Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Jaaaa, ik ben lekker ouderwets maar de 1150....
Alles is het type walvis maar dat vind ik toch wel de mooiste.
Achteraf gezien wel een beetje spijt dat ik 'm weggedaan heb (en nee, de 1200 is nog steeds niet terug, nu weer een "geintje" met een bout waarmee de achterbrug vastzit. Iets met schroefdraad en weg... Nieuwe bout en schroefdraad herstellen wat gelukkig nog kon).
Pffffffffffffff

Of iedereen wil kappen met zelf het onderhoud doen als je niet weet wat en hoe je iets moet doen 👿🤬
 
Laatst bewerkt:
Kom op zeg, heb wel de beste variant gekocht he :+
Tsja, zelfs gekocht bij een (oud) dealer die nu nog specialist is. En waar ik wat dat betreft altijd wel vertrouwen in heb, Gerjo de Jong.
Dit zijn dingen waar je niet zomaar even naar kijkt bij inruilen... 😏
 
Ook hier maar even vragen 😉

Met welke montagesteun hebben jullie de XT2 bevestigd op de motor? Op mijn 1250 GS heb ik een montagebeugel standaard zitten boven het display. Moet toch iets anders kopen nu de XT2 niet meer in de Touratech past. Alle opties maar even bekijken dan. Ik wil hem wel boven display hebben aan die beugel. Niet op het stuur of middels een rambolletje.
 
Ik heb op de beugel de af fabriek voorbereiding voor de navigator. Hierin zit nu de waypoint xt2 adapter geklikt en afgesloten met originele sleutel....maar slot stelt niks voor. XT2 zit wel muurvast moet ik zeggen, en goed instelbaar.
Moet erbij zeggen, de adapter is belachelijk duur. Een goedkopere variant uit italie van een 3D printer schijnt wel contactproblemen te kunnen geven.
Heb je geen nav voorbereiding is er een houder op de markt die op de beugel geschroefd kan worden.


20230904_173828~2.jpg

20230904_173902.jpg



20230909_171700.jpg
 
Ik heb op de beugel de af fabriek voorbereiding voor de navigator. Hierin zit nu de waypoint xt2 adapter geklikt en afgesloten met originele sleutel....maar slot stelt niks voor. XT2 zit wel muurvast moet ik zeggen, en goed instelbaar.
Moet erbij zeggen, de adapter is belachelijk duur. Een goedkopere variant uit italie van een 3D printer schijnt wel contactproblemen te kunnen geven.
Heb je geen nav voorbereiding is er een houder op de markt die op de beugel geschroefd kan worden.


Bekijk bijlage 1930590
Bekijk bijlage 1930591


Bekijk bijlage 1930592
Thanx! Ik heb de originele nav voorbereiding nog van BMW! 2 stuks zelfs nog haha! Ik zou die weer kunnen laten plaatsen en daar dan een XT2 houder zoals jou op plaatsen. Ik weet zo niet of er andere houders op de markt zijn buiten de Touratech om. Vandaar ook even mijn vraag hier. Kijken naar mogelijkheden
 
Deze kan zo te zien maar in één richting worden gemonteerd. En de Garmins hebben de vervelende eigenschap dat de schroefgaten niet precies in een vierkant zitten maar in een rechthoek. En dat bij het ene model die rechthoek liggend is, en bij het andere model die rechthoek staand. Kijk dus even goed of deze wel past bij de Garmin die je wilt monteren.
 
Ik laat de XT houder nu gewoon erop zetten zonder tussenkomst van de Touratech houder. Dan is hij maar niet meer afsluitbaar.
 
En volgens mij knipperlichten in de handkappen ook!

En dat begrijp ik niet zo goed...

Waarom?? Op een sportieve motor ok, op een reismotor ok, maar een allroad... die handkappen zitten daar toch met een reden op?
Lijkt mij om problemen vragen om daar dure led-knipperlichten in te gaan verwerken. Wat gaat zo'n handkap wel niet kosten?

En als je die motor een beetje gebruikt ga je toch wel eens met die handkappen langs uitstekende takken schuren... 🫣
Nu goed, de meesten die zo'n motor kopen gaan er toch niet mee het padje af, maar degene die dat wel wensen kunnen dan ook niet effe die originele handkappen vervangen door Barkbusters, want dan ben je je knipperlichten kwijt. 🙄

Stillaan wordt die GS dan toch een echte baanmotor...
 
Thanx! Ik heb de originele nav voorbereiding nog van BMW! 2 stuks zelfs nog haha! Ik zou die weer kunnen laten plaatsen en daar dan een XT2 houder zoals jou op plaatsen. Ik weet zo niet of er andere houders op de markt zijn buiten de Touratech om. Vandaar ook even mijn vraag hier. Kijken naar mogelijkheden


Ik heb ook diezelfde mount van waypoint, werkt op zich prima met voeding van BMW, maar het ziet er niet zo goed uit... de GPS komt naar mijn mening teveel naar voren en past niet mooi IN de houder.
Op zich ben je wel goedkoop gesteld, 125€, plug and play.



Hier ligt alvast een Touratech afsluitbare houder klaar, de BMW cradle mag er hier wel af... binnekort dus zo'n adaptor te koop hier...

Op de Yamaha heb ik een mount van BikepenR, kost wel wat maar kwalitatief dik in orde als je het mij vraagt. Hebben er ook voor de GS.
You are being redirected...
 
En dat begrijp ik niet zo goed...

Waarom?? Op een sportieve motor ok, op een reismotor ok, maar een allroad... die handkappen zitten daar toch met een reden op?
Lijkt mij om problemen vragen om daar dure led-knipperlichten in te gaan verwerken. Wat gaat zo'n handkap wel niet kosten?

En als je die motor een beetje gebruikt ga je toch wel eens met die handkappen langs uitstekende takken schuren... 🫣
Nu goed, de meesten die zo'n motor kopen gaan er toch niet mee het padje af, maar degene die dat wel wensen kunnen dan ook niet effe die originele handkappen vervangen door Barkbusters, want dan ben je je knipperlichten kwijt. 🙄

Stillaan wordt die GS dan toch een echte baanmotor...
Bij enduropakket/offroadpakket krijg je volgens mij normale knipperlichtjes...
Extra kosten dus..... |(
 
Er is toch 1 voordeel aan de R1300GS! Als ik het hier zo lees, sta je voorlopig niet met een dozijn dezelfde motor als jezelf aan de voet van de pas. 😁
Dit ding gaat denk ik gewoon weer een verkoop topper worden. Dit zijn allemaal 1e reacties. Zometeen komen de 1e plaatjes van aangeklede gs’en in de bergen, en dan gaan ze als warme broodjes. Ik heb er zelf het geld niet voor, maar ik denk dat volgend jaar als de gsa uit komt, die wel eens heel dik kan gaan worden met alle poespas er op.
 
Er is toch 1 voordeel aan de R1300GS! Als ik het hier zo lees, sta je voorlopig niet met een dozijn dezelfde motor als jezelf aan de voet van de pas. 😁
Tja. als je de snavel (voor zover je daar uberhaupt nog van kan spreken) vind ik het profiel wel erg veel op de oude ktm 390 adventure lijken.

BMW heeft duidelijk(?) een andere weg ingeslagen met de GS. Hoe dat gaat uitpakken zullen we wel zien. Waarschijnlijk zal het een nieuwe markt aanboren voor mensen die nu RS hebben en de GS net even te lomp vonden.

Ik was gisteren even bij molenaar want daar stond een mooie 1250 triple black als occassion. Was inmiddels optie op gezet. De verleiding is dus ook weer afgewend :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan