Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heeft iemand hier ervaring met de BMW ConnectedRide Navigator?
Ik lees hier weinig goeds over.
Is het verstandiger om te kiezen voor de ZUMO XT2?
Ik denk dat als je de gewone toertocht of een route van A naar B doet je beter met de TT, div telefoon apps of connected ride kan rijden.
Ga je meer specifiek een route maken met meer bewerkingen in waypoint en dergelijke je de Garmin beter kan nemen.
 
Ik ga 2 keer per jaar op vakantie richting de bergen en dan rijden we circa 3000 km per week.
Verder maak ik nog een 5 tal toertochten in de Eifel en in de Ardennen. Deze ritten variëren van 400 tot 700 km op 1 dag.
Heel af en toe rijd ik nog een klein rondje in Nederland

Ik maak alle routes thuis in Kurviger en ik zet ze daarna over op mijn Tomtom 550. Werkt perfect.
Ik vind de Tomtom klein, moeilijk afleesbeer in de zon en hij hapert de laatste tijd ( zwarte scherm met als gevolg dat ik de flitsmelding niet krijg of de volgende afslag mis enz.).

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het als het spul niet werkt op vakantie en dat je daar uren mee zoet bent om het te maken ....

Dit is mijn grootste schrik met de BMW ConnectedRide Navigator. Maar is mijn aanname juist?
De ZUMO XT2 heeft zich bewezen en is volgens mij zeer stabiel.
Vandaar mijn vraag of iemand goede ervaringen heeft met de BMW ConnectedRide Navigator.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga 2 keer per jaar op vakantie richting de bergen en dan rijden we circa 3000 km per week.
Verder maak ik nog een 5 tal toertochten in de Eifel en in de Ardennen. Deze ritten variëren van 400 tot 700 km op 1 dag.
Heel af en toe rijd ik nog een klein rondje in Nederland

Ik maak alle routes thuis in Kurviger en ik zet ze daarna over op mijn Tomtom 550. Werkt perfect.
Ik vind de Tomtom klein, moeilijk afleesbeer in de zon en hij hapert de laatste tijd ( zwarte scherm met als gevolg dat ik de flitsmelding niet krijg of de volgende afslag mis enz.).

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het als het spul niet werkt op vakantie en dat je daar uren mee zoet bent om het te maken ....

Dit is mijn grootste schrik met de BMW ConnectedRide Navigator. Maar is mijn aanname juist?
De ZUMO XT2 heeft zich bewezen en is volgens mij zeer stabiel.
Vandaar mijn vraag of iemand goede ervaringen heeft met de BMW ConnectedRide Navigator.
Kijk hier even
BMW Motorrad presenteert de ConnectedRide Navigator.
 
Ik zou voor geen goud de Connected Ride nemen. Kleine doelgroep, dus waarschijnlijk zijn er weinig updates te verwachten. Ik heb ervaring met TT en Garmin en ondanks dat de Garmin meer kan (ben een enorme route nerd) ga ik voor de TT die het altijd doet. Kan dat laatste niet van de Garmin zeggen. Het is echter wel tijd voor een nieuwe TT, want de 550 voelt wel wat ouderwets, als ze die überhaupt nog gaan maken…
 
Ik zou voor geen goud de Connected Ride nemen. Kleine doelgroep, dus waarschijnlijk zijn er weinig updates te verwachten.

Eens.

Ik heb ervaring met TT en Garmin en ondanks dat de Garmin meer kan (ben een enorme route nerd) ga ik voor de TT die het altijd doet. Kan dat laatste niet van de Garmin zeggen.
Hier ook ervaring met beide merken, en hier komt alvast geen TT meer in huis. De Garmin toestellen daarentegen heb ik nooit problemen mee gehad.

Het is echter wel tijd voor een nieuwe TT, want de 550 voelt wel wat ouderwets, als ze die überhaupt nog gaan maken…

Nu nog een nieuwe TT kopen zou ik al helemaal niet meer doen, ding is antiek ondertussen en nieuwe modellen beginnen ze niet meer aan.

Tegenwoordig zijn er velen aan de tablet gegaan... moest mijn Garmin ooit aan vervanging toe zijn denk ik dat ik die optie ook eens ga bekijken.
 
Dit is mijn grootste schrik met de BMW ConnectedRide Navigator. Maar is mijn aanname juist?
De ZUMO XT2 heeft zich bewezen en is volgens mij zeer stabiel.
Vandaar mijn vraag of iemand goede ervaringen heeft met de BMW ConnectedRide Navigator.
ik ben overgestapt van TT550 naar XT2, was ff anders en je moet door de zure garmin appel heen bijten vwb logica en bediening maar het werkt nu perfect zeker in combi met MRA.
Van de thread app moet je niks van voorstellen, en ook niet gebruiken bij plannen.
De connected ride navigator kun je totaal niet vergelijken met een zumo of TT, let wel ik zeg dit na lezen van heel veel negatieve berichten op het duitse gs forum. Het is tot nu toe niet meer dan een iets uitgebreider van A naar B toestel.
 
Connected ride kan ook prima overweg met voorafgemaakte gps routes als ik één van mijn routemaatjes mag geloven.
 
Ja dat klopt, als gpx 1.1. Maar POI en tussenstops indicatief gaat dan weer niet.
Op het duitse GS forum staan al meer dan 2000 berichten omtrent de CRN, oa problemen met audio, connectie hotspot met telefoon en TFT...ben na een poosje gestopt met lezen en koos voor de zekerheid...XT2.
Maar dat kwam ook omdat ik enthousiast was van de beeldkwaliteit.
 
Ja dat klopt, als gpx 1.1. Maar POI en tussenstops indicatief gaat dan weer niet.
Op het duitse GS forum staan al meer dan 2000 berichten omtrent de CRN, oa problemen met audio, connectie hotspot met telefoon en TFT...ben na een poosje gestopt met lezen en koos voor de zekerheid...XT2.
Maar dat kwam ook omdat ik enthousiast was van de beeldkwaliteit.

Ik denk dat ik jouw voorbeeld ga volgen en morgen even met de dealer ga bellen om te kijken of ik de BMW navigator kan omruilen voor de Zumo XT2. Thanks
 
De connected ride navigator kun je totaal niet vergelijken met een zumo of TT, let wel ik zeg dit na lezen van heel veel negatieve berichten op het duitse gs forum. Het is tot nu toe niet meer dan een iets uitgebreider van A naar B toestel.
Dit heb ik ook gelezen en ik word daar niet vrolijk van. Morgen de ZUMO XT2 bestellen en Navigator annuleren.
 
Ik zag net dat er een update was geweest en dat er weer iets verbeterd is.
Maar de flitsmeldingen zou nog steeds niet werken, en ofBMW daar vaart mee maakt omdat het in Duitsland verboden is.
NIet dat Garmin dat beter doet met cyclops, maar je kunt wel makkelijk flitsmeister synchroonn laten lopen, en andere APP meldingen....vind ik wel fijn, oa alarm van mijn huis of whatsapp berichten.
 
Je bent toch aan het motorrijden?
Niet bezig of er ingebroken wordt in je huis of met whatapp.
Ik zou nooit meer van huis durven vertrekken.
 
Je bent toch aan het motorrijden?
Niet bezig of er ingebroken wordt in je huis of met whatapp.
Ik zou nooit meer van huis durven vertrekken.
Beetje overdreven vind je niet...immers als ik navigeer kijk ik ook op dat scherm, luister naar de aanwijzingen, of kijk naar de snelheid enz enz enz.
Tijdens rijden bedienen...dat is een ander verhaal.
En de melding van het alarm thuis....als je dat niet wilt zien heb je ook geen alarm nodig....het is trouwens maar een simpel popupje op je scherm, met een toon....klaar, net als die van flitsmeister.
 
Vindt het ook overdreven.
Maar dat vindt ik en doet verder niet ter zake.
Ik zelf wil geen praatmiep in m.n helm.
Geen meldingen binnen krijgen geen berichten ook geen updates van m.n tv pakket.en of er iemand bij me thuis aanbelt.
Ik ben aan het motorrijden laat me met rust.
;)
 
Zomervakantie 2020 alleen op de motor. Telefoon als navigatie en een muziekje erbij. Snelweg rijden is voor mij doodsaai en slaapverwekkend.
Binnendoor lekker genieten van de rust en bochtjes.
En telefoon om weer terug te kunnen rijden aangezien ik de wegen uitkoos op het moment dat het weggetje me wel leuk leek 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan