Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nouja die discussie is al zo vaak gevoerd...namaak of is sideway van origineel gemaakt in China.
Ik roep maar eens wunderlich die nu aangeeft....enginered in Germany, of tested in Germany.
En of mijn motor nou 20k, 30k of wat dan ook heeft gekost betekent voor mij niet dat ik met geld moet strooien.
IK tank ook daar waar de prijs het laagst is, doe inkopen wasr het gunstigst is, en dat is met accesoires idem.
Daarbij zijn veel spullen hier domweg van Chinese afkomst, alleen factor 4 winst erop om de staat te voorzien van belastingen....en precies daar heb ik een hekel aan.
Maar laten we die discussie niet alweer voeren.
 
IK tank ook daar waar de prijs het laagst is, doe inkopen wasr het gunstigst is, en dat is met accesoires idem.

Ok, snap ik.. en zoals iedereen kijk ik ook wel naar de prijs, maar ik ga niet op zoek naar namaak om euro's uit te sparen.
Er zijn er zoveel die zich hebben laten vangen door die namaakspullen... dingen passen niet zoals het hoort, breken door ernaar te kijken of verliezen hun kleur bij de eerste zon.

Geeft mij dan toch maar het echte spul.. of dat nu onder toeziend oog geproduceerd is in China of in Europa... dat maakt mij op zich nog niet zoveel uit. Als het maar niet door kinderhandjes in een duffe atelier in mekaar wordt geflanst.
 
Dan doe je onderbroek uit, het meeste wordt geproduceerd in azie, india en omringende landen...allemaal door mannen werkend in een fabriek met CAO, carriereplan en pensioenopbouw. :Z
Komop, je snapt toch dat je nu erg onrealistisch praat. Lovend, maar ver van de realiteit af.
Vwb namaakspullen, ja die zijn er ook, meestal gekocht door mensen die het goedkoopste van het goedkoopste betaalden en achteraf het hardste klaagden en oh oh wat een zooi roepen.
Als we in termen van motorspullen blijven, kijk gewoon eens naar de huidige broeken en jassen die voor grof geld verkocht worden, maataanduidingen van XXXXXL en passen voor geen meter...ik vind dat pas zooi.

Zoals gezegd....wat is namaak ...of is het een sideway zonder sluitend contract geproduceerd in een OEM fabriek. Goedkoop contract, snel de markt op, afromen en volgend product......en zo zie je heeeeeel veel in EU " engineerde" producten in China lowcost gemaakt.
Er zijn ook producenten die het WEL goed doen, die weten hoe ze zoiets moeten aanpakken ...KLIM is daar een voorbeeld van, daar zal je nooit een sideway van vinden. Maar ze zullen ook meer betalen en een relatie opbouwen met hun productielocatie.

En ook dat toeziend oog is een argument van 10 jaar geleden, wij hebben een fabriek in Changzhou staan die sinds 2015 volledig autonoom draait....niks toeziend, is de beste productielokatie van ons. En jaarlijks verbeteren ze het productieproces of hun werkprocessen....zouden ze in NL wel willen, maar hier wordt alles gesloten omdat ondernemen onmogelijk wordt gemaakt.
 
Dan doe je onderbroek uit, het meeste wordt geproduceerd in azie, india en omringende landen...
Uwe pyama van Klim ook hoor...


Komop, je snapt toch dat je nu erg onrealistisch praat. Lovend, maar ver van de realiteit af.

Onrealistisch? Ik weet het niet, ik koop mijn onderbroeken niet in de Primark... 🤷‍♂️


Vwb namaakspullen, ja die zijn er ook, meestal gekocht door mensen die het goedkoopste van het goedkoopste betaalden en achteraf het hardste klaagden en oh oh wat een zooi roepen.

En laat het nu net die dingen zijn die op AliExpress verkocht worden...


En ook dat toeziend oog is een argument van 10 jaar geleden, wij hebben een fabriek in Changzhou staan die sinds 2015 volledig autonoom draait....niks toeziend, is de beste productielokatie van ons. En jaarlijks verbeteren ze het productieproces of hun werkprocessen....zouden ze in NL wel willen, maar hier wordt alles gesloten omdat ondernemen onmogelijk wordt gemaakt.

Ik geloof best dat daar ook deftig spul gemaakt kan worden, ik had gewoon kritiek op NAMAAK, niet meer, niet minder.

Ik weet dat heel veel spul in die landen geproduceerd wordt, en dikwijls niet eens minder goed dan dat we het hier zouden doen.
Maar ik geloof er nog steeds in dat we een onderscheid moeten maken tussen namaak en produkten die ginds onder een bepaalde merknaam worden geproduceerd.

Een koplampbeschermer van LoneRider bv... die worden gewoon (en meestal slecht) gekopieerd. Geef mij dan maar het origineel... waar dat uiteindelijk geproduceerd wordt maakt mij op zich niets uit.
 
Inhoudelijk kom je niet verder dan frustratie, en je opmerking uwe pyama...bevestigd dat en doen kleine kinderen ook.
 
Inhoudelijk kom je niet verder dan frustratie, en je opmerking uwe pyama...bevestigd dat en doen kleine kinderen ook.

't is een graptjen he Jan...


Denk dat wij op een heel andere manier de dingen bekijken, en daar is niets mis mee...
Je hoeft daarvoor zo'n opmerkingen niet te maken. 🤷‍♂️
 
't is een graptjen he Jan...


Denk dat wij op een heel andere manier de dingen bekijken, en daar is niets mis mee...
Je hoeft daarvoor zo'n opmerkingen niet te maken. 🤷‍♂️
Kwam niet zo over.
Voor de rest kijken wij inderdaad heel anders naar wereldeconomie en China.
 
Ervaringen gevraagd,
Daar ik in het nieuwe jaar in Spanje woon, daar heeeel veel gravelwegen zijn, ik daar ongetwijfeld veel km zal maken, vraag ik mij af is de standaard bescherming voldoende voor opspattende stenen.
En dan met name de onderkant van de " cilinder" kleppendeksel die in feite niet beschermd zijn.
Zou een extra bescherming nou echt een toegevoegde,waarde hebben of zie ik ijsberen die er niet zijn.
35613-002_05__21641~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie echt heel veel gs'en over het jaar en zelden en eigenlijk gewoon niet met steenslag schade onder op de koppen
 
Gewoon minder plat gaan blijven de koppen ook heel.
Is er niet een beschermbeschermbeschermplaat
Van gezamelijk wunderlich en touratech?
 
Ervaringen gevraagd,
Daar ik in het nieuwe jaar in Spanje woon, daar heeeel veel gravelwegen zijn, ik daar ongetwijfeld veel km zal maken, vraag ik mij af is de standaard bescherming voldoende voor opspattende stenen.
En dan met name de onderkant van de " cilinder" kleppendeksel die in feite niet beschermd zijn.
Zou een extra bescherming nou echt een toegevoegde,waarde hebben of zie ik ijsberen die er niet zijn.
Bekijk bijlage 1951972


Jij hebt geen standaard valbeugels? Zelf heb ik de Wunderlich beschermingsplaten op m'n valbeugels geplaatst, moest ik 'm eens omleggen net op een steen doet zo'n valbeugel op zich ook niet veel he.

Wunderlich Zylinderkopfschutz für Original Motorschutzbügel

Voor opspattende stenen lijkt het mij dat je beter een stevige skidplate monteert. Die van 'm Superten in de tijd zat vol blutsen.. 😅
 
Zo de GS staat in de stalling , raar seizoen geweest dit jaar.

Zoals je weet denk ik niet in seizoenen, denk dat mijn eerste dag op de motor was op 3 januari, en ik zet 'm dit jaar pas stil op 30 december. Dit jaar misschien iets minder gereden maar zit toch weer boven de 25000km.

We hebben na toch wel een redelijk voorjaar idd een hete periode gehad voor de zomer, een kletsnatte zomer en de herfst heeft het al niet beter gedaan. Toch heb ik weer genoten.
Vooral de Tenere Travel Trophy, die qua weersomstandigheden best ok was, en de circuitdagen die ik in zomerse omstandigheden heb kunnen rijden waren top.
Kijk alweer uit naar volgend jaar.

En zelfs vandaag vond ik het zo slecht nog niet op de motor... heb nog steeds geen zin om in de auto te kruipen. 🏍️🏍️🏍️
 
Jij hebt geen standaard valbeugels? Zelf heb ik de Wunderlich beschermingsplaten op m'n valbeugels geplaatst, moest ik 'm eens omleggen net op een steen doet zo'n valbeugel op zich ook niet veel he.

Wunderlich Zylinderkopfschutz für Original Motorschutzbügel

Voor opspattende stenen lijkt het mij dat je beter een stevige skidplate monteert. Die van 'm Superten in de tijd zat vol blutsen.. 😅
Ik heb de wunderlich valbeugel, en daar kan geen plaat op zoals op jouw afbeelding., en inderdaad daar dacht ik ook aan ...als die plat gaat tussen keien kan het zijn dat de beugel geen effect heeft. Vandaar dat ik keek naar die kunstof dingen.
De originele skidplaat zal wel tzt vervangen worden...als er genoeg butsen in zitten.
Tnx voor meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie echt heel veel gs'en over het jaar en zelden en eigenlijk gewoon niet met steenslag schade onder op de koppen
Geeft mij gemoedsrust, ik ga er dan wel van uit dat een deel van die GS dan ook niet asfalt heeft gezien.
De omgeving waar ik woon.....
 
Voor mij was het begin van het jaar super, in Goes stond een hagelnieuwe R1250GS Rally voor een zeer mooie prijs. Goes deed zelfs de variokofferset en valbeugels tegen inkoopprijs erop en ik was happy.
Afwachten tot het weer goed zou worden en dan ging ik haar halen....
Helaas ging het toen lichamelijk bij mij fout, zonder details...4 operaties aan mijn achterwerk en endeldarm. De GS bleef dus in Goes staan.
Tussen de 2e en 3e operatie de GS opgehaald, en uiteindelijk dan toch nog wat km erop gezet waarbij de ritjes in het begin maar 50 km en later max 200 km zijn geweest.
Turbulent jaartje dat wel, besloten om met vervroegd pensioen te gaan, en dan maar ook verkassen naar Spanje.
 
Vraagje, een maat van mij heeft een F800GS anniversary uit 2011 gevonden bij de motorzaak hier in de buurt. Hij is er helemaal verliefd op, ik kijk nog nuchter er naar. Zijn er zaken waar je op moet letten bij deze motor? Ik las al iets over stators welke vroegtijdig de geest kunnen geven. Alvast bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan