glk
MF veteraan
Het klinkt wat donkerder. Soort brom. Maar mag niet meer te luid, is immers ook goedgekeurde pijpNice! Wat doet het geluid tov de originele BMW demper?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het klinkt wat donkerder. Soort brom. Maar mag niet meer te luid, is immers ook goedgekeurde pijpNice! Wat doet het geluid tov de originele BMW demper?
Zijn SDGT heeft geen "down" qs.Misschien een soepele QS vooral het terugschakelen gaf aardige klappen!!
Prima, je beschrijft het eigenlijk net zoals mijn Bos dessert fox het deed op mijn 1250........ ik denk dat het weer Bos gaat worden voor mij.Het klinkt wat donkerder. Soort brom. Maar mag niet meer te luid, is immers ook goedgekeurde pijp
de hard core klanten wel ...... meestal zijn die toch wat meer gevuld in de beurs ......Die beemers verkopen toch wel
Kijk naar de 2-de hands prijzen….
Koop je 2 yamaha t7 of tuaregs voor
Kijk naar de 2-de hands prijzen….
Koop je 2 yamaha t7 of tuaregs voor
de markt voor courante bmw's zijn zeker gunstig , maar of ze dat gaan volhouden ?
ik denk dat je wel eens gelijk kon hebben , dat boxer karakter is uniek ,, alleen Guzzi komt in de buurt.Wat denk je zelf?
De GS 1250/1300 is uniek, je vind, buiten de Triumph en misschien nu de Stelvio een beetje, geen concurrentie...
Restwaarde van de BMW en imago maken dat de enige concurrenten in een hoekje worden geduwd.
Geef daar nog een goede service naverkoop (volgens hun regels uiteraard) aan toe en 5 jaar garantie..
Ze zullen blijven verkopen hoor...
Neem elk ander model van BMW, waar je wel wat meer keuze hebt bij andere merken en het is al een heel ander verhaal...
Om maar een voorbeeld te geven.
De nieuwe GS900, leuk ding, maar uiteindelijk ook niet meer dan een overprijsde T700. Zal wel gaan verkopen, maar niet in de mate van de T7.
Midrange GS reeks doet het zowieso minder goed dan de concurrenten... net als hun naked bikes trouwens...
Tja BMW's zijn doorgaans niet goedkoop in aanschaf, maar wel in restwaarde. Bij inruil gaat het er uiteindelijk om wat er bij moet, toch. En ik vond dat bij mijn inruil van mijn 1250 naar een 1300 na 5 jaar echt prima.de hard core klanten wel ...... meestal zijn die toch wat meer gevuld in de beurs ......
maar je toch toch denken dat de marketing mensen wat nerveus zijn omdat moderne BMW's soms slecht in te ruilen zijn vanwege een bepaalde reputatie
Wat denk je zelf?
De GS 1250/1300 is uniek, je vind, buiten de Triumph en misschien nu de Stelvio een beetje, geen concurrentie...
Restwaarde van de BMW en imago maken dat de enige concurrenten in een hoekje worden geduwd.
Geef daar nog een goede service naverkoop (volgens hun regels uiteraard) aan toe en 5 jaar garantie..
Ze zullen blijven verkopen hoor...
Toch wel, voor mij zeer zeker, en absoluut voor mijn duo.Een GS 1250/1300 uniek ?
Dat weet ik zo net nog niet…
dat klopt, hier vind ok zelf ook dat ze de plank mis geslagen hebbenDe 2 vergelijkbare modellen die jij benoemt vind jij persoonlijk wellicht enkel te vergelijken vanwege de cardan?
Nou, op die cardan hoeven ze bij bmw niet altijd even trots te zijn hoor;
Dat is wat ik bedoel, leuk solo rondje kerk. Maar met geeneen ga ik een rondje sella doen met 2 personen. Rij ik dan zoveel in de dolomieten? Nee, maar meer dan rondom de kerk.Er is ook nog een Multistrada, een Ktm Adventure, een Honda Africa twin, een Suzuki V-Strom welke hier ook al vaker voorbij kwam
en nog een Kawasaki Versys.
En precies daarom rij ik een GS want ik rij niet alleen off road, of asfalt maar een gevarieerde rit...zowel asfalt als gravel en of iets meer.Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets met een allroad model, zoals zo velen…
En waarom heb ik niets met een allroad?
Omdat een allroad van beide kanten moet kunnen voldoen.
Maar omdat als je offroad gaat moet kunnen gaan staan, staat het stuur onroad altijd te hoog !!
En dan heb je dus onroad zowat altijd de verkeerde zitpositie…
( nu gaan er een hoop mensen roepen: ik zit er prima op. Fijn , maar het zal makkelijk idealer kunnen )
Kortom: een allroad zal altijd een compromis zijn en blijven.
Breed, de adventure misschien ja, de ralley niet. Overige motoren in die range zijn niet smaller...fjr 1300 bijvoorbeeld.Een GS heeft ook nog wel wat andere nadelen; breed, kantelmoment, zwaar, gevoelloze voorzijde , duur…
In die opzichten misschien wel uniek…
Je mag hem wel eens wassen......En als je er eenmaal mee hebt gereden dan zijn de meeste ook wel verkocht aan het heerlijke karakter. Daarbij; het is niet alsof de andere grote adventures geen issues hebben, de KTM1290 heeft erg last van een wobble in het stuur; de Ducati is sowieso nog duurder.
Ik was afgelopen weekend een rondje doen in Luxemburg en de BMW connected ride vond dit dus kennelijk een weg, ik vond het wel mooi .
Bekijk bijlage 1977460Bekijk bijlage 1977461Bekijk bijlage 1977462