Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ja ze kunnen erop op draaien de oudere modellen met een lagere compressie dan de 1200 DOHC die een hoge compressie hebben.Alle BMW’s (behalve oldtimers) kunnen op Euro95 rijden. Wil je zuiniger dan de boxer, overweeg dan de F serie, staande twin.
Zadel van 1300 is smaller en voelt daardoor een stuk lager. Plus dat de motor an sich compacter is wat het ‘grote motor gevoel’ ook niet ten goede komt.
Bij MR stond ‘ie naast een S1000XR, moest 2x kijken maar laatstgenoemde zag er robuuster uit
Ben wel benieuwd naar de Adventure versie.
Liter of 25, wat meer body..
DJ Verhulst, ik stel me eigenlijk de vraag waarom jij zo graag die cardan hebt? Je motor staat heel de winter stil en met slecht weer rij je ook niet.
En daarnaast.. hoeveel km rij jij op een jaar?
Moest ik mijn motor enkel in die gunstige omstandigheden gebruiken, een cardan zou geen vereiste meer zijn.
En dan heb je zoveel goede motoren die je een GS (met bijhorende prijs) snel doen vergeten.
Voor mij is het al een uitgemaakte zaak, de huidige GS gaat ook mijn laatste zijn. Met deze kan ik nog jaren verder, en dan zien we wel weer...
Ben nu aan het zien om de GS 750 ergens gaan in te ruilen op een nieuwe motor met saloncondities, raak dat ding aan de straatstenen niet kwijt anders...
Ja m'n motor staat in de winter zodra er gestrooid word stil , dat geld voor veel motoren op MF
Als ik weet dat het weer slecht word ga ik niet ,, dat doen wel meer mensen , wat is daar raar aan ?
De 800 DE is echt leuk in het terrein (heb er op gereden), maar ik vind hem op straat niet goed vergelijkbaar met de 650XT. En dat zeg is als 1050XT owner (met een 1300 in de bestelling).Qua vermogen viel mij de 800 niet tegen, terwijl ik bij de 650 echt een brommer gevoel kreeg...V strom 800 DE of de "gewone" inderdaad....
Maar wat dacht je van de 650XT....?
nog eens 2k goedkoper dan die 800..... En die 650 rijdt ook prima hoor..... Tja je trekt niet de stenen uit de grond als je gas geeft..... lekker belangrijk... dat is alleen leuk voor stoer doen aan de bar..
Daar is niets raar aan, zo bedoel ik het niet.
Maar de voordelen van een cardan, het doorrijden zonder omkijken ongeacht de weersomstandigheden, het niet hoeven te spannen en smeren... dat zijn toch vooral voordelen voor kilometervreters en motorrijders die (zo goed als) dagelijks op de motor zitten?
Hoeveel km doe je gemiddeld op een jaar?
Met een motor die vooral gebruikt gaat worden voor plezier zou ik alvast geen probleem hebben als er een ketting op zou zitten.
En ik zou dan voor hetzelfde budget eerder een jonge (zoniet nieuwe) motor kopen ipv een overprijsde GS van +10 jaar oud.
Om bij het voorbeeld van motormaniac terug te komen, zo'n Suzuki Vstrom 800 kost in BE net iets over de 11K, hoe oud gaat de GS zijn die je voor dat geld gaat kunnen kopen?
(waarmee ik niet wil zeggen dat het "raar" is moest je toch liever dat geld spenderen aan een tweedehands GS, dat zijn keuzes)
die DL 650XT leuke motor ,, rijd best aardig ,, zeker de twin spark modellen ,, maar daar zit zo weinig all road DNA in ,, na een F800GS en een R1200GS mis je toch een stuk trekkracht. toen ik rond keek wat ik zoal voor een bepaald bedrag kon krijgen vond ik ze best aan de prijs als je een XT versie wil hebben ,, die oudere DL V strom zijn nog goedkoper maar rijden toch wat minder in vergelijk met de XT en de XT vind ik ook mooier. ik koop een motor puur voor mezelf en niet om indruk te maken , ben niet zo bezig wat een ander van me vind die niet in de binnenste cirkels om mij heen bevind.V strom 800 DE of de "gewone" inderdaad....
Maar wat dacht je van de 650XT....?
nog eens 2k goedkoper dan die 800..... En die 650 rijdt ook prima hoor..... Tja je trekt niet de stenen uit de grond als je gas geeft..... lekker belangrijk... dat is alleen leuk voor stoer doen aan de bar..
voor 11 K koop je een LC van 2015 met 60 a 70 K km op de klop die gemiddeld in de opties zit of een leuke F 750 GS die aangekleed is,
tja maar bij een zaak kan in inruilen en krijg ik garantie , ik vind het jammer dat je zo'n moeite heb om zo'n ding te kunnen slijten.Voor < 10K krijg je zelfs een 2.5 jaar oude F750GS met alle toeters en bellen van me...
tja maar bij een zaak kan in inruilen en krijg ik garantie , ik vind het jammer dat je zo'n moeite heb om zo'n ding te kunnen slijten.
Dan toch liever een nieuwe Honda XL750 of een Suzuki v-strom 800 , met 5 of 6 jaar garantieVoor < 10K krijg je zelfs een 2.5 jaar oude F750GS met alle toeters en bellen van me...
Dan toch liever een nieuwe Honda XL750 of een Suzuki v-strom 800 , met 5 of 6 jaar garantie
Daar kiezen wij ook zelf voor.Bij bijna elke (nieuwe) motor voegen mensen opties toe om het op smaak te maken.
Alleen bij het ene merk is er meer standaard dan bij de ander en moet je een groter % van de basis prijs uitgeven.
En dan presteren sommige merken het ook nog om het aller slechte schuim te gebruiken voor de zadels........
Of kon onze krent meer hebben toen?Daar kiezen wij ook zelf voor.
Vroeger had je niets te kiezen en waren we tevreden met wat we hadden.
Alles wat we nu deden kon toen ook.
Nu heeft bijna elke motorrijder elke elektronische gadget en veiligheids uitrusting nodig om zich voort te bewegen.
Ik reed in de jaren 90 ook al met Corbin zadels omdat toen de zadels ook niet helemaal top waren.
Wel zaten ze beter als de huidige omdat ze vlakker en breder waren toendertijd.
Daar kiezen wij ook zelf voor.
Vroeger had je niets te kiezen en waren we tevreden met wat we hadden.
Alles wat we nu deden kon toen ook.
Nu heeft bijna elke motorrijder elke elektronische gadget en veiligheids uitrusting nodig om zich voort te bewegen.
Ik reed in de jaren 90 ook al met Corbin zadels omdat toen de zadels ook niet helemaal top waren.
Wel zaten ze beter als de huidige omdat ze vlakker en breder waren toendertijd.