Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik word later dit jaar 55.
Mijn pensioenleeftijd is op een haar na 68.
Mijn vader is 30 jaar geleden op zijn 55e met pensioen gestuurd, met een eindloonregeling en z'n pensioen volgestort tot en met die missende 10 jaar na z'n 55e.
Ik merk dat ik daar af en toe wel eens over mijmer, over een paar maanden kunnen stoppen met werken, met voldoende geld om te kunnen doen wat ik wil ...

Ach ja, het zij zo, we maken er wel wat van ...
 
Ik zou mijn werk nog niet willen missen, maar ik zou het wel waarderen als ik zelf mag besluiten wanneer ik werk.

Ik ben niet zo bezig met pensioen, je moet het eerst nog maar eens zien te halen. Mooi voorbeeld is maatje Slijk die vlak na zijn pensioen dood neer valt. Ik probeer dan nu maar zoveel mogelijk lol te hebben en wacht zo min mogelijk tot morgen. Enige dat steekt is dat ik moeilijk langer achter elkaar vrij kan nemen, dus grote trips is een gedoe.

#vrijetijdtekort
 
Net 50, heb al genoeg mensem te vroeg zien gaan.
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten voor zover het lukt.
Veel dingen kunnen niet (2 kinderen en alleen) maar dat is zoals het is.
De oudste (13) wil ook zijn motorrijbewijs gaan.halen tzt en dan met mamma op motorvakantie 😎:]*O*
Mooie vooruitzichten en nog genoeg om te dromen.
Nu idd die zilvervloot nog eens mijn kant op!
 
Net 50, heb al genoeg mensem te vroeg zien gaan.
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten voor zover het lukt.
Veel dingen kunnen niet (2 kinderen en alleen) maar dat is zoals het is.
De oudste (13) wil ook zijn motorrijbewijs gaan.halen tzt en dan met mamma op motorvakantie 😎:]*O*
Mooie vooruitzichten en nog genoeg om te dromen.
Nu idd die zilvervloot nog eens mijn kant op!
Psst, ik heb een mooie CBR250R te koop staan, ABS, verw. handvaten, topkoffer,... Echte beginner.
 
Nu idd die zilvervloot nog eens mijn kant op!
Ai ai dat mag niet meer, komt uit de geweld periode van slavernij, voc enz.
Praat maar liever over een of andere uitkering of toeslag...alhoewel dat laatste is ook niet fraai.
 
Wij toch een stukkie oude benzine opgestookt..
Ik ben net even naar de apotheek heen en weer gereden, maar 8 graden vind ik toch wat fris. Brommert loopt echter als een zonnetje en dat wilde ik even weten. Vrijdag mag hij voor zijn eerste beurt naar Topmoto en dan zal het wel regenen. :/
 
Ik ben net even naar de apotheek heen en weer gereden, maar 8 graden vind ik toch wat fris. Brommert loopt echter als een zonnetje en dat wilde ik even weten. Vrijdag mag hij voor zijn eerste beurt naar Topmoto en dan zal het wel regenen. :/
Lekker he Chris om weer even te brommeren....
 
Mijn pensioen komt ook steeds korterbij.. mag over een jaar of 7 mijn baret aan de haak hangen... dan heb ik voldoende bijgedragen.

Als m'n gezondheid het toelaat (want tegenwoordig weet je maar nooit, ook als je nog geen 50+ bent) dan ga ik vanaf dan part time werken... van april tot oktober ofzo... en de rest van het jaar ergens overwinteren ergens in de zon. Helemaal mijn thuisland verlaten zie ik mezelf niet doen..
 
En was het een goede keuze?
De E07 Dakars bevallen me heel erg op de Tenere, vandaar mijn keuze.

Ik heb ze gekozen n.a.v. alle positieve reviews, zowel kwalitatief als prijstechnisch.
Ik ben mede gevallen voor het ruige/stoere uiterlijk.
Ze komen op een R80GS die ik netjes aan het maken ben, dus ik heb nog niet met de Mitassen gereden.
Ik hoop medio maart te kunnen rijden.
 
Ik heb eens zitten berekenen wat die nieuwe bmw 1300 kost: is toch wel een hoop geld heb je ook een mooie auto voor (nieuw!) keuzes keuzes keuzes
 
Ik heb eens zitten berekenen wat die nieuwe bmw 1300 kost: is toch wel een hoop geld heb je ook een mooie auto voor (nieuw!) keuzes keuzes keuzes
Het is maar net hoe makkelijk het geld binnen komt en de afmeting van de grijns op je hoofd als je er mee rijdt. Veel rijden de 1300 zakelijk, dan is de financiële horde meestal makkelijker te nemen.
 
Ik heb een vraagje, het lijkt alsof mijn cilinders behoorlijk wat herrie maken. Het klinkt een beetje als een soort ratel. Het geluid is soms luider dan mijn uitlaat.

Misschien hoor ik het alleen zelf en praat ik het aan, maar misschien weten jullie wat het kan zijn? L
 
Ik heb eens zitten berekenen wat die nieuwe bmw 1300 kost: is toch wel een hoop geld heb je ook een mooie auto voor (nieuw!) keuzes keuzes keuzes

Mijn configuratie komt uit op 27 en een beetje. Triple black met de voor mij belangrijke opties.

Maar dat kostte de 1250 ook.
 
Ik heb een vraagje, het lijkt alsof mijn cilinders behoorlijk wat herrie maken. Het klinkt een beetje als een soort ratel. Het geluid is soms luider dan mijn uitlaat.

Misschien hoor ik het alleen zelf en praat ik het aan, maar misschien weten jullie wat het kan zijn? L
Bekijk bijlage 1978481
Als het maar niet hetzelfde is als ik bij mijn 2014 LC had. De BMW monteur hoorde niks maar ondertussen zat er speling in de tussenas die de nokkenas aandrijft. Ik heb uiteindelijke een gebruikte kop zonder deze speling gemonteerd. Toen was hij weer stil. Ik heb daar ergens een topic over geopend.
 
Ik heb eens zitten berekenen wat die nieuwe bmw 1300 kost: is toch wel een hoop geld heb je ook een mooie auto voor (nieuw!) keuzes keuzes keuzes
Ik denk dat die prijsstijging nogal meevalt als je die vergelijkt met die auto, die blijft ook niet op hetzelfde bedrag hangen als er een nieuwe versie uitgebracht wordt.
 
Ik ben net even naar de apotheek heen en weer gereden, maar 8 graden vind ik toch wat fris. Brommert loopt echter als een zonnetje en dat wilde ik even weten. Vrijdag mag hij voor zijn eerste beurt naar Topmoto en dan zal het wel regenen. :/
hier 3 C en de hele dag zwaar bewolkt geweest de opgegeven 8 C niet gehaald hier.
moest even met de gewone trapfiets wat halen in de binnenstap toch maar weer de winterjas gepakt

ik hoop dat het toch beter word , vrijdag de GS weer uit de motorstalling.



Pensioen , wij moeten nog even, ze hebben met ingang dit jaar de grens naar 68 jaar, toen ik ging werken wat de officiële pensioen leeftijd 65 maar wij konden er met 62 eruit of extra opbouwen als je door ging tot 65 zodat je meer had.

Maar er hangen best een aantal donkere wolken boven de maatschappij, er is kans dat de wereld zoals wij die nu kennen over enige tijd onherkenbaar veranderd is, en we dan met hele andere vraagstukken bezig zijn. dan of we die 1300 GS kopen of niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan