motormaniac58
MF veteraan
Je hebt het over je brommer....niet je gs....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik ook benieuwd naar…‘of zelfs beter’ leg uit
Dat Forte ed spullen zie ik ook niet zo zitten, erger er mij steeds mateloos over als de auto garage er dit bij iedere beurt erin wil flikkeren onder de noemer E10 is niet goed voor het injectiesysteem.
Als dat allemaal zo is verwacht ik toch dat heeeeel veel mensen continu problemen moeten hebben, in mijn kennis en vriendenkring heb ik nog nooit iemand hierover gehoord.
Het geeft je een feel good, ik doe goed voor mijn motor en je steunt de middenstand ermee. Maar als je af en toe V power tankt en of de winter mee weggezet ben je net zo goed bezig, of zelfs beter
meer m'n eigen rondjes maar niet meer naar evenementen en dat drukt het aantal km toch welIn de lockdowns ben ik alleen maar meer gaan rijden.
EGR kleppen zijn grote boosdoenders , ze vervuilen het inlaat spruitstuk systeem ,Persoonlijk ben ik van mening dat zo een toevoeging meer zal helpen bij auto's als motoren.
Motoren rijden hoger in toeren als auto's en hebben geen directe inspuiting.
Die zijn door de milieu-eisen flink geknepen, hebben directe inspuiting en zijn laagtoeriger.
Mijn 3 serie rijdt zeer lag in toeren door de 8bak.
Hierdoor krijg je gewoon wat meer vervuiling zoals o.a. koolafzetting.
Dus doe gewoon als het goed voelt een fles erin, kwaad kan het i.i.g. niet.
En als de dealer/monteur het doet is gewoon wat extra's voor hem aan komsten en zijn goede bedoelingen.
Welkom op MF
Lid sinds 2008.... en dan nog onbegrijpelijk vinden
En waar moet het volgens jou dan over gaan? Blow us away…
En toch... Met die Conti heb ik...Ik snap dat mijn opmerking wat teweeg brengt maar kom op. Wij zijn toch oud en wijs genoeg om oeverloze en steeds weer terugkerende discussies gebaseerd op persoonlijke voorkeur een beetje te mijden. En als iemand een inhoudelijke vraag stelt wordt hij/zij het bos ingestuurd met de vraag "Heb je al de zoekfunctie gebruikt?". En dat het in komkommertijd wat over terzijde geneuzel gaat prima toch? Ik moet ook lachen om weggaan voor een afwerklatje en terugkomen met een nieuwe keuken. Dat lees ik liever dan de, en ik ga de onderwerpen niet herhalen, uitgekauwde zinloze welles/nietes discussies. Maar misschien een goed voornemen voor 2024.
Mijn auto is + 10 jaar oud, durft wel eens een week ongebruikt in de carport staan, heeft altijd E10 gekregen, nooit iets van Forte of dergelijk gezien...EGR kleppen zijn grote boosdoenders , ze vervuilen het inlaat spruitstuk systeem ,
het toeren tal weinig uitmaken , als je 100 pk wil kan je dat met een relatief klein blok bij 8.000 tpm of met een groot blok bij 3.000 tmp je zal dan meer per keer in spuiten
nieuwe motoren voldoen nu ook aan euro 5 terwijl de nieuwste auto's aan euro 6d voldoen en euro 7 komt er ook aan.
directe injectie heeft voor motoren ook voordelen , de compressie kan omhoog wat het rendement verbeterd , en hoe completer de verbranding hoe schoner de uitlaatgassen zullen zijn en het vermogen hoger.
vind het idioot dat partikel filters nu ook voor benzine auto's verplicht zijn, bij kleine auto's met de bijpassende kleine blokken doen ze amper iets , maar maken ze wel flink duurder , zwaarder ,, kost vermogen waar door het blok toch weer opgevoerd moet worden.
Alleen bij hele grote blokken en bij diesels is het zinvol
Die hebben wij als duo (volgens mij als enigste duo) ook nog meegereden. Leuke rit en dag.Ik zie dat je jaren terug nog mee bent geweest met de eerste MF allroad rit! Was een boel gedoe vooraf, maar een leuk en stoffig dagje.
Klopt , je liet de voorrijders zich voorstellen, daarbij had ik de opmerking dat ik van opschieten hield ,daarop sloten de jongens met noppen banden onmiddellijk bij me aanIk weet dat ik groepen heb onderverdeeld, maar ik kan me geen indeling op snelheid herinneren. Achteraf blij dat we geen gezeur met de omgeving hebben gehad. Ondertussen is wel de helft van de toen gereden paden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Ik ben dus ook maar gestopt met het organiseren van een rondje boswandelen.
Nee klopt maar je kan het ook ter harte nemen..@Paulusssttt
Je hoeft hier niet te kijken hè
Oftewel: probeer van jouw wensen niet andermans verplichting te maken
allereerst tank ik bijna altijd V power, komt omdat ik in duitsland met de clubkaart v power mag tanken voor de prijs van " normaal "Ben ik ook benieuwd naar…
En dat 1 flesje Forte per jaar zorgt er dan voor dat de injectors dan weer 20 jaar mee gaan......bel eens een Bosch service punt op , normaal gaan injectoren van benzine auto's erg lang mee, vaak de levensduur van de auto en nu zie je dat soms na 8 a 10 jaar ze al gaar zijn zeker die maar een paar duizend km per jaar rijden.
ik denk dat de golf van defecten nog moet komen , als mensen nog minder gaan rijden door overheid maatregelen voor het milieu of weer een mogelijke lockdown
Dat V power goede benzine is geloof ik wel geen Ethanol , doet al veel
allereerst tank ik bijna altijd V power, komt omdat ik in duitsland met de clubkaart v power mag tanken voor de prijs van " normaal "
Clubkaart kost 120 euro, en dan krijg je 1500 literV power met korting, en hogere opbouw spaarpunten wasrmee ik dan weer een nieuwe kaart koop voor 50 euro.
Over reinigende additieven ga ik niet praten, kun je bij Shell zelf lezen en of geloven of niet. Persoonlijk merk ik dat ik beslist zuiniger rij dan met bioethanol verdunde benzine.