Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nu heeft bijna elke motorrijder elke elektronische gadget en veiligheids uitrusting nodig om zich voort te bewegen.
Ik reed in de jaren 90 ook al met Corbin zadels omdat toen de zadels ook niet helemaal top waren.
Wel zaten ze beter als de huidige omdat ze vlakker en breder waren toendertijd.
Heb 22 jaar op een ST1100 weliswaar met corbin zadel maar zonder gadget rondgereden, maar vind het rijden op mijn 1250 met alle gadgets niet nodig maar wel veeeeeeeel fijner.
 
Mijn bips is bijna 66 jr en ik zit net zo makkelijk de hele dagnog op de motor..
Op mn vorige gs had ik een corbin.
Leek op een paardenzadel. Groot,breed en nogal hard. Maar never pijn of ongemak of het gevoel dat ik heeeel nodig aan de koffie moest.
Op de huidige gs heb ik een zadel van Wunderlich. Ook niet verkeerd....
Iemand wel eens een schapenvacht over het zadel gelegd?? Heb ik op mn vespa 300.. super !!
 
Iemand wel eens een schapenvacht over het zadel gelegd?? Heb ik op mn vespa 300.. super !!
Zit dat wel lekker? :9
kd8prpnn3lr21.png
 
ik had gekeken naar een Corbin voor de GS, temeer daar ik 22 jaar op een Corbin heb gezeten met mijn ST1100.
Maaaaaar 1500 euro is mij toch echt te gortig, die prijs slaat nergens meer op en dat zie je ook dat je nagenoeg geen enkele redelijk nieuwe GS meer met een Corbin ziet rondrijden. Die hebben zich in de EU uit de markt geprijsd.
Ben nog steeds tevreden over de Isotta, zeker vwb afvoer warmte, cq minder warm/ niet zweten....en minder dan de helft van Corbin in €
BMW.jpg
 
Maaaaaar 1500 euro is mij toch echt te gortig, die prijs slaat nergens meer op en dat zie je ook dat je nagenoeg geen enkele redelijk nieuwe GS meer met een Corbin ziet rondrijden. Die hebben zich in de EU uit de markt geprijsd.
Dat is inderdaad extreem duur. Ik heb voor mijn Corbin voor de 1200LC 800 euro betaald, voor-/achter in één stuk. Dat past ook op de 1250. Moet dus duidelijk zuinig op dit zadel zijn!
 
ik had gekeken naar een Corbin voor de GS, temeer daar ik 22 jaar op een Corbin heb gezeten met mijn ST1100.
Maaaaaar 1500 euro is mij toch echt te gortig, die prijs slaat nergens meer op en dat zie je ook dat je nagenoeg geen enkele redelijk nieuwe GS meer met een Corbin ziet rondrijden. Die hebben zich in de EU uit de markt geprijsd.
Ben nog steeds tevreden over de Isotta, zeker vwb afvoer warmte, cq minder warm/ niet zweten....en minder dan de helft van Corbin in €
Bekijk bijlage 1951546
Je kunt ook alleen een corbin bestuurderszadel nemen voor 900 euro.
 

Bijlagen

  • corbin 2023.jpg
    corbin 2023.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 1
Die stijgt in waarde....
Ik denk dat biker barn geen enkel GS zadel meer verkoopt, nauwelijks vooraad en wat er is, staat op marktplaats....en als je daar gaat adverteren is het einde in zicht. Jammer want Corbin was gewoon top, maar met zulke prijzen is het afgelopen.
 
Voor dat geld kan je bij een zaak als Viking seats een puur op maat gemaakte zadel laten maken en houd je nog aardig wat geld over voor wat anders op je motor ,, een leuk navigatie systeem of zo.....
 
Als je dan een zadel als de Corbin wil is importeren niet eens zo gek meer met die prijzen die hij nu rekent.
Op de US site zijn ze rond de 550 euro in basis model.

Maar dan is een RDL-seat of een Laam-seat ook interessant ineens.

Ik was voor mij Russel day long all in 1100 kwijt.
Dit was incl naar de US een zadel sturen, dit zadel aangeschaft omdat ze de bodemplaat gebruiken.
Eigen originele is er dus nog bij verkoop.

Bij die prijzen zou ik ook zelf de Corbin laten liggen aangezien zij niet naar de persoon kijken om een zadel te maken.
RDL doet dit wel.
Je moet foto's maken en informatie delen zodat zij daar naar kunnen gaan werken.

Aan de andere kant verkoop je zo een zadel ook weer voor flink geld.
Ik kan wel zeggen dat ik geen minuut spijt heb van de uitgave omdat ik best wat uren doorbreng in het zadel.
 
Klinkt goed de russel, maar zag dat de zadels behoorlijk breed zijn.
Is natuurlijk comfortabel, maar ik rij " off road" staand en dan is breed minder leuk.
Voorlopig hou ik het nog ff bij de Isotta, is voor mij nog niet ideaal vanwege mijn littekens maar denk dat als daar weer zitbeweging in komt worden de ritten wel langer. Grootste voordeel, en dat wil ik vanaf nu op iedere zadel is toch het materiaal...soort suede nubuck. Ik wil geen plastic, imitatie leer meer dat niet ademt.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan een zadel als de Corbin wil is importeren niet eens zo gek meer met die prijzen die hij nu rekent.
Op de US site zijn ze rond de 550 euro in basis model.

Maar dan is een RDL-seat of een Laam-seat ook interessant ineens.

Ik was voor mij Russel day long all in 1100 kwijt.
Dit was incl naar de US een zadel sturen, dit zadel aangeschaft omdat ze de bodemplaat gebruiken.
Eigen originele is er dus nog bij verkoop.

Bij die prijzen zou ik ook zelf de Corbin laten liggen aangezien zij niet naar de persoon kijken om een zadel te maken.
RDL doet dit wel.
Je moet foto's maken en informatie delen zodat zij daar naar kunnen gaan werken.

Aan de andere kant verkoop je zo een zadel ook weer voor flink geld.
Ik kan wel zeggen dat ik geen minuut spijt heb van de uitgave omdat ik best wat uren doorbreng in het zadel.
Corbin verstuurt vanuit Amerika volgens mij niet naar Nederland. Ze verwijzen naar de dealer hier. Op mails vanuit Europa krijg je ook geen reactie, of het moet exemplarisch zijn geweest bij mij. 😜

Overigens was Corbin via de Duitse dealer vorig jaar goedkoper dan in Nederland.
 
Blijkbaar is bij de overgang van het importeurschap van Buddy Fashion naar Biker Barn de marge ook flink omhoog gegaan.
 
Duitsland was altijd al goedkoper, de verzendkosten echter hoger. Spanje zit ook een dealer, nog gunstiger. Maar dan nog, er zijn goede goedkopere alternatieven, zelfs volledig costum made.
Biker barn, ben er geweest met mijn FJR....mooie schowruimte maar meer de focus op E motoren. Had er nog een old stock van buddyfashion daar liggen voor de FJR en die paste totaal niet.
Denk dat corbin niet meer erg geintersseerd is in de EU markt, niemand heeft hier iets op stock, zijn allemaal alleen nog maar doorgeefluikjes met extra marge.
 
Duitsland was altijd al goedkoper, de verzendkosten echter hoger. Spanje zit ook een dealer, nog gunstiger. Maar dan nog, er zijn goede goedkopere alternatieven, zelfs volledig costum made.
Biker barn, ben er geweest met mijn FJR....mooie schowruimte maar meer de focus op E motoren. Had er nog een old stock van buddyfashion daar liggen voor de FJR en die paste totaal niet.
Denk dat corbin niet meer erg geintersseerd is in de EU markt, niemand heeft hier iets op stock, zijn allemaal alleen nog maar doorgeefluikjes met extra marge.
Klopt. Als je er hier een bestelt moet je rekenen op maanden levertijd. Vandaar dat ik contact probeerde op te nemen met de us (ik had hem sneller nodig en daar was de levertijd lager), niet eens voor de prijs. Maar ik kreeg geen enkele reactie op mails.
 
Zo vandaag ff op Ali beetje gestruind, was op zoek naar de cilinderkopbeschermer. Overweeg die ivm steenslag, en voor die paar tientjes valt het wel tov wunderlich.
Maar....wat zie ik nu, en al 2000 verkocht.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €112,86 25%OFF | Nieuwe Motorfiets Koplamp Beschermer Voor Bmw R1200gs Gsa R1250gs Lc Adventure Cnc Aluminium Lampenkap Met 2 Soorten Lenzen 2013-
110.99€ 25% OFF|Neuer motorrad scheinwerfers chutz für bmw r1200gs gsa r1250gs lc adventure cnc aluminium lampen schirm mit 2 arten von linsen 2013 | | - AliExpress
 
Corbin verstuurt vanuit Amerika volgens mij niet naar Nederland. Ze verwijzen naar de dealer hier. Op mails vanuit Europa krijg je ook geen reactie, of het moet exemplarisch zijn geweest bij mij. 😜

Overigens was Corbin via de Duitse dealer vorig jaar goedkoper dan in Nederland.
Dat kan inderdaad.
En als Duitsland beter qua prijs is is het ook leuker om hem daar te kopen met een mooi ritje erheen. ;)
 
Zo vandaag ff op Ali beetje gestruind, was op zoek naar de cilinderkopbeschermer. Overweeg die ivm steenslag, en voor die paar tientjes valt het wel tov wunderlich.
Maar....wat zie ik nu, en al 2000 verkocht.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €112,86 25%OFF | Nieuwe Motorfiets Koplamp Beschermer Voor Bmw R1200gs Gsa R1250gs Lc Adventure Cnc Aluminium Lampenkap Met 2 Soorten Lenzen 2013-
110.99€ 25% OFF|Neuer motorrad scheinwerfers chutz für bmw r1200gs gsa r1250gs lc adventure cnc aluminium lampen schirm mit 2 arten von linsen 2013 | | - AliExpress


Mannen maken alles na wat verkoopbaar is, dus heel verbaasd ben ik niet.
Maar net zoals de namaak beschermers van LoneRider die ze verkopen zal dit net zo'n rommel zijn.

Ik ben geen fan van AliExpress, snap het allemaal niet zo goed... eerst + 20K spenderen aan een motorfiets om deze dan vol te gaan hangen met goedkope namaakspulletjes?

Nu, ieder z'n ding he... alleen vreemd dat de Chinese motormerken minder goed onthaald worden dan namaakspul van Ali.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan