Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hmm; ik zal morgen de laag bagger eraf wassen en eens checken of er iets aan te draaien is, maar dit stelt me wel gerust.

In mijn "eigen topic" heb ik een fotootje van donderdag staan; hij zag er toen ik vanmiddag na 1167km weer thuis was iets minder fris uit...
 
Die van mij doet dat dus niet. Daar zit geen speling in. Schuift dus ook niet op of zo. Zou mij ook best nerveus maken.
 
Is het normaal dat de zijstandaard van een 2015 LC , als ie uitgeklapt is, opzij kan bewegen?
Ik merkte vandaag op de veerboot vanaf Gluckstadt dat ie op het (gladde) dek, na uitgeklapt te zijn, een paar cm opzij ging..
Daar zitten twee kraagbussen in waar het zij standaard op lagert. kraagbus en montage schroef vervangen en likkie vet er tussen is de speling weer weg.
 
Bij een Harley is dat standaard 😝 . Dan zakt hij in een beveiliging zodat hij er niet aftrilt
 
Daar zit tenminste nog BMW controle op. Als je Chinezen zonder toezicht laat spelen is het alsof je een kleuter een kapmes geeft. Kan goed gaan maar de kans dat het een rotzooi wordt is groter
 
Daar zit tenminste nog BMW controle op. Als je Chinezen zonder toezicht laat spelen is het alsof je een kleuter een kapmes geeft. Kan goed gaan maar de kans dat het een rotzooi wordt is groter
En duits ontwerp, een Chinese BMW is nog steeds een BMW, maar zo'n Kove is ook wel interessant hoor dat is ook geen rommel meer. Maar ook voor een heel ander gebruik.
 
Daar zit tenminste nog BMW controle op. Als je Chinezen zonder toezicht laat spelen is het alsof je een kleuter een kapmes geeft. Kan goed gaan maar de kans dat het een rotzooi wordt is groter
Heb 3 jaar in China gewenoon en gewerkt, ben nu met pensioen anders mocht je eens meegaan naar de EPDM fabriek van Aramco in Chanzhou.....de enige buitenlander die je zult zien is af en toe een stafman uit Nederland om iets van de Chinezen te leren.....terwijl wij de fabriek daar gebouwd hebben en het ons proces is.
Zullen we maar zeggen dat je verouderde kletskoek verkoopt.
 
Heb 3 jaar in China gewenoon en gewerkt, ben nu met pensioen anders mocht je eens meegaan naar de EPDM fabriek van Aramco in Chanzhou.....de enige buitenlander die je zult zien is af en toe een stafman uit Nederland om iets van de Chinezen te leren.....terwijl wij de fabriek daar gebouwd hebben en het ons proces is.
Zullen we maar zeggen dat je verouderde kletskoek verkoopt.
Jullie fabriek, jullie proces en ws ook jullie kwaliteitseisen die daar of in europa gecontroleerd worden........ succes als je het ze zelf laat doen.
 
wat ik een wrang verhaal vind Rusland die de Oekraïne binnen gevallen is , maar het Russische leger is tamelijk corrupt men heeft om geld achter te houden de aller goedkoopste leger truck banden uit China, die heel zwak waren als ze over een spreekwoordelijke dennenappel reden lek raakte. maar het is maar wat je wil betalen ze kunnen wel hele goede dingen maken maar die zijn niet zo goedkoop.
 
Jullie fabriek, jullie proces en ws ook jullie kwaliteitseisen die daar of in europa gecontroleerd worden........ succes als je het ze zelf laat doen.
Sorry, jouw klassieke denkbeelden zijn niet onderbouwd, je roept maar wat.
Die fabriek staat er bijna 10 jaar autonoom bedreven door chinezen en hoort tot de top in wereldproductie van EPDM.sterker nog, verbeteringen en optimalisatie komen steevast van hen. Hier gaan we van de 3 bestaande fabrieken 2 sluiten......geen personeel, idiote energieprijzen, en chemie is vies cultuur en niet goed voor het klimaat.
Voor jou....ik heb meer vertrouwen in de kennisontwikkeling van China dan van het NL bolletjes aai onderwijs met verzopen studieschuld van NL

Arlanxeo increases EPDM capacity at Changzho facility by 15 percent – Rubber World – The Technical Service Magazine for the Rubber Industry
 
Laatst bewerkt:
@Alpenrijder Dat zie je OVERAL, en dan het meeste in oa zuidelijke landen...
Men noemt dat gewetensloos geld verdienen....en dat kan in vele vormen, zelfs regeringen doen dat.
 
Wij (in België) hadden toch ook in 't Antwerpse een school in aanbouw die instortte en enkele slachtoffers eiste?
(En dan trachten de heren architecten & ingenieurs de schuld af te schuiven op een stellingbouwer... Maar dat was dan weer even zonder de waard gerekend.)
(Ik durf zelfs beweren dat je zonder de hulp van China niet meer actief kan zijn op dit forum, geen enkele computer zou nog werken, geen enkele auto zou nog rijden (een oldtimer daarbuiten gerekend).
Overal zit wel een china (of ander verre Oost land)-component in verwerkt.)
 
Ik ga me helemaal niet in deze discussie mengen.
Een beeld heeft twee kanten.
Op sommige vlakken zal China totaal vooroplopen.
Maar er zijn ook vlakken waarop nog heel veel te halen valt.
Bijvoorbeeld de bouw van de zesde ringweg van Beijing.
De omstandigheden waaronder werd gewerkt en gewoond waren toen (15 jaar geleden) bedroevend.
 
Werkomstandigheden.....en de wereld kijkt gewoon toe.
Ik snap dat dit mensen die het goed gaat en of beter weten tegen de borst stuit, maar de hele wereld keek naar het WK en draagt kleren gemaakt onder erbarmelijke omstandigheden.
Daarbij zijn het vaak je eigen persoonlijke " dat doe ik niet " die je het meeste raken, terwijl iemand anders daar minder moeite mee heeft...hitte, stank, lawaai enz.
Ik heb neer moeite met dat men mensen bewust iets laat doen waarvan men weet dat dit vroeg of laat de dood tot gevolg heeft. De mijnwerkers, men wist dat ze stoflongen kregen....maar ach ze rookten ook allemaal, dus wat is nu erger.....en dat in NL maar ook in BE en DE.
 
Sorry, jouw klassieke denkbeelden zijn niet onderbouwd, je roept maar wat.
Die fabriek staat er bijna 10 jaar autonoom bedreven door chinezen en hoort tot de top in wereldproductie van EPDM.sterker nog, verbeteringen en optimalisatie komen steevast van hen. Hier gaan we van de 3 bestaande fabrieken 2 sluiten......geen personeel, idiote energieprijzen, en chemie is vies cultuur en niet goed voor het klimaat.
Voor jou....ik heb meer vertrouwen in de kennisontwikkeling van China dan van het NL bolletjes aai onderwijs met verzopen studieschuld van NL

Arlanxeo increases EPDM capacity at Changzho facility by 15 percent – Rubber World – The Technical Service Magazine for the Rubber Industry
Wat jij wil joh,.........
 
En werken is daar ook geen vies woord.
Absoluut niet, en onze chinese collegas vonden diensten van 12 uur fijner dan 3 ploegen van 8 uur.
Trouwens werkeloosuitkering in China, ja maar je gaat niet thuis zitten als je niet ziek bent. Je gaat dan wzh doen voor de gemeenschap...denk dan aan straten schoonmaken ed.
 
Wat jij wil joh,.........
Ja zo kun je ook je eigen verzinsel weg wuiven.
sorry, maar af en toe schiet ik uit de slof als ik de zoveelste achterhaalde, gedicteerde, gecopyeerde onzin hoor over China.
Ik zeg niet dat er alles goed is, maar kan je zeggen daar liep ik niet met pepperspray op straat, ging gewoon naar collegas die plezier hadden in hun werk en er was een sociale gemeenschap.

Maar laten we maar over onze GS kletsen,....baal een beetje van het systeem van BMW mbt hun strak en star beurt systeem.
De mijne moet in April, ik ben dan echter niet hier. Gebeld met BMW Nederland, ze wijken ivm garantie niet veel af van de data die het systeem aangeeft.
Eerder kon wel, later niet.
 
Ja zo kun je ook je eigen verzinsel weg wuiven.
sorry, maar af en toe schiet ik uit de slof als ik de zoveelste achterhaalde, gedicteerde, gecopyeerde onzin hoor over China.
Ik zeg niet dat er alles goed is, maar kan je zeggen daar liep ik niet met pepperspray op straat, ging gewoon naar collegas die plezier hadden in hun werk en er was een sociale gemeenschap.

Maar laten we maar over onze GS kletsen,....baal een beetje van het systeem van BMW mbt hun strak en star beurt systeem.
De mijne moet in April, ik ben dan echter niet hier. Gebeld met BMW Nederland, ze wijken ivm garantie niet veel af van de data die het systeem aangeeft.
Eerder kon wel, later niet.
laten we China maar even aan de Chinezen idd want hier staan we lijnrecht tegenover elkaar.....

Die van mij heeft al een hele tijd geen garantie meer :+. Maar als het iets eerder wel lukt? Als het goed is hebben ze een haal/breng service toch? Dan wordt je in maart ook niet nat
 
Terug
Bovenaan Onderaan