alleen maar in de houder van de navigatievoorbereiding te klikken en te vergrendelen met de motorsleutel.
 
F900GS ziet er wel leuk uit, een vanafprijs van 14 450€ in België..
Blijft stevig.. maar goed, 't is een BMW..

Ik weet niet of ik deze liever zou rijden dan mijn Tenere 700...
 
Het is inderdaad een stevig dure fiets. Ik verwacht dat een zijkapje van de F900 net zoveel kost als het hele bodywerk van de T7. Dus als je de motor wilt gebruiken waarvoor hij gemaakt is, dan ben je wellicht beter af met de 20 kg lichtere T7.
Ik denk overigens dat de Desert X hoger op mijn lijstje staat dan de F900GS, die kost bijna hetzelfde als je de hogere standaard uitrusting van de Ducati in ogenschouw neemt.
 
Tox, wat betreft die desert X...
Kijk eens het laatste filmpje van I Boots op joep troep..
Tijdens haar break van Afrika rijdt zij met enkele vrienden in Spanje op.zo.een.duc...
Groot, hoog, zwaar, veel vermogen, en als je valt gaat er altijd iets kapot...
Even iets rechtbuigen is er niet bij...
Zoals jij en ac moto de T7 rijden voor daardwerkelijk off road lijkt mij zo een T7 de beste optie...
Maar ik ben natuurlijk niet deskundig op dit vlak....
 
Het is inderdaad een stevig dure fiets. Ik verwacht dat een zijkapje van de F900 net zoveel kost als het hele bodywerk van de T7. Dus als je de motor wilt gebruiken waarvoor hij gemaakt is, dan ben je wellicht beter af met de 20 kg lichtere T7.
Ik denk overigens dat de Desert X hoger op mijn lijstje staat dan de F900GS, die kost bijna hetzelfde als je de hogere standaard uitrusting van de Ducati in ogenschouw neemt.

BMW is zichzelf een beetje uit de markt aan het prijzen is mijn indruk , in die zaak waar ik mijn band liet vervangen verkochten ze alle merken motoren, ze zijn geen officiële dealer van een merk maar kopen jonge motoren in en verkopen die dan.
Men vertelde mij dat de markt van nieuw koop machines aan het vergrijzen is zeker bij de duurdere motoren. door BMW's model politiek is de leeftijd wel een stukje gedaald. maar nog gemiddeld hoger dan bij een KTM of Ducati terwijl die machines ook geen koopjes zijn in de regel.

Veel hangt af van, wanneer gaan die Europese merken komen met BEV motoren? , als de politiek het particulier rijden van fossiel brandstof motoren onbetaalbaar wil maken want we moeten in de EU de hele wereld gaan redden.
 
Kopen? Dat kan!

Is van 2021, zit fabrieksgarantie op t/m 31/03/2026

3 koffers (VARIO) erbij, tanktas van SW Motech, crahsbars van Wunderlich, ruitje van Givi
Dynamic pack
Comfort pack
Active pack

15000km, laatste onderhoud dateert van juni 2023 en de banden (Pirelli Scorpion Trail 2) in goede staat dus ready to go...


F750GS.png
 
Zou nog maar effe opfrissen als ik jou was dan. Want anders waren er al heel wat mensen dood gegaan door een tourniquet. Maar misschien kan @miekusss reageren?
1,5 tot 2 uur.
Onherstelbare schade ontstaan na 4-6 uur. Is wat ik heb kunnen vinden. Maar pin me er niet op vast, ik ben geen traumatoloog 😉 (alhoewel het salaris me wel wat lijkt 🤣)
Maar binnen 2 uur ben je wel op een adequate opvang en lig je ook al wel haast op de ok.
 
BMW prijst zijn F-serie marktconform. KTM, Triumph en (Ducati) vragen allemaal rond de 18K voor een goed uitgeruste allroader.
de instap prijzen liggen dan wel aardig bij elkaar, maar zoals gebruikelijk kan je de prijs aardig op drijven door opties te kiezen, dat is niet zo'n ding ( heb je zelf in de hand ) maar wel dat je soms ook zaken moet kiezen die elders gewoon standaard zijn, en dat is wel een ding ( jammer )

Pak eens een R of K en zet die eens naast de concurrentie ?
 
de instap prijzen liggen dan wel aardig bij elkaar, maar zoals gebruikelijk kan je de prijs aardig op drijven door opties te kiezen, dat is niet zo'n ding ( heb je zelf in de hand ) maar wel dat je soms ook zaken moet kiezen die elders gewoon standaard zijn, en dat is wel een ding ( jammer )

Pak eens een R of K en zet die eens naast de concurrentie ?
Waar maak jij je druk om? Voor zover ik het afgelopen jaren begrepen heb is dit een ver van je bed show. Je hebt gelijk als je stelt dat BMW niet goedkoop is en de R en K serie verre van goedkoop zijn........ Niet naar kijken dan! ;)
 
de instap prijzen liggen dan wel aardig bij elkaar, maar zoals gebruikelijk kan je de prijs aardig op drijven door opties te kiezen, dat is niet zo'n ding ( heb je zelf in de hand ) maar wel dat je soms ook zaken moet kiezen die elders gewoon standaard zijn, en dat is wel een ding ( jammer )

Ik vind de F-reeks eerlijk gezegd niet zo gek duur in verglijking met de concurrentie...
Het blijft natuurlijk een BMW met uitgebreide optielijsten, maar een Tiger kost tegenwoordig ook al aardig wat... en de restwaarde daarvan ...
Pak eens een R of K en zet die eens naast de concurrentie ?

Heeft de R-reeks concurrentie dan? Noem er eens één...

De enige waar ik aan denk is de Tiger 1200, en die kost net zoveel als een GS.
 
1,5 tot 2 uur.
Onherstelbare schade ontstaan na 4-6 uur. Is wat ik heb kunnen vinden. Maar pin me er niet op vast, ik ben geen traumatoloog 😉 (alhoewel het salaris me wel wat lijkt 🤣)
Maar binnen 2 uur ben je wel op een adequate opvang en lig je ook al wel haast op de ok.
Ik aanvaard het oordeel van de deskundige,
Maar ik blijf het raar vinden dat wij in onze cursussen krijgen opgelegd om geen tourniquet te leggen.
(Is ook zéér onaangenaam tot onuitstaanbaar voor een persoon bij bewustzijn, hebben we mogen voelen!)
 
Ik aanvaard het oordeel van de deskundige,
Maar ik blijf het raar vinden dat wij in onze cursussen krijgen opgelegd om geen tourniquet te leggen.
(Is ook zéér onaangenaam tot onuitstaanbaar voor een persoon bij bewustzijn, hebben we mogen voelen!)
Tsja, dat gaat ook allemaal weer veranderen.
3 jaar geleden vanuit frankrijk terug naar huis achter een ongeval gekomen. Iets doorrijden en eentje in een flink gebutste auto.
De ambu erbij, instructies van 112 niet laten bewegen ed, komen ze van de ambu met de ked-spalk aanzetten. 🤯
Bij ons is dat kreng (godzijdank) al eeuwen van de ambu én als iemand niet echt last heeft (lees geleide op mobiliteit en pijn) zelf uit laten stappen... en dan zelf op de brancard gaan liggen. De wervelplank is (voor het meeste) ook niet meer geindiceerd. Fixatie van de nek is nu geintegreerd met het hoofdkussen bij ons. Icm met een nekspalk.
Hoezo compleet anders?!

Dus ook dit zal wel een na-ijleffect krijgen en binnen een paar jaar kan in B ook iedereen een tq aan mogen leggen.
Net als destijds bij ons de rogermethode ed...
 
Is die
F900GS ziet er wel leuk uit, een vanafprijs van 14 450€ in België..
Blijft stevig.. maar goed, 't is een BMW..

Ik weet niet of ik deze liever zou rijden dan mijn Tenere 700...
F900 vergelijkbaar met Honda Transalp of Suzuki Vstrom 800 (qua vermogen)?
 
Is die

F900 vergelijkbaar met Honda Transalp of Suzuki Vstrom 800 (qua vermogen)?

+100pk voor de F900, weet niet hoeveel de Vstrom 800 biedt?

De Honda heeft er 92 dacht ik, maar dat zijn eerder ezels dan paarden als 'm hetzelfde gaat rijden als de Hornet.
Die vond ik alvast minder vlot aanvoelen dan de MT07 met een hoop pk's minder.
 
Ik vind de F-reeks eerlijk gezegd niet zo gek duur in verglijking met de concurrentie...
Het blijft natuurlijk een BMW met uitgebreide optielijsten, maar een Tiger kost tegenwoordig ook al aardig wat... en de restwaarde daarvan ...


Heeft de R-reeks concurrentie dan? Noem er eens één...

De enige waar ik aan denk is de Tiger 1200, en die kost net zoveel als een GS.
als je de zelfde spullen wil op je F GS ben je vaak toch wel wat meer kwijt.
maar de inflatie heeft natuurlijk andere merken ook duurder gemaakt.

De R reeks heeft wel wat concurrenten KTM als de grootste en Ducati de Japanse merken ook maar die hebben vaak minder modellen waar ze echt mee strijden om de gunst van de klant met BMW.

Die Tiger 1200 heeft standaard wat meer dingen dan de R GS
 
als je de zelfde spullen wil op je F GS ben je vaak toch wel wat meer kwijt.

Ga dan toch maar eens vergelijken met de Tiger...

De R reeks heeft wel wat concurrenten KTM als de grootste en Ducati de Japanse merken ook maar die hebben vaak minder modellen waar ze echt mee strijden om de gunst van de klant met BMW.

Die Tiger 1200 heeft standaard wat meer dingen dan de R GS

De R-reeks is zo goed als de enige motor die nog met een cardan geleverd wordt.. dat plus de karakteristieke boxermotor maken hem mi toch wel apart in de motorwereld.

R1250RS, één van de laatst overgebleven sporttour machines..
R1250R, lijkt mij ook een geval apart en daarvan vind je ook niet meteen z'n gelijke bij een ander merk.

Ok, de R1250GS kunt ge met een Tiger vergelijken, en met een beetje goede wil ook wel met een KTM ADV of Ducati MS al vind ik die twee laatste toch heel andere machines.

De RT, tja.. waar zijn de Pan European en FJR naartoe?
BMW weet goed wat ze doet...

De S, XR en F reeks moeten volgens mij veel harder opboksen tegen hun concurrenten...
 
Ga dan toch maar eens vergelijken met de Tiger...



De R-reeks is zo goed als de enige motor die nog met een cardan geleverd wordt.. dat plus de karakteristieke boxermotor maken hem mi toch wel apart in de motorwereld.

R1250RS, één van de laatst overgebleven sporttour machines..
R1250R, lijkt mij ook een geval apart en daarvan vind je ook niet meteen z'n gelijke bij een ander merk.

Ok, de R1250GS kunt ge met een Tiger vergelijken, en met een beetje goede wil ook wel met een KTM ADV of Ducati MS al vind ik die twee laatste toch heel andere machines.

De RT, tja.. waar zijn de Pan European en FJR naartoe?
BMW weet goed wat ze doet...

De S, XR en F reeks moeten volgens mij veel harder opboksen tegen hun concurrenten...
je heb gelijk er zijn amper nog cardan motoren toen de Yamaha XT 1200 van de markt is gehaald dat was een motor die best gewaagt was aan de GS

de Yamaha Tracer 900 ? goed is wel wat minder krachtig maar ook goedkoper , of een honda nt1100

Er word toch vol op power nakeds gemaakt ? niet met een boxer en cardan maar moto Guzzi heeft een aantal cardan machines met een twin misschien wat minder krachtig maar op die CC's merk je dat echt ?

Die machines word met node gemist maar wat dacht je van een honda nt1100 , lijkt me een behoorlijk alround toerder is geen groot tourist als een Pan en de FJR is meer een zeer snelle sport toerder op de Duitse snelwegen Porsche pesten.

Ja je heb gelijk die S en XR en F en die nog G modellen jammer dat ze geen 650 1 cilinder meer hebben .
Bij BMW heb ik wel eens de indruk dat marketing/sales/boekhouding iets te veel te zeggen heeft.
modellen worden te snel op de markt gezet terwijl er nog de nodige zaken zijn die opgelost moeten worden.
veel BMW heritage overboord gedonderd zoals de klassieke knipperlicht schakelaars, je went er wel aan en puur om vreemde rijders makkelijker aan te trekken . geen lichtere boxers meer , niet iedereen heeft 1250 a 1300 cc nodig en een pk pakhuis maar wil wel een boxer en een cardan een F is echt een compleet andere motor , de kwaliteit is echt minder dan vroeger
 
Terug
Bovenaan Onderaan