Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Blijkbaar is dat voor minimaal twee dealers voldoende om er winst op te maken (mijn eigen dealer en die in Duitsland).
Het "mooie' voor de dealers is denk ik dat BMW zelf een soort boekwerk heeft met de tijden die je met een klus bezig zult zijn en in rekening brengt bij de klant. Jaren geleden had ik een 3-serie touring waarbij mijn achterwisser rechtop stil stond. Ik naar mijn dealer. Na 30 minuten kwamen ze naar mij toe dat ze hebben geconstateerd dat niet mijn ruitenwissermotor, maar het lagertje van de wisser stuk was. Ze hadden het onderdeel ook op voorraad en konden het terstond voor mij monteren. Ik vroeg hoelang ze ermee bezig zouden zijn. Het antwoord was 2 uur en 15 minuten volgens voorschrift van BMW. Ik was verbaasd dat het zolang zou duren (het uurtarief was toen al € 95,- per uur ex. btw) omdat ik vanuit ging dat de boel al open lag. "Nee, de boel is nog niet opengelegd. We hebben het geconstateerd met de diagnose apparatuur". Ik vond het erg lang en gaf aan dat ik het onderdeel wel mee wilde nemen en dat ik zelf wel op zoek ga naar een oplossing.
Mijn oud-buurjongen is zo'n handige Henkie. Ik liep 's avonds naar hem toe en vroeg hem of hij denkt dat hij dat voor mij kon vervangen. Hij had het nog nooit gedaan maar wilde er wel naar kijken. 20 minuten later was hij klaar ...
Dus, de richttijd die BMW zelf opgeeft is gewoon erg ruim genomen. De dealers verdienen er dan "omgekeerd' toch leuk aan....
 
Dat zijn wel vaak kosten die ff vergeten worden. Nog even los van het feit dat je met een voor de dealer vreemde motor komt waar iets mee is en hij dan mag oplossen. Zou voor mij ongemakkelijk voelen.
Euh dat hoort hij te doen, garantie is in de gehele EU.
Anders zou het fraai worden als ik met de motor in het buitenland ben.
 
Ja dat kan. En wat dan met een cardan die na 60.000 km moeten worden vervangen?

Daar zit geen verschil in.. bij de 1250 wordt die, als ik het goed heb begrepen, gratis vervangen... dus ook als je een particuliere motor koopt, die z'n onderhoud netjes bij de dealer heeft laten doen zoals voorgeschreven..

Vastpinnen op een dealer is ook de dealerprijs betalen.. denk je echt dat al die tweedehandsmotoren bij de dealer overnames zijn? Die zijn ook constant op zoek op marktplaats en tweedehands hoor...
 
Euh dat hoort hij te doen, garantie is in de gehele EU.
Anders zou het fraai worden als ik met de motor in het buitenland ben.
Ik zeg ook dat het voor mij ongemakkelijk voelt. Ik weet wel dat hij het moet doen maar het voelt voor mij niet goed in een zakelijke relatie. Als je ergens op reis bent is het gevoelsmatig anders voor mij.
 
Daar zit geen verschil in.. bij de 1250 wordt die, als ik het goed heb begrepen, gratis vervangen... dus ook als je een particuliere motor koopt, die z'n onderhoud netjes bij de dealer heeft laten doen zoals voorgeschreven..

Vastpinnen op een dealer is ook de dealerprijs betalen.. denk je echt dat al die tweedehandsmotoren bij de dealer overnames zijn? Die zijn ook constant op zoek op marktplaats en tweedehands hoor...
Jij hebt het over een 1250, ik ga vrijdag proef rijden op een 1200GSA……

Verder heb ik niet geschreven dat ik de vraagprijs ga betalen. Ook is deze motor afgeleverd en onderhouden bij de dealer waar deze te koop staat. Heb de historie op het scherm kunnen zien. (Je gaat nu uit van allerlei aannames en dingen die je denkt te weten, maar misschien ook eerst even goed lezen?)

Verder ben ik erg verrast door alle kennis en informatie. Dank je wel daarvoor.🙏
 
Ik zeg ook dat het voor mij ongemakkelijk voelt. Ik weet wel dat hij het moet doen maar het voelt voor mij niet goed in een zakelijke relatie. Als je ergens op reis bent is het gevoelsmatig anders voor mij.
Ik begrijp je wel maar voel dat zelf niet zo.
Ik heb mijn 1250 NIEUW in Goes gekocht, motivatie was enerzijds de kleurstelling en uitvoering anderzijds omdat deze dealer einde jaars reeksen op kenteken heeft met een stevige korting. Daarbij is het een motoport vestiging en kreeg ik een uitstekende inruilprijs voor mijn yamaha fjr.

Maar....het onderhoud, recalls, accesoires aankoop doe ik dichter bij huis, in Eindhoven bij Biquer. Daar duidelijk aangegeven waarom in Goes gekocht.
Geen enkel probleem mijnheer, U rijdt BMW, en wij onderhouden BMW, kopje koffie ?
Inmiddels hebben ze de cardan recall uitgevoerd, remmen ontlucht, zijstandaard vervangen, software recall uitgevoerd zonder maar iets van mij te ontvangen...garantie, en BMW betaald dat !
Volgende week komen ze mijn 1250 ophalen voor de jaarbeurt en remvloeistof vervangen, 3 dagen later wordt die weer terug gebracht. BMW betaald het transporteren, ja ik kan een kleine korting krijgen als ik hem breng, maar daarvoor rij ik niet naar Eindhoven en hang daar wat rond.

Omdat ik gedeeltelijk in Spanje ga wonen heb ik daar ook met de BMW dealer, contact gelegd en ook die zeggen welkom.

Garantie zaken krijgen ze gewoon betaald, hoeveel dat hoort bij het dealerschap en mag nooit een reden zijn om anders tegen een BMW rijder minder te doen. Is dat wel zo, op vakantie bijvoorbeeld, bel je gewoon Berlijn waar hij bijstaat. Maar ik denk dat dit bij de echte BMW dealers nooit een issue zal zijn.
 
Een leuke add on gezien....
Dodehoek radar, eenvoudige montage, met watch indicator naast de navi, of losse led voor bijvoorbeeld links en rechts naast je tft, of spiegel, of rempotje....de mirror uitvoering.

ThirdEYE BSD System
 

Hiermee heb je alles in 1! dodehoek, dashcam en carplay.... en je kan navigeren met een navigatieapp naar keuze.
 
Laatst bewerkt:
Camera, is ook te zien op het filmpje.
En persoonlijk hou ik van dit soort dingen minder....teveel afhankelijk van software, updates enz.
De connectie canbus en dan bedienbaar met het wonderwheel ontgaat mij ff.
 
Gaat dit ook op voor de RT LC uit 2016? Of specifiek voor de GS?

Verkeerde topic :+

De actie is inmiddels ook al uitgebreid naar alle boxers uit de 12/50 serie dacht ik begrepen te hebben, kan alleen even niet zo 123 met een bron dat onderbouwen.
 
Daar zit geen verschil in.. bij de 1250 wordt die, als ik het goed heb begrepen, gratis vervangen... dus ook als je een particuliere motor koopt, die z'n onderhoud netjes bij de dealer heeft laten doen zoals voorgeschreven..
De motor hoeft NIET dealer onderhouden te zijn om deze garantieclaim te kunnen blijven doen. Op het GS forum hebben meerdere leden bevestigd dat hun cardan kosteloos zijn vervangen terwijl ze het onderhoud van de motor zelf uitvoeren. Recalls worden altijd kosteloos door de dealers uitgevoerd.
 
Net een GS dicht achter me onderweg naar huis.
Met wel 4 mistlampen aan (maar de koplamp nog op dagrijverlichting).
Is dat net zoiets zoals vroeger? Hoe meer raampjes in je Nike Air, hoe stoerder je bent?
Gelukkig had hij veel haast en mocht ie over dubbele doorgetrokken streep inhalen en aan de horizon verdwijnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan