Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

heb hem op 29k als ik de trophy kleurenoptie kies met de koffers, touring pakket en het comfortpakket. De valbeugels zoek ik dan wel ergens anders. En zaken als dikke lampen zou ik toch niet gebruiken. Maar dan nog een hoop geld.
 
Een roltas, daar gaan mijn laptops ook zo lekker in.
Als ik hem hetzelfde aankleed als mijn huidige gs kom ik op 31k. Maar dan mis ik de dingen waar ze zo hun best op hebben gedaan.
 
Nou, zeg het maar…

IMG_7754.jpeg
IMG_7929.jpeg
 
Nou ja, had net even een Pan America aangekleed aangezien Harley mijn vorige merk was. Dan schieten de tranen ook in je broekje. 27k kaal met nog eens bijna 7k voor de trekker pack met koffers ed
 
Maar ik heb alleen geschreven " doen" jij maakt er nu bijna een misdrijf van dat ik dat gezegd heb.



Ik bedoelde er niets mis mee, maar vind het gewoon een beetje vreemd dat je vanuit je eerste ervaring meteen vol overtuiging een band gaat aanraden aan iemand die niet goed weet welke te kiezen.

Moest ik om raad komen vragen zou ik niet graag zo'n adviezen krijgen, want wees eerlijk, als je niet kan vergelijken... waarom zou je dan net die ene band aanraden?


Dat je niet de enigste bent is een feit, maar eerlijk...mijn ervaring is vaak dat heel veel mensen elkaar napraten, zeker in banden topics en in groepjes.

Dat kan, maar ik heb nu toch al meer dan 10 jaar ervaring met allroadmotoren en veel verschillende banden...
Op de Superten vond ik de Anakee ADV top, op de GS een flop...

Maar goed, ik doe meestal gewoon mijn eigen ding, en napraten doe ik niet aan mee. ;)
 
ik vind dat koppel indrukwekkend , ik denk dat je dat extra vermogen wat KTM en Ducati in de praktijk meer hebben niet gaat merken.
 
Ik kom op ca 29K voor de Trophy zoals ik hem zou willen:

- Dynamic pakket
- Touring pakket
- Enduro pakket
- Alarm
- Koplamp pro
- Led

Pittig, een veel vollere 1250 GSA komt op 31K.

Maar denk dat ik de nieuwe toch gaver vind.
 
Ik vind hem op deze foto al wat beter ogen door de groter ruit en dat rekje achteraan waar ook nog een koffer op kan. Maar echt super kan ik het nog niet vinden.
 
‘K vind de nieuwe nog wel meevallen.. ok, de koplamp is niet meer wat we gewend (geraakt) zijn maar de look vanaf de voorkant is wel nog erg gelijkaardig. Benieuwd hoe het rijdt eigenlijk vooral.
 
Van mij hoeft die electrisch verstelbare ruit niet.
Mijn hoofd zegt me dat zoiets een kostbaar grapje wordt als je hem een keer in het terrein neerlegt.
Verder vind ik hem in ieder geval beter dan de eerste plaatjes die beschikbaar waren. Die hebben de beeldvorming weinig goed gedaan.
Toch gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de 1250 GS in de matblauwe kleur. Die staat ergens nog op mijn lijstje.
Maar die nieuwprijzen. Dat zijn wel serieuze munten. Dat gaat mij een brug te ver.
 
Ik vind de huidige foto's ook wel beter, vooral doordat je nu ook foto's ziet met dat rekje over die taartschep heen, dat oogt al een stuk beter.

Sowieso heb ik geen haast, of ik mijn huidige motor nu met 215.000 of 250.000km op de teller inruil zal financieel weinig uitmaken. Dus maar eens wachten tot er beelden van de 1300 in Adventure uitvoering beschikbaar komen. En dan maar eens kijken of ik voor de 1300 toch wil gaan, of dat ik één van de laatste 1250s op de kop ga tikken.

Ik ga er toch weer 10 jaar mee rijden denk ik, dan is het prijsverschil minder belangrijk, want dat middelt lekker uit over 10 jaar. Nu heb ik ook al bijna net zoveel aan onderhoud en dergelijk betaald als aan de aanschaf van de GS. En dan heb ik nog niet eens over de dik 10.000 liter benzine die ik moet hebben verbruikt in die jaren, daar koop je ook bijna een GS voor.
 
koplamp/neus is wennen.
zijkoffers hoeft voor mij niet maar verder zoals onder goed te doen.

Bekijk bijlage 1930207

Op zich vind ik die nieuwe 1300 niet verkeerd. Koplamp is wat wennen, lijkt me ook vrij normaal na +20 jaar ongeveer hetzelfde te hebben gehad...

Wat ik wel echt mislukt vind zijn deze zijkoffers... Zijn van die dingen die je idd. op een Vstrom, Versys en zelfs een Honda ziet... De huidige Vario's zijn dan ook wel van plastic, maar zien er alvast een stuk beter uit dan deze nieuwe veel te sportieve dingen...

Als ik mijn huidige zou gaan omzetten komen er alvast geen originele koffers meer op.



Langs de andere kant, als je onderstaande foto bekijkt is 'm wel een pak minder "Gelande Strasse" geworden... kontje zou zo vanonder een R6 gehaald kunnen zijn.

1695974019669.png
 
Laatst bewerkt:
Gezien de nieuwe van een serie, die 1300, zou ik wel huiverig zijn voor het motortje van de ruit, maar, de ruitmotoren van de RT en GT's gaan zelden stuk, dus hopelijk zijn ze verstandig en pakken ze daar een variant van ofzo :+
 
Ik vind de huidige foto's ook wel beter, vooral doordat je nu ook foto's ziet met dat rekje over die taartschep heen, dat oogt al een stuk beter.

Sowieso heb ik geen haast, of ik mijn huidige motor nu met 215.000 of 250.000km op de teller inruil zal financieel weinig uitmaken. Dus maar eens wachten tot er beelden van de 1300 in Adventure uitvoering beschikbaar komen. En dan maar eens kijken of ik voor de 1300 toch wil gaan, of dat ik één van de laatste 1250s op de kop ga tikken.

Ik ga er toch weer 10 jaar mee rijden denk ik, dan is het prijsverschil minder belangrijk, want dat middelt lekker uit over 10 jaar. Nu heb ik ook al bijna net zoveel aan onderhoud en dergelijk betaald als aan de aanschaf van de GS. En dan heb ik nog niet eens over de dik 10.000 liter benzine die ik moet hebben verbruikt in die jaren, daar koop je ook bijna een GS voor.
het gaat om wat ben je per km kwijt geweest,, en als je langer met een motor doet en zeker met e afstanden die jij rijd kan je afschrijving over meer km uitsmeren , de eerste jaren schrijf je het meeste af.

En niet te vergeten ,, is het slim als BMW een compleet nieuw model met dito blok dat te kopen i.v.m. de reputatie dat er nog wel eens iets aan mankeert , en er komen wel terug roep acties ,, maar toch , dan is een uitloop 1250 misschien geen gek idee zeker als je er ook nog korting op kan krijgen en meer zekerheid heb dat er geen kinderziektes in zitten .
 
Gezien de nieuwe van een serie, die 1300, zou ik wel huiverig zijn voor het motortje van de ruit, maar, de ruitmotoren van de RT en GT's gaan zelden stuk, dus hopelijk zijn ze verstandig en pakken ze daar een variant van ofzo :+

Maar hoe vaak zie je die het in Gelande omgedonderd. Die komen daar niet te vaak.
Ik trouwens zelf ook niet, maar het komt wel voor en dat ze om gaan ligt een keer op de loer.
Daarom snap ik de overweging niet helemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan