Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De toekomst van de dieselcamper komt onder vuur..

Ben echt benieuwd wat daarmee gaat gebeuren... die dingen zijn nu, met een normale motor al haast onbetaalbaar... als ze die ook batterijen gaan in hun strot gaan duwen is het echt alleen nog maar voor "the happy few" vrees ik...

Jammer eigenlijk, want een camper stond hier ook hoog op de wishlist... vrees dat Europa daar al lang een stok voor heeft gestoken...
Tegen de tijd dat ik zo'n ding zou kunnen kopen ... 🤷‍♂️
 
Zo blij dat ik in de jaren '90 ben overgestapt van de "lifetime employment" naar de "lifetime enjoyment" gedachte.
Doe werk wat je leuk vindt. Geniet van je collega's. Zorg voor een goede balans tussen werk en privé. Geld is nooit een doel, geld is een middel. Doe dingen vanuit een passie en nooit geld gedreven. En probeer te houden van alles om je heen want je moet er namelijk een tijdje mee doen.
Als je niet met een gouden lepel in je mond bent geboren zal je moeten werken. Zorg er dan in hemelsnaam voor dat het leuk is en leuk blijft!
Dat is niet voor iedereen weg gelegd, je moet maar net een vak hebben en gelegenheid om zo iets te kunnen regelen .
Veel mensen doen het werk wat voor handen is en wat ze kunnen ,, ik ben zo reëel wat ik graag zou willen dat werk is er niet meer zo heel veel ,

Ik gaf al aan, ook vanwege het familie gevoel gaan we. Of iemand " anders " is boeit mij niet, mag van mij, maar wil het niet strontvervelend door de strot krijgen geduwd. En als het mij op een plek niet bevalt vertreken we gewoon ergens anders heen....wij huren en kopen op onze leeftijd niet meer.

Vandaag maar nog een rondje in mijn KLIM pyama, moet zeggen dat dit setje de afgelopen tijd veel plezier heeft bezorgd. Heel aangenaam, geen doorwaai dus als ik savonds terug rij is die niet koud.

En mailtje naar BMW munchen, bij NL komen ze niet verder dan sorry en vervelend voor U. Ben nog steeds aan het wachten op de led koplamp...
Een dikke vette miskleun van BMW.
vanwege mijn achtergrond en overtuigingen vind ik er wel wat van, al heb ik wel zoiets als iemand dat persé moet dan is het maar op diens verantwoordelijkheid maar dwing mij nergens tot en dat gebeurt wel, maar ik weet dat het op een gegeven moment wel weer de andere kant op gaat. maar wat moet er ondertussen allemaal nog kapot ?

Succes, het wordt daar elke zomer warmer (heter is misschien beter verwoord), je zal misschien sneller dan voorzien terug in NL staan...

Wij hebben dat idee al laten varen, wij dachten ook te emigreren naar Portugal/Italie maar het plan is nu dat we misschien wel gaan overwinteren daar, maar tijdens de zomer toch maar terug naar ons basecamp komen.
ik denk dat netto onder de streep je toch overal wel een kruis moet dragen,, het is misschien een andere kruis maar je draagt nog steeds een kruis, en dat hoort bij het leven, al denk ik wel dat we prima zonder bepaalde dingen zouden kunnen , zodat het kruis wel lichter word.
we leven in een krankzinnige tijd, en ik denk dat het nog gekker gaat worden.

Wat zijn we toch behoorlijk off topic , de daar voor bestemde topic zijn niet toe gestaan ( politiek ) of op andere topics men hakt zo ongenadig in op anders denkende dat je niet op een normale manier een discussie kan voeren op argumenten , op de persoon spelen is blijkbaar leuker, daarom blijf ik er weg.

Heb vanmorgen een aantal toerritten afgemaakt en op m'n antiek tomtom gezet , ik hoop dat we nog een tijd lekker kunnen rijden.
 
ik denk dat netto onder de streep je toch overal wel een kruis moet dragen,, het is misschien een andere kruis maar je draagt nog steeds een kruis, en dat hoort bij het leven, al denk ik wel dat we prima zonder bepaalde dingen zouden kunnen , zodat het kruis wel lichter word.
we leven in een krankzinnige tijd, en ik denk dat het nog gekker gaat worden.

Sorry man, maar mij ben je kwijt hier... geen flauw idee wat ik hieruit moet verstaan.
 
Zo blij dat ik in de jaren '90 ben overgestapt van de "lifetime employment" naar de "lifetime enjoyment" gedachte.
Doe werk wat je leuk vindt. Geniet van je collega's. Zorg voor een goede balans tussen werk en privé. Geld is nooit een doel, geld is een middel. Doe dingen vanuit een passie en nooit geld gedreven. En probeer te houden van alles om je heen want je moet er namelijk een tijdje mee doen.
Als je niet met een gouden lepel in je mond bent geboren zal je moeten werken. Zorg er dan in hemelsnaam voor dat het leuk is en leuk blijft!

:Y En met klagen, zeuren en piepen ga je niets oplossen.
 
Sorry man, maar mij ben je kwijt hier... geen flauw idee wat ik hieruit moet verstaan.
oke ,,, je kan in een land als Spanje of Zweden bepaalde voordelen hebben t.o.v. leven in NL , zelfs Duitsland heeft bepaalde voordelen t.o.v. NL
Maar andere dingen zijn daar wel duurder of lastiger, of andere nadelen, als je een lijst maakt van de voordelen en nadelen per land en je zou punten toe kennen per item en die gaat optellen zal je zien dat de verschillen kleiner zijn dan je denkt.
En dan nog wat als je tegen dingen die aanloopt die je niet heb voorzien ? ondanks je zorgvuldige voorbereiding ?

het gras lijkt altijd groener lijken aan de andere kant.
 
Even een bevindingkje delen, vermoedelijk wel een open deur voor de meesten maar 't kan maar helpen voor anderen die soortgelijke dingen ervaren.
  1. Shoei Neotec 2 met Sena SRL mesh -> Dramatisch volume.

    Tijdens het rijden >70km/h merkte ik dat de verstaanbaarheid van anderen door de headset echt dramatisch werd, laat staan muziek luisteren op de snelweg. Voorheen met mijn combinatie Shark helm met Sena 5S had ik dat probleem totaal niet. In beide gevallen draag ik op maat gemaakte oordopjes en voor de verdere vergelijking was de Shark wel een integraal model en is de Shoei dat niet. Ik ben me ervan bewust dat dat wel een verschil maakt qua windgeluid, maar het verschil zou toch niet ZO groot mogen zijn dat de boel onverstaanbaar wordt.

    Na wat onderzoek blijkt dat 't een gekend fenomeen is dat de SRL mesh een lager volume heeft in vergelijking met andere sets, wat dus mede aan de basis van mijn probleem ligt. Blijkbaar wordt dat gedaan om de Harman/Kardon luidsprekers te beschermen tegen beschadiging. Toch wel teleurgesteld in mijn aankoop op het moment dat ik dat soort dingen las.. Misschien had ik vooraf wat meer onderzoek moeten doen, akkoord. Bovendien heb ik ook de firmware van de SRL mesh geupdate naar de laatste beschikbare versie om ook die optie uit te kunnen schakelen. Geen resultaat.

    Enfin, dan maar aan de slag gegaan met oorzaak 2, windruis. Echt last had ik er niet zo van aangezien ik oordopjes draag maar wanneer de headset er niet bovenuit komt dan ligt het probleem anders. Zoals velen intussen een opzetruitje geplaatst om op die manier voor meer windbescherming te zorgen rond m'n hoofd. Sindsdien veel minder geluid om mijn oren en nu komt de headset wel boven het geluid van de wind uit. Resultaat: communicatie/muziek wél verstaanbaar. *O* Het volume van de 5S is wel nog steeds luider/aangenamer dan de SRL mesh, dat verandert uiteraard niet. :(

  2. Zadelpijn.

    Na een uurtje of 2/3 in het zadel begon ik altijd last te krijgen van een houten kont. Net zoals velen was ik al een tijdje aan 't rondkijken naar de opties om eventueel mijn zadel te vervangen. Toevallig heb ik een tijdje geleden geïnvesteerd in een Goretex pak van Rev it en had ik tot op heden enkel de jas nog maar gebruikt, 't was er nog niet van gekomen om eens een lange rit te doen met de nieuwe broek. Afgelopen weekend was 't zover. We hebben in totaal 6 uur op de motor gezeten. Raar maar waar, helemaal geen zadelpijn gehad. Voor de sport heb ik gisteren nog eens een ritje gedaan van een paar uur terug met motorjeans en jawel hoor, de zadelpijn was terug. Blijkbaar ligt dus in mijn geval de reden van de zadelpijn eerder bij de kledij dan bij het zadel van de GS.. Voor langere ritjes wordt 't dus geen motorjeans meer voor mij. Problem solved. *O*
 
Met m’n motorjeans heb ik nooit lange ritten gemaakt.
Sinds ik motor rijdt altijd een leren broek gedragen. Vorige maand naar de Dolomieten vv geweest met een kort daarvoor gekochte Revit 3 x gelamineerde goretex textiel broek.
Ik heb nog nooit zoveel zadelpijn gehad 😟

Zo zie je maar weer.
 
Dat doe ik ook makkelijk op het zadel van mijn M1000R
Doe er eens 800 km bij op een dag en dan praten we verder over een goed zadel 😉
 
Even een bevindingkje delen, vermoedelijk wel een open deur voor de meesten maar 't kan maar helpen voor anderen die soortgelijke dingen ervaren.
  1. Shoei Neotec 2 met Sena SRL mesh -> Dramatisch volume.

Ik heb wel ervaring met de Neotec 2 en SRL maar de niet-mesh versie, en daarvan was/ben ik heel tevreden.

Vanmiddag een nieuwe Neotec 3 gekocht met een nieuwe passende SRL, dus nu ook met mesh... ben benieuwd of het minder goed gaat zijn...
 
Ik heb wel ervaring met de Neotec 2 en SRL maar de niet-mesh versie, en daarvan was/ben ik heel tevreden.

Vanmiddag een nieuwe Neotec 3 gekocht met een nieuwe passende SRL, dus nu ook met mesh... ben benieuwd of het minder goed gaat zijn...
Volgens wat ik kon vinden was de niet-mesh versie van de SRL beter qua volume. ‘T zou echt te maken hebben met de speakers van Harman/Kardon.
 
Is ruim 80 gemiddeld alleen grote wegen .?? Heb je niet zo gauw last van een zadelpijn.
ik heb een aardig stuk snelweg gedaan omdat een belangrijke binnen door verbinding eruit lag moest ik over de snelweg , andere binnen door alternatieven zouden te veel tijd kosten /

met het oude standaard zadel na een 45 min al een houten reet
 
Heb nu een ruime 2k op mijn nieuwe verwarmde wunderlich afgelegd en dat is zeer aangenaam.
 
Kan trouwens een korte review geven over mijn vrij onbekende Isotta....
De kleurstelling is uiteraard mooi, maar dat was niet mijn hoofdreden.
De stof keuze was bepalend, dit is een soort suede, zeer goed ademend en geen kleffe ondebroek na paar uur rijden.
Ook niet hot als het zadel een poosje in de zon heeft gestaan.
Regen....ik rij niet uren in de regen, kan ik dus niet beoordelen. In de wasstraat paar keer afgespoten, kreeg geen natte kont. Heb het zadel wel extra behandeld met zon waterafstotend goedje.
Ga ik het zadel vergelijken met het standaard zadel, dan is deze harder.
Vergelijk ik het met de wunderlich variant is deze zachter.
Vergelijk ik hem met mijn corbin die ik 20 jaar heb gehad dan is deze matig en zal geen 20 jaar meegaan...hoef ook niet want dan rij ik geen motor meer en heb 4 x minder betaald.
Het zadel zit goed, in ogenschouw nemen, ik ben afgelopen jaar 3 x aan mijn linkerbil en anus gopereerd...peri anale fistels en abces agv darmonsteking.
Ben dus " gevoelig " op deze plekken.
Rij normaliter in een trilobite jeans, ademnt ook. Nu in de KLIM ook geen goretex. Zal straks de Rukka goretex eens proberen.
De prijs van de Isotta is zeer zeker goed te noemen, de afwerking ook. Geen verkeerd zadel.



se1061_sella_anteriore_gsa_per_bmw_r1200_gs_lc_2003-2021_gs_1250_r_lc_2_1.jpg

IMG-20230717-WA0006.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG-20230919-WA0002.jpeg
    IMG-20230919-WA0002.jpeg
    276,3 KB · Weergaven: 2
Succes, het wordt daar elke zomer warmer (heter is misschien beter verwoord), je zal misschien sneller dan voorzien terug in NL staan...

Wij hebben dat idee al laten varen, wij dachten ook te emigreren naar Portugal/Italie maar het plan is nu dat we misschien wel gaan overwinteren daar, maar tijdens de zomer toch maar terug naar ons basecamp komen.
Lol maar dat besluit hebben wij ook genomen hoor....juli en augustus zijn we hier...verhuren dan aan ollanders die willen bakken braden.
 
Dus nu overwegen wij een knappe caravan ( gaan naar de beurs in oktober) of een flat huren voor 3 maanden ergens waar het warm is.......
(motoren mee???.......
Tip...
Www.idealista.com
Ga fijn huren, doen wij ook. Van de kust weg, costa blanca zit de huurprijs voor een app tussen 400 en 550. Let wel op of er een parking bij zit.
Ik heb een huis, 2 slaapkamers, 2 badkamers, garage en tuin voor 600 euro.
Spekkoper kun je worden als je op compounds of golfresorts voor alleen de wintermaanden gaat huren zodat die woningen niet gekraakt kunnen worden....dan kun je deals hebben van 300 per maand.
 
vandaag 2,5 uur op de GS gezeten , maar zo'n corbin is dan echt fijn, ruim 200 km gereden geen centje last.
200 km? Ik hoop niet dat je daar applaus voor verwacht?
We deden er vandaag 312 op de "gehavende" wegen van Sardinië, een stuk recht van meer dan 500 m is zoeken...
 

Bijlagen

  • IMG_20230920_194949.jpg
    IMG_20230920_194949.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 4
Tip...
Www.idealista.com
Ga fijn huren, doen wij ook. Van de kust weg, costa blanca zit de huurprijs voor een app tussen 400 en 550. Let wel op of er een parking bij zit.
Ik heb een huis, 2 slaapkamers, 2 badkamers, garage en tuin voor 600 euro.
Spekkoper kun je worden als je op compounds of goik


lfresorts voor alleen de wintermaanden gaat huren zodat die woningen niet gekraakt kunnen worden....dan kun je deals hebben van 300 per maand.
Super !!
Bedankt voor die tips..
Daar duik ik eens in...👍👍
 
Ik vond die isotta een serieus mooi zadel. Jammer dat ze geen verwarmde hadden. Op mijn wunderlich krijg ik trouwens ook geen zweet reet. (weekend bij 30+ uitgeprobeerd met revit doorwaaibroek.
Op mijn verhoogde touratech geen zweetkont maar wel pijn. Was net iets te breed aan de voorkant voor mij. En dryride helpt wel tegen zweet maar niet tegen aan natte kont als het geregend heeft.

200km? Dat doe ik heen, dan een dag werken en dan weer terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan