Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

dat pensionada gedoe heeft straks toch wel voordelen...
Vakanties op de motor worden nu ruim van tevoren gepland..
Volgend jaar juni 4 dagen Eifel met een groep van 25mensen..een aantal deelnemers uit dit topic gaan dan ook mee.
Maar behalve dat weekend kan ik vanaf komend jaar heel impulsief mrs M aankijken als zich een aantal mooie dagen aan dient...
Zullen we gaan ???? Nou...ik weet nu al dat zij direct haar tas en topkoffer vult.....
Wat een luxe als je een lief hebt die het liefst met de motor op vakantie gaat...😁
 
Ben er inmiddels al weer 6 jaar uit, kan niet zeggen dat het tegenvalt ;)
Enige wat iets minder wordt als je ouder wordt (in dec. 70) is het feit dat hele dagen in de weer zijn (ondanks dat ik veel met de hond loop) zoals vroeger niet meer zo goed lukt.
Maar ik vind het prima zo, heb eigenlijk niks te klagen.
 
dat pensionada gedoe heeft straks toch wel voordelen...
Vakanties op de motor worden nu ruim van tevoren gepland..
Volgend jaar juni 4 dagen Eifel met een groep van 25mensen..een aantal deelnemers uit dit topic gaan dan ook mee.
Maar behalve dat weekend kan ik vanaf komend jaar heel impulsief mrs M aankijken als zich een aantal mooie dagen aan dient...
Zullen we gaan ???? Nou...ik weet nu al dat zij direct haar tas en topkoffer vult.....
Wat een luxe als je een lief hebt die het liefst met de motor op vakantie gaat...😁
Dat laatste ben ik stikjaloers op.
Maar ik gun het jullie van harte!
 
Dat laatste ben ik stikjaloers op.
Maar ik gun het jullie van harte!
Thanks.....ik prijs mijzelf dan ook erg gelukkig met dit gegeven.
En als kers op de taart ......
Ik had voorgesteld om de motoren op de aanhanger te zetten en zo naar de Toscane af te reizen ergens in 2024..
Nee hoor. .gewoon op de motor die kant op.......😁👍
 
Alleen als je dan geen zijkoffers hebt...
😁
Screenshot_20231121_185113_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk, dat pensionada gedoe.
Alleen heb ik regelmatig dat ik niet snap dat ik vroeger tijd had om te werken.
Afgelopen jaar ook minder gereden dan anders. Maar dat komt ook (vooral) omdat woon-werk verkeer is vervallen.
 
Heel leuk, dat pensionada gedoe.
Alleen heb ik regelmatig dat ik niet snap dat ik vroeger tijd had om te werken.
Afgelopen jaar ook minder gereden dan anders. Maar dat komt ook (vooral) omdat woon-werk verkeer is vervallen.
Maar dan heb je nu juist meer tijd voor de leuke kms....toch ?
 
Wat een luxe als je een lief hebt die het liefst met de motor op vakantie gaat...😁

Klopt, hier hebben we het motorreizen samen gedaan van 2009 tot vorig jaar...

En nu is m'n vrouw haar interesse in het (privé-)motorrijden wat kwijt en vullen we onze vakanties "anders" in.


Heb ik wat.. moet ik minstens 2x op vakantie. En met m'n vrouw zonder motor en met met maten met de motoren. 😅
 
Heb er eentje gehad, 5 maanden later ingeruild voor een GS. Kon niet wennen aan het zenuwachtige gedrag én de bult aan pk's (maw: ongewilde wheelies)
Maar het blijft een mooierd!😍
Een Triumph 800 is alles behalve zenuwachtig. Voordat het ding zijn voorwiel wil optrekken, moet ik het toch echt de koppeling erbij pakken! De tripple loopt super soepel en is nergens agressief. Ik vraag me af of je het over dezelfde Triumph hebt :?
 
Nee Tox..
Ze was zeker tevreden over de tiger. Had daarom ook moeite om een alternatief te vinden. Veel proefritjes gemaakt, maar niets was beter dan de triumph..totdat ze een proefrit maakte op de gs...bleef tijdens die proefrit een half uur weg, kwam terug, keerde om en bleef weer een half uur weg....pak hem maar in zei ze toen ze uiteindelijk weer terug kwam bij de dealer..
De streettriple 765 rs vond zij een beauty. En zoals het bij een vrouw altijd gaat, keek zij eerst naar de kleuren, toen naar de vormgeving en was een soort van verliefd..( voordat de gs in beeld kwam he)
Maar proefritjes op nakeds eindigde steevast op een afwijzing
De gs reed als een tank, groot, indrukwekkend en als een tgv op rails.

De opmerking " het blijft een mooierd " sloeg op de RS waar zij ook helemaal weg van was...stilstaand dan...
 
Een Triumph 800 is alles behalve zenuwachtig. Voordat het ding zijn voorwiel wil optrekken, moet ik het toch echt de koppeling erbij pakken! De tripple loopt super soepel en is nergens agressief. Ik vraag me af of je het over dezelfde Triumph hebt :?
Ik heb een speed triple 955i gehad.
Gewoon niet mijn ding.
 
Zeg maar waar en wanneer,
Zet wel de Bokma koud he.😇
Vanaf maart ben je welkom, moet nog 1 maandje volmaken en dan wordt het te laat om met trailer en motor af te reizen.
Bokma....gin tonic ook goed ?

Ff serieus, ik heb een slaapkamer met badkamer vrij, wie in de regio tussen alicante en benidorm wat wil toeren of onderweg is geeft maar een gil.
 
Jajaja, wrijf het er maar in!
Ik "mag" nog 17 jaar, 2 maanden en 2 dagen... 😝🤪
Dat denk je, tegen die tijd is dat verder omhoog gegaan en wordt het werken tot je sterft tenzij je zelf genoeg hebt gespaard...ingelegd pensioen is dan agv de nieuwe pensioenwet verdampt omdat gen z daarmee een baantje had.
 
Dat denk je, tegen die tijd is dat verder omhoog gegaan en wordt het werken tot je sterft tenzij je zelf genoeg hebt gespaard...ingelegd pensioen is dan agv de nieuwe pensioenwet verdampt omdat gen z daarmee een baantje had.
Jup..... ik denk dat het wel een paar jaar later wordt, zeker aamgezien ik de tussengeneratie ben die dubbel genaaid wordt 😒
 
Overigens ziet dit er ook wel leuk uit.
Geen idee hoe het rijdt (en nu ook geen centen ervoor trouwens)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231122_160023_Facebook.jpg
    Screenshot_20231122_160023_Facebook.jpg
    257,6 KB · Weergaven: 7
Zoals op de grond zeker?
Voet op de pedaal en volle gewicht er op terwijl je iets mee trekt.
ik heb gewicht genoeg :+ maar mijn brug staat net als op de foto niet in de grond gemaakt.
en aangezien ik niet de grootste ben is het op de standaard krijgen wel een dingetje.
maar ga het nog wel een keer proberen.
nu staat er een andere motor op de brug.
 
misschien een gekke vraag, maar hoe krijg jij de bmw op de middenbok als hij op de heftafel staat?
vind hem nogal zwaar om hem op de middenbok te trekken, en zeker als hij op de brug staat.
Druk hem op de heftafel,en dan met je volle gewicht met de voet op de middenbok trekken.
Ben zelf niet de kleinste 1,95 dat scheelt wel.
Ik heb aan de voorkant onder de brug wel een extra steuntje gemaakt zodat hij niet voorover kan kantelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan