Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

zal wel die 1.6 THP zijn , BMW heeft die maar heel even gebruikt om begrijpelijke redenen , ze hebben het samen ontwikkeld.
Idd, dat had ik al door,

Ik werk bij het autogedeelte van BMW, wij noemen dat gewoon een Peugeotblok :+.
Die 1.6 THP bestond al langer, die N13 (ofte, een aangepaste 1.6 THP voor langsrichting) is er dan idd bij gekomen.
 
Idd, dat had ik al door,

Ik werk bij het autogedeelte van BMW, wij noemen dat gewoon een Peugeotblok :+.
Die 1.6 THP bestond al langer, die N13 (ofte, een aangepaste 1.6 THP voor langsrichting) is er dan idd bij gekomen.
ze maken hem al jaren maar de problemen zijn wel wat minder geworden maar echt over is het niet ,, waarom doen ze er niks aan ,, en dan die 1.2 met de tandriem die in de olie loopt , veel problemen.
 
ze maken hem al jaren maar de problemen zijn wel wat minder geworden maar echt over is het niet ,, waarom doen ze er niks aan ,, en dan die 1.2 met de tandriem die in de olie loopt , veel problemen.
Idd, sinds ze bij ons naar de B-motoren over gegaan zijn hebben we al heel wat minder problemen
 
Wel elektronische vering hè, en wegligging, en denk dat het onderhoud iets goedkoper gaat zijn. Je kunt met bmw overal bij.

Tja... ge spreekt over de 1200, dus toch al enkele jaren oud...
En als ik zie hoeveel er voor zo'n GS gevraagd wordt en dan ga vergelijken met de toch wel interessante nieuwprijs van de Guzzi...
 
Ik zou er ook wel eens op willen proefrijden.
(Hoewel ik in een test las dat je toch sommige mindere punten moet vergeven "omdat het een Guzzi is".
Lijkt me toch wat vaag.)
 
Zelf rijden zoals je al zegt. Een BMW rijdt toch heel anders dan een Guzzi.

Kosten voor onderhoud zal niet zoveel uitmaken denk ik. Zelf heb ik een Guzzi gehad, daarvoor en daarna een Vstrom en nu een BMW RT. Onderhoudsprijzen verschillen niet echt. Suzuki iets goedkoper maar daar moet je om de 25k een nieuwe ketting en tandwielen en dan maakt het per saldo weer niet zoveel uit.
 
Ik zou er ook wel eens op willen proefrijden.
(Hoewel ik in een test las dat je toch sommige mindere punten moet vergeven "omdat het een Guzzi is".

Geldt dat ook niet voor onze GS? Dat je enkele dingen door de vingers moet zien... omdat het een GS is?
 
Zelf rijden zoals je al zegt. Een BMW rijdt toch heel anders dan een Guzzi.

Kosten voor onderhoud zal niet zoveel uitmaken denk ik. Zelf heb ik een Guzzi gehad, daarvoor en daarna een Vstrom en nu een BMW RT. Onderhoudsprijzen verschillen niet echt. Suzuki iets goedkoper maar daar moet je om de 25k een nieuwe ketting en tandwielen en dan maakt het per saldo weer niet zoveel uit.
Om de 25K?
Mijn collega motorrijder doet langer met een set op zijn super duke!
 
Dat kan. Misschien onderhoudt hij zijn ketting beter dan ik die van mij. Ik ken ook mensen die 40k met een ketting doen en zelfs langer als je een automatisch smeersysteem gebruikt.

Maar 25k is toch een redelijke levensduur voor een kettingset volgens mij. Heel duur is het ook niet.
 
Als een qs klappen op de ketting geeft dan is dat voor een cardan hetzelfde. Zou dat verklaren waarom die assen eerder naar z'n grootje gaan?
 
Waarschijnlijk zonder quickshifter, de QS genereert behoorlijke klappen in de ketting! Moest bij 15k al wisselen…..
Ik denk met quickshifter. ( KTM SD )
Maar een motor met ketting heeft minder last van die zg. klappen.
(Minder star dan een cardanoverbrenging. )
 
Laatst bewerkt:
Er zit uiteraard wel veel verschil in hoe je een versnellingsbak ( met QS ) gebruikt.
Zelf rij ik nu voor het 5e jaar met een QS , op verschillende merken overigens.
Maar een paar dingen heb ik mezelf aangewend:
Ik gebruik de QS niet met een nog koud blok.
Ik gebruik de QS ook niet van de eerste naar de tweede versnelling.
En verder niet als een “ boer “ tekeer gaan natuurlijk omdat er toevallig een QS op zit.
 
Er zijn wel een paar redenen te bedenken waarom de ene ketting langer mee gaat dan de andere:
Smering is toch wel erg belangrijk.
Niet te lang in de regen rijden. ( eerder smeren )
Niet in het zand ermee…( en zo ja: reinigen en smeren )
De spanning is ook niet onbelangrijk.
De pk,s en koppel speelt ook mee natuurlijk,
Maar als je zuinig bent op je spullen kan je met 200 pk ook nog ver komen.
Kortom…het hangt af van het menneke en het onderhoud wat wordt gedaan.

Zelf denk ik als je een motor hebt met flink wat vermogen en je haalt zo 20000 a 25000 km:
Dan is dat een redelijk kilometrage.
Uitschieters naar boven of beneden zijn er altijd uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan