Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hebben jullie de nieuwe Suzuki GSX-S1000GX al gezien ? Vet ding zeg :Y


Mooi ding idd, mooier dan de Versys 1000 en een pak goedkoper dan de XR... gaat volgens mij wel verkopen.
Veel minder mooi bij Suzuki vind ik die nieuwe GSX-8R, wie dat achterlicht daar op heeft geplakt mogen ze ontslaan...


Ik vind vooral de Morini Corsaro Sport geslaagd..

1699534235146.png
 
Mooi ding idd, mooier dan de Versys 1000 en een pak goedkoper dan de XR... gaat volgens mij wel verkopen.
Veel minder mooi bij Suzuki vind ik die nieuwe GSX-8R, wie dat achterlicht daar op heeft geplakt mogen ze ontslaan...


Ik vind vooral de Morini Corsaro Sport geslaagd..

Bekijk bijlage 1942683

Er is zoveel moois te koop momenteel, helaas kan je niet aan de gang blijven....
 
Wat je ziet is de aandrijf as. Het rechter deel op de foto, waar de rolmaat naast ligt, is het binnenste deel. Toch al gauw een cm of 3 dik. Het linker (dikkere) deel is het buitenste deel.

Dan was hij op de oliekoeler dunner of in mijn beleving is hij steeds dunner geworden. Ik vond hem toen veel dunner dan ik had verwacht. Ik heb in Italië mijn cardanas laten vervangen en de monteur liet mij de oude as zien met de scheurtjes in de kruiskoppeling.
 
Dan was hij op de oliekoeler dunner of in mijn beleving is hij steeds dunner geworden. Ik vond hem toen veel dunner dan ik had verwacht. Ik heb in Italië mijn cardanas laten vervangen en de monteur liet mij de oude as zien met de scheurtjes in de kruiskoppeling.
Of die Italiaan heeft je een kapotte as laten zien van een totaal andere motor 😜
 
BMW F750 GS | Custom Tune | 18+

Als je een F750GS heb maar toch liever het vermogen wil van de 850 , maar liever een wat meer road georiënteerd onderstel wil of misschien wat wil besparen. daar de 750 eindelijk wat zakt in prijs.

heb wel eens de as bekeken van een oliekoeler GS ,, maar die leek me toch redelijk solide ik ken wel wat auto's die het met minder moesten doen.

Misschien dat er tzt nog wel wat naar buiten komt over het hoe en waarom bij BMW hadden ze dit liever ook niet gedaan, het kost ze wel aardig wat geld steeds , de doorsnee GS voor ie de schroothoop gaat heeft ie meestal dan wel 2 a 3 van die assen versleten
 
Het dikke en dunne gedeelte is niet om in en uit elkaar te schuiven naar mijn weten.
Daar zit het "anti judder / " rubber in.
klickylickyI nfo BMW:
Model year 2017 already saw the addition of a judder damper on the transmission output shaft and a revision of the selector drum actuator and transmission shafts.
Iets bewegen zal de as op de splines doen maar heel veel is dit niet ivm de paralever.
 
Het dikke en dunne gedeelte is niet om in en uit elkaar te schuiven naar mijn weten.
Daar zit het "anti judder / " rubber in.
klickylickyI nfo BMW:
Model year 2017 already saw the addition of a judder damper on the transmission output shaft and a revision of the selector drum actuator and transmission shafts.
Iets bewegen zal de as op de splines doen maar heel veel is dit niet ivm de paralever.
En hoe dik is die (binnen) as met die splines dan?
Iemand al gezien/gemeten?
(Maar soms hoor ik dat niet de as het probleem is, maar de kruiskoppeling-onderdeeltjes)
 
Klopt de assen breken niet, Bij een vriend was het inderdaad de kruiskoppeling.
De motor paar maandjes uit met net 10.000 km en rustig bereden.
Ik zag de as en ik vond de kruiskoppelingen toch flink in het formaat.
 
En hoe dik is die (binnen) as met die splines dan?
Iemand al gezien/gemeten?
(Maar soms hoor ik dat niet de as het probleem is, maar de kruiskoppeling-onderdeeltjes)
Dat was bij mij inderdaad het probleem en dat is meestal zo, volgens die monteur in Italië (een Duitser die het aan de zuidelijke kant van de Dolomieten fijner vond en daar een BMW Motorrad servicepunt is begonnen).
 
Binnenkort kunnen we weer los op bandjes.
De nieuwe Anakee Road preview op de Eicma

Michelin Anakee Road: The Michelin Road Performance, with a Specific Adventure Look

Complementing the Anakee range – which boasts other patterns for more aggressive off-road usage, Anakee Wild and Anakee Adventure – this new tire is designed for adventure touring motorcycles used for long road trips as well as for everyday travel. As these bikes are versatile, their range of use is just as wide.

With the new Michelin Anakee Road tire, Michelin has designed a tire aimed at motorcyclists who prefer pavement. This new tire provides high levels of grip in dry and wet conditions3, a long service life4 and stability. The design of the tire has been created to be in harmony with the style of these bikes, which have become lighter over the generations but are still an imposing size and weight.

michelin-anakee-road-2023-wet-focus-1.jpg
 
Binnenkort kunnen we weer los op bandjes.
De nieuwe Anakee Road preview op de Eicma

Michelin Anakee Road: The Michelin Road Performance, with a Specific Adventure Look

Complementing the Anakee range – which boasts other patterns for more aggressive off-road usage, Anakee Wild and Anakee Adventure – this new tire is designed for adventure touring motorcycles used for long road trips as well as for everyday travel. As these bikes are versatile, their range of use is just as wide.

With the new Michelin Anakee Road tire, Michelin has designed a tire aimed at motorcyclists who prefer pavement. This new tire provides high levels of grip in dry and wet conditions3, a long service life4 and stability. The design of the tire has been created to be in harmony with the style of these bikes, which have become lighter over the generations but are still an imposing size and weight.

michelin-anakee-road-2023-wet-focus-1.jpg
als die slijtvaster is dan m'n A41 dan komt ie op m'n lijstje , met krap 9 K km zit ik op 2,6 mm en dat voor een voorband die op de voor geschreven spanning is en met een relaxte rijstijl gebruikt word. normaal rij ik eenvoudig het dubbele of meer met een voorband
 
Ondanks dat de GX tegen de BMW xr en Kawa Versys word gezet kan die mijns inziens ook wel eens ernstig knagen aan het GS- imperium, zeker met de wetenschap dat een cardan van BMW maar 2 kettingsets vervangt, die dan nog eens véél goedkoper is.
 
Ik ga er zeker eens op proefrijden.. heb ik ook gedaan met die 800DE
Die verraste mij flink in positieve zin..
Maar of deze nieuwe suzukis mijn 650xt strom gaan vervangen, betwijfel ik.
De v strom is financieel nog te behappen naast beide gs'en...
 
Zo, kunnen we het nu weer over banden, olie, remblokken, benzine, o.i.d. hebben?
Olie inderdaad: ik ga binnenkort weer olie verversen zodat ze fris de winter in gaan maar wat is jullie mening voor als je weinig km's hebt gemaakt, is dan jaarlijks verversen belangrijk? Is het verzuren de reden en is dat minder bij minder km's en zoniet is het dan net zo goed om gewoon mineraal te nemen ipv half syntheet omdat je toch jaarlijks vernieuwd? Nu heb ik half syntheet en doe ik soms ieder jaar, soms om de twee als ik minder heb gereden op die motor. De smerende werking zal lijkt me nog prima zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat de GX tegen de BMW xr en Kawa Versys word gezet kan die mijns inziens ook wel eens ernstig knagen aan het GS- imperium, zeker met de wetenschap dat een cardan van BMW maar 2 kettingsets vervangt, die dan nog eens véél goedkoper is.
Twee kettingsets zijn toch niet echt goedkoper dan een cardanas van 125,-?
 
Je moet ook handig genoeg zijn om die er zelf in te krijgen, voor mij geen probleem, maar anders zal je nog wat (duur) uurtarief moeten dokken als BMW 't niet meer gratis doet.
Dat is waar. Maar een ketting vervangen kan ook niet iedereen toch? En daar zit vaak ook nog een tandwiel bij.
Wat zou de totaalprijs voor ketting plus voorste tandwiel gemiddeld zijn op een met de gs vergelijkbare motor?
 
Olie inderdaad: ik ga binnenkort weer olie verversen zodat ze fris de winter in gaan maar wat is jullie mening voor als je weinig km's hebt gemaakt, is dan jaarlijks verversen belangrijk? Is het verzuren de reden en is dat minder bij minder km's en zoniet is het dan net zo goed om gewoon mineraal te nemen ipv half syntheet omdat je toch jaarlijks vernieuwd? Nu heb ik half syntheet en doe ik soms ieder jaar, soms om de twee als ik minder heb gereden op die motor. De smerende werking zal lijkt me nog prima zijn.
Goede vraag.
Vorig jaar rond deze tijd heb ik ook oa de olie ververst doch slechts iets van 6 a 7 k met de gs gereden....
Door het kijkglas ziet de olie er ook nog steeds bruin en niet zwart uit.
Ik twijfel dus hoewel ik nog 4x4 liter heb klaar staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan