Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Waarom dan niet de vario koffers? Deze tassen zijn ruim 300,- duurder dan de vario? En die kunnen ook nog eens op slot met eigen sleutel. Wat een geld voor 2 tassen!
Zeker! Het is wel een kwestie van smaak. Als je het geld er niet voor over hebt of de vario koffer mooier vindt neem je die. De tassen kunnen beter tegen een stootje en zijn na een valpartij / schade nog als nieuw te gebruiken, koffers vaak verbogen of gebroken. Alles heeft voordelen en nadelen.
 
Waarom geen duo op een AT? Ik hoor m’n maatje niet klagen van de Honda, en rijdt ook meer met duo dan solo.
Denk dat jouw maatje jonger is, daarbij vind ik het zadel van de AT bagger....als je de BMW gewend bent
 
Een verkoper van Van Harten vertelde dat bij de 1300 de cardan ook gratis wordt vervangen........
Dat zou ik dan zwart op wit in het koopcontract laten zetten, van BMW krijgt die hem niet gratis en mag hij geen tijd declareren.
Verwacht eerder dat hij tegen die tijd hoopt dat de gs weer door verkocht is, of denkt...dat zie ik dan wel
 
Mooi exemplaar! Persoonlijk vind ik dat "rekje" helemaal niets. Ik hoef geen steigerconstructie / klimrek als ik dat slechts een paar weken per jaar gebruik. Voor lonerider tassen hoeft dat ook helemaal niet, ze hebben een versie die direct in de bmw aansluiting klikt. Ziet er veel cleaner uit en werkt ontzettend goed.

Rackless MotoBags
Ik heb inderdaad ook gekeken naar de Rackless MotoBags! Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik van dat grote zwarte bevestigingssysteem vind.. Het ziet er wat lomp uit op de een of andere manier, en zal daarvoor ook het opzetstuk van de voetsteun moeten aanpassen. Ga er nog maar eens even over na denken ;)!
 
Waarom dan niet de vario koffers? Deze tassen zijn ruim 300,- duurder dan de vario? En die kunnen ook nog eens op slot met eigen sleutel. Wat een geld voor 2 tassen!
Ik vind de vario koffers echt spuug lelijk.. zelfs nieuw in het zwart vind ik het er niet uit zien. Ik zag ze bij de dealer op een 1250 zitten, vind er niets moois aan. Dan betaal ik liever iets meer voor wat ik mooi vind! Maar thanks voor de tip! :)
 
Zoals jullie wellicht al hadden vernomen, sinds vandaag ben ik dan ook eindelijk de trotste eigenaar van een 1200 GSA! Donderdag kan ik 'm ophalen inclusief de topkoffer die ik nodig had, deze is overigens wel tweede hands met een klein krasje maar goed.. is het al zomer? :]
 
Zou iedereen die hier in dit topic roept dat hij nooit een R1300GS zal kopen, dit op briefje schrijven en ondertekenen? Kunnen we dat later checken😁
Bij mij is het een beetje het omgekeerde:
Ik teken in volle overtuiging een briefje dat ik nooit een GS koop wat geen 1300 is.
En wat de 1300 zelf betreft; de waarschijnlijkheid dat ik er ooit een koop zal niet groot zijn.
Heb ik daarmee iets tegen een GS ?
Nee hoor,dat zeker niet, maar iedereen zijn behoefte kan totaal anders zijn.
 
Ach, zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik zal niet zeggen dat er nooit een GS 1300 zal komen maar ik zeg ook niet dat het wel zo is.
Ik zie wel wat de toekomst brengt.
Laat iedereen lekker uitzoeken waar ze zelf blij van worden, dat is in mijn ogen het mooie van motorrijden.
Als je 2 wielen (of 3 in het geval van een span) hebt en je hebt lol, dan is het toch dikke prima. 8-)
 
De 1300GS komt er niet...
De 1300GSA.... meebie, maar dan moet hij er stukken beter uitzien als de GS.
Die krijg je nog toonbaar met een make over zoals GLK gedaan heeft maar ik kan er niet warm voor lopen.
Nieuw ben ik al tijden afgestapt en deze 1250 nu was ook maar een maand oud en veel interessanter qua prijs.
Sowieso moet je je eigen soms kietelen......
 
Van het weekend bij het schoonmaken van mijn spaakvelgen ( niet het leukste werk ) van de GS viel het mij op dat er 4/5 spaken loszaten van het achterwiel.. Komt dit vaker voor ( rij alleen maar verhard ) ?

Is het een kwestie van aandraaien of komt er meer bij kijken en kan ik een ritje naar de garage inplannen ?
 
Van het weekend bij het schoonmaken van mijn spaakvelgen ( niet het leukste werk ) van de GS viel het mij op dat er 4/5 spaken loszaten van het achterwiel.. Komt dit vaker voor ( rij alleen maar verhard ) ?

Is het een kwestie van aandraaien of komt er meer bij kijken en kan ik een ritje naar de garage inplannen ?
Kan je aandraaien, maar je moet wel je velg recht houden, dus alle spaken +/- even veel spannen.
(Weer een voordeel voor de gietwielen als je toch niet meedoet bij de jaarlijkse motorcross in je gemeente, "iets" onverhard kunnen die gietwielen best wel aan, en ze poetsen makkelijker)
 
Zou iedereen die hier in dit topic roept dat hij nooit een R1300GS zal kopen, dit op briefje schrijven en ondertekenen? Kunnen we dat later checken😁
Kan ik wel tekenen.
Ik rij ong.12Dkm per jaar waarvan dik 10Dkm met duo en dat ik dan lees dat de duoplek nog kleiner is geworden weet ik wel wat vrouwlief zegt....
Ik rij nu nog een 2018 GSA rallye met tft scherm is een van de laatste 1200 .
Volgende wordt een GSA 1250
 
Vanmiddag achter een 1300GS gereden bleek. Kon niet opmaken wat het merk en model het was, ondefinieerbaar.
Achterlichten wat de knipperlichten zijn, beetje apart ding. Komtje mwah.
Was dan wel weer een ralley-uitvoering.
Kan ik er warm van worden? Nope.
 
De 1300gs verkoopt als een tierelier...... mijn lokale BMW dealer heeft er in de eerste maanden al 40(!) verkocht. We gaan er aan wennen als er zoveel op de weg komen..... kunnen we dan gaan zeuren over het lelijke ontwerp van de 1350/1400/1450gs (of wat voor een nummer ze dan gaan meekrijgen)...... veel rijplezier allemaal! ;)
 
Erczijn altijd mensen die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Is mooi toch..houdt de economie op gang...
De meerprijs voor een 1300 zou ik liever besteden aan een leuke lichtere motor voor er bij...
Alleen ligt mn lief dan dwars...als ik zou doorzetten zou zij een ezel in de tuin zetten......
(Nu komen er vast leuke opmerkingen over die ezel....😁😁)
 
Ik zou het zo tekenen, omdat ik van die voorkant gewoon gruwel en teleurgesteld ben in dat cardangedoe......vind dat nog steeds dat kopers een loer gedraaid zijn, zeker met dat kostenplaatje terwijl de 1250 het gratis krijgt.
Maar er is voor mijn gevoel, en doen doordat ik vaker met duo rij gewoon geen echt alternatief is.
Zou ik alleen solo rijden was het een ander verhaal....dan werd het een africa twin.
wat voor mij een afknapper is, ik doe het onderhoud liever zelf en wat ik niet wil of kan omdat ik bepaald gereedschap niet heb besteed ik uit aan een merkspecialist , maar dan krijg je die cardan niet vergoed , en dan als ze het zo aanleggen dat ik een kleine onderhouds beurt laat doen door een dealer en dan die cardan trappen ze echt niet in , je zal wel een record moeten hebben dat je alle beurten daar heb laten doen... en als je een zeiker van dealer heb ook dingen als de banden , accu's en andere kleine tussendoor dingetjes.......
Dan prijzen ze zich helemaal uit de markt.

ik vind dat BMW maar heel snel verbeterde onderdelen moet uitbrengen die niet steeds voortijdig vervangen moeten worden.
En dat bij die 1300 je aan de beurt bent ,, de nieuwe koper zal misschien er niet wakker van liggen omdat eer ze bij die 80 K km komen ze hem toch weer inruilen tot ze dan ontdekken dat de markt daar "verkeerd" op reageert en de inruil dramatisch slecht is dan zal je ze eens horen !

BMW verkoop veel GS en RT's maar zo maken ze hun eigen markt kapot ,, voor wat ?
zouden de andere modellen BMW motorrad de toko overeind kunnen houden ?

ik ben dol op m'n GS boxer , maar ik zie het nog gebeuren dat ik uiteinderlijk toch ga uitwijken naar een Japanse machine , en die hebben ook hun charmes . zo'n DL 800 of TA 750 lijken me echt wel een behoorlijk interessant alternatief , over een aantal jaar als ze wat gezakt zijn in prijs op de 2e hands markt
 
Dat stond in de sterren geschreven... mooi of niet, het is wel de NIEUWE GS he... en die moet je hebben.
ik wil ze wel eens over een paar jaar horen dat je zo'n 1300 slecht kan inruilen , dat is nu al soms een probleem , want de markt zal zeker negatief reageren als je uit eigen zak om de 80 K km de cardan moet vervangen ,, kijk maar naar ducati , het merk heeft gelukkig de kwaliteit flink omhoog getrokken , de mensen vonden het ook niet leuk om de 70 a 90 K de koppen te moeten reviseren en ander duur onderhoud.
 
wat voor mij een afknapper is, ik doe het onderhoud liever zelf en wat ik niet wil of kan omdat ik bepaald gereedschap niet heb besteed ik uit aan een merkspecialist , maar dan krijg je die cardan niet vergoed , en dan als ze het zo aanleggen dat ik een kleine onderhouds beurt laat doen door een dealer en dan die cardan trappen ze echt niet in , je zal wel een record moeten hebben dat je alle beurten daar heb laten doen... en als je een zeiker van dealer heb ook dingen als de banden , accu's en andere kleine tussendoor dingetjes.......
Dan prijzen ze zich helemaal uit de markt.

ik vind dat BMW maar heel snel verbeterde onderdelen moet uitbrengen die niet steeds voortijdig vervangen moeten worden.
En dat bij die 1300 je aan de beurt bent ,, de nieuwe koper zal misschien er niet wakker van liggen omdat eer ze bij die 80 K km komen ze hem toch weer inruilen tot ze dan ontdekken dat de markt daar "verkeerd" op reageert en de inruil dramatisch slecht is dan zal je ze eens horen !

BMW verkoop veel GS en RT's maar zo maken ze hun eigen markt kapot ,, voor wat ?
zouden de andere modellen BMW motorrad de toko overeind kunnen houden ?

ik ben dol op m'n GS boxer , maar ik zie het nog gebeuren dat ik uiteinderlijk toch ga uitwijken naar een Japanse machine , en die hebben ook hun charmes . zo'n DL 800 of TA 750 lijken me echt wel een behoorlijk interessant alternatief , over een aantal jaar als ze wat gezakt zijn in prijs op de 2e hands markt
Bla bla bla, vol aannames die niet kloppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan