Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Je kan wel wakker blijven op snelweg.
Haal voor de grap eens een duitser rechts in.
Ze lopen bijna paars aan.

Met weinig mensen miserie gehad als ik met de motor filefilter, of even voorbij de file aan de verkeerslichten rij... tenzij er een Duitser tussen staat 😅
 
Ik heb een TT 550, maar die wordt toch wat ouder en ik twijfelde er over of ik die nu op mijn nieuwe 1300 moet plaatsen of dat ik daar gelijk de XT2 op moet zetten. Enige wat mij tegen hield is de stabiliteit van de XT, want ik zie toch wel wat ‘uitval’ onderweg bij motormaten van mij.

Maargoed, net de ACT Pyreneeën routes op TT drive gezet en vervolgens op de TT. Doen 4 van de 5 routes het niet! Gelijk de XT2 besteld 😜.

Moraal van het verhaal: iedere nav heeft zijn eigen zaakjes die k*t zijn…
 
.........of ik die nu op mijn nieuwe 1300 ........
Maargoed, net de ACT Pyreneeën routes op TT drive gezet en vervolgens op de TT. Doen 4 van de 5 routes het niet! Gelijk de XT2 besteld 😜.
Ga je met de nieuwe 1300 de ACT rijden?
Ik ben benieuwd of deze makkelijker is dan de TET. Ik weet dat er stukken TET zijn die je met een zware brommert niet wilt doen, zeker niet als het nat is.
 
Ga je met de nieuwe 1300 de ACT rijden?
Ik ben benieuwd of deze makkelijker is dan de TET. Ik weet dat er stukken TET zijn die je met een zware brommert niet wilt doen, zeker niet als het nat is.

ACT zou doenbaar moeten zijn, is toch de milde versie van de TET dacht ik?
 
ACT is juist voor zware motoren als je deze vergelijkt met TET. Van TET heb ik met de Suzuki V-Strom 1050 XT aardig wat stukken gereden, maar af en toe aardig wat peentjes gezweet en daar heb ik niet zo'n zin meer in.

Wordt dus eerste keer ACT en mét de 1300, dus dat is een mooie test of alle mooie marketing verhaaltjes kloppen. Vooralsnog heb ik mijn motor alleen nog maar 'zacht' neergelegd (zonder schade), maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat niet gebeurt op de ACT. Er zijn een paar stukken in de Pyreneeen ACT die modderig worden met regen en die sla ik dan gewoon over. Ze hebben een mooie video van ACT Pyreneeen (van een uur) waarin ze ook vertellen welke stukken moeilijk zijn...

Bij TET nam ik altijd de TT als uitgangspunt: Als die de route 'aankan', is het te doen met een grote motor. Wat dat betreft is het een slecht teken dat TT 4 van de 5 routes niet pakt 8-)
 
Ik ben benieuwd hoe de ACT uitpakt. Van mij hoeft het ook allemaal niet te ingewikkeld, zolang de route je maar op de mooiste plekken brengt.
Bij ACT moet je lid zijn om de routes te kunnen bemachtigen?
 
Ik ben ook benieuwd. Leukste van offroad rijden is dat je vaak alleen rijdt in de mooiste gebieden. Daar doe ik het voor, niet voor het technische rijden.

ACT heeft idd een lidmaatschap model. Kost 12 euro per jaar, dus ik heb mij aangemeld (en zeg het weer op na de Pyreneeën)
 
Ik ben benieuwd hoe de ACT uitpakt. Van mij hoeft het ook allemaal niet te ingewikkeld, zolang de route je maar op de mooiste plekken brengt.

Denk dat dit net de insteek is van ACT, minder technisch dan de TET, maar geschikt voor iedereen, ook als je alleen op pad wil gaan.
 
Waarschijnlijk staat Sandra straks ook uit als ik hier iedere dag mijn rondje draai....heb er zin in, 365 dagen motorplezier.
 
Was idd erg stoffig maar ook erg leuk, ik was voorrijder van de snelste groep.
Ik weet dat ik groepen heb onderverdeeld, maar ik kan me geen indeling op snelheid herinneren. Achteraf blij dat we geen gezeur met de omgeving hebben gehad. Ondertussen is wel de helft van de toen gereden paden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Ik ben dus ook maar gestopt met het organiseren van een rondje boswandelen.
 
Mijne zit in winterstop ivm verzekering tot 1 maart. Staat met volle tank in garage. Is het nog zinvol om bij een 2022 1250 GS van dat Forte in de tank te gooien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan