Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vanaf 1 maart mag het zwarte monster weer uit de garage! Winterstop verzekering loopt tot 1 maart..
 
Plan dit jaar ook eens naar die motorbeurs te gaan. Met de motor.. parking is niet beveiligd, maar ik neem aan dat daar niet echt een overdreven hoog diefstalrisico bestaat? Er is daar toch voldoende beweging doorheen de dag neem ik aan?
 
Plan dit jaar ook eens naar die motorbeurs te gaan. Met de motor.. parking is niet beveiligd, maar ik neem aan dat daar niet echt een overdreven hoog diefstalrisico bestaat? Er is daar toch voldoende beweging doorheen de dag neem ik aan?
Goede vraag, ik zou ook op de motor willen maar of het veilig parkeren is?
Volgens mij is het op P2 parkeren voor motoren.
 
Laatst bewerkt:
Tegenvallen: het gehobbel, zelfs in de bochten. Lage ruit, zit vol in de wind. Beweegt zelfs bij het stoplicht. Quick shifter niet soepel en maakt erg veel geluid. Aanschafprijs en kilometerstand.

Positief: zit rechtop. En is makkelijk te besturen.
 
Tja, als van een Japanner ineens op zo'n GS stapt, dan moet je even wennen aan zo'n boxer, maar hey...

Dat ruitje is iets wat makkelijk op te lossen is, en dat gebobbel is iets wat ik niet merk..

Maar goed, de rechtopzit was wel ok, en je wil een allroad? Ga eens kijken voor een Yamaha Supertenere, je zal het je niet beklagen...

Ik ben wel (zelfs heel) tevreden van mijn 1250GSA en was dat ook van m'n 1250GS, maar geloof mij.. de dag dat Yamaha terug een Supertenere in z'n gamma heeft sta ik als eerste bij de dealer en mogen ze een bod doen op mijn 1250GSA.
De komst van de 1300GS heeft er wat mij betreft al voor gezorgd dat mijn huidige 1250GSA ook de laatste GS gaat zijn voor mij.
 
Toch jammer dat een motor tegenvalt bij een proefrit.
Maar inderdaad, die van mij (een gewone GS weliswaar) hobbelt ook zeker niet in de bochten.
stuurt precies daar naar toe waar ik zou willen.
En voor het stoplicht beweegt het ook niet meer dan ik zou verwachten.
Er draait van alles rond dus iets van krachten heb je altijd.

De prijs, dat is wel een dingetje.
De GS en de GSA zijn nog populairder dan de broodjes op zondagochtend en dat doet ook iets met de prijs.
 
De ene vind spruitjes lekker en de ander niet... ;)
Ik kwam ook van jaren lang Honda en Yamaha naar een R1200GSA in 2009.
Ook ik moest wennen aan het "minder strakke " rijden van de motor.
Maar na een aantal dagen reed ik fijner door bochten en over wegen als nooit te voor.
Ok op hoge snelheid was de Blackbird fijner maar dan praat je over illegale snelheden.
Nu na al die jaren vind ik de boxer echt niet slecht en ben er verknocht aan.
Wil je trillingsvrij rijden neem dan de K16.
 
Tegenvallen: het gehobbel, zelfs in de bochten. Lage ruit, zit vol in de wind. Beweegt zelfs bij het stoplicht. Quick shifter niet soepel en maakt erg veel geluid. Aanschafprijs en kilometerstand.

Positief: zit rechtop. En is makkelijk te besturen.
Rij ook een met een andere, kan ook specifiek aan die motor liggen… heb ik ook gehad!
 
Die van mij hobbelt helemaal niet in de bocht. En ik heb een hoge ruit waarmee je beter uit de wind zit dan op een pan.
Dat lijkt me stug, zelfs met een verhoogde ruit. Maar het kan inderdaad. Zoals gezegd het boxer gebeuren, daar wordt ik niet blij van. En ook niet van de quick shifter, maakt een bijzonder geluid.

Zoveel mensen zoveel meningen, zoveel motoren. Ik heb mijn keuze gemaakt.
 
De boxer is idd iets waar je voor of tegen bent. Tussenweg lijkt er nauwelijks te bestaan.
Zo heb ik een hekel aan gillende vier cilindertjes.
 
Dat lijkt me stug, zelfs met een verhoogde ruit. Maar het kan inderdaad. Zoals gezegd het boxer gebeuren, daar wordt ik niet blij van. En ook niet van de quick shifter, maakt een bijzonder geluid.

Zoveel mensen zoveel meningen, zoveel motoren. Ik heb mijn keuze gemaakt.
Die quickshifter werkt pas lekker vanaf 3500/4000 toeren! Eenmaal gewend rijdt dat heerlijk
 
Zoals gezegd het boxer gebeuren, daar wordt ik niet blij van. En ook niet van de quick shifter, maakt een bijzonder geluid.

Dit is ook iets wat je "tijd" zou moeten kunnen geven... zoals MrMarcus ook al aanhaalde... draai en keer het hoe je wil... zo'n GS rijdt echt wel enorm goed, en eens je gewend bent aan het boxer karakter doe je met dat ding wat je wil.

De QS heb ik eigenlijk geen problemen mee, niet qua geluid en ook niet qua werking...
 
De boxer is idd iets waar je voor of tegen bent. Tussenweg lijkt er nauwelijks te bestaan.
Zo heb ik een hekel aan gillende vier cilindertjes.

Ondertussen vrede genomen met het "boxer karakter" en ben het zelfs gaan weten waarderen..

Wat die gillende vier cilindertjes betreft, was voor mij ook al van 2002 geleden, maar damn... die ZX4RR van Kawasaki... da rijdt lekker.. 16000tpm 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan