Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dat zien we dan wel weer. En als het echt Mad Max wordt, gelukkig heb ik een uitgebreide kennissenkring met gelijke interesses, een vaste hand, goede ogen en spullen.....
ik heb een andere strategie , al hou ik wel van praktische oplossingen voor als de boel op de fles gaat heb je meer aan skills en bepaalde basis kennis dan aan een academische graad 17e eeuwse Franse poëzie
 
Ik heb eens zitten berekenen wat die nieuwe bmw 1300 kost: is toch wel een hoop geld heb je ook een mooie auto voor (nieuw!) keuzes keuzes keuzes

Ja, maar als je een GS wil, dan wil je toch geen auto?

Dat je gaat vergelijken met een andere motor ok, en ja, dan is de GS nog te duur...

Er zijn er ook die een fiets kopen die duurder is dan een F900R om maar iets te zeggen... maar die willen dan ook geen motorfiets, maar een fiets.
 
Geen idee wat een ZZP-er is...

Mad Max toestanden? Daar zijn ze in Thailand al aan begonnen...
20240120_145013.jpg
 
Mad max wordt het niet. Ik denk wel dat er veel meer armoede komt bij mensen die de zaken nu niet goed hebben geregeld voor later. Daar zitten, denk ik, een hoop zzp'ers bij.
Kak, heb ik voor niets leren strings en hesjes gekocht uit de pabo catalogus.....
 
Dat denk ik ook
Ik heb 47 jr ingelegd bij het ABP.
Plm 15mnd eerder gestopt dan de AOW leeftijd die voor mij 67jr is.
Ik kan er prima van leven en nog steeds motorrijden...
Zzp" ers moeten hun huis op eten...
Maar dan met een RVU regeling om de 15 mnd te overbruggen, of alleen pensioen naar voren getrokken?
Misschien nogal privé hoor maar dan hoor ik het wel 🫣
 
Ja idd met RVU tot 67...
Kon ik 2jr geleden al doen..stoppen met pensioen en RVU. Maar ik had best nog lol in mn werk...dat was 2 maanden geleden snel weg..dus hoogste tijd..
Als de RVU stopt komt de AOW daarvoor in de plaats
 
Mooi geregeld!
Ik ben sept ‘23 65 geworden en heb een soortgelijke regeling als jij. Alleen ik laat m’n pensioen vanaf mijn AOW leeftijd uitkeren. Tot die tijd red ik het met mijn persoonlijke regeling met het bedrijf waar ik 44 jaar gewerkt heb. Ik ben behoorlijk opgelucht dat ik van die (werkdruk) verplichting af ben.
 
Laatst bewerkt:
Mooi geregeld!
Ik ben sept ‘24 65 geworden en heb een soortgelijke regeling als jij. Alleen ik laat m’n pensioen vanaf mijn AOW leeftijd uitkeren. Tot die tijd red ik het met mijn persoonlijke regeling met het bedrijf waar ik 44 jaar gewerkt heb. Ik ben behoorlijk opgelucht dat ik van die (werkdruk) verplichting af ben.
Dat is al een hele Mad-Max toestand.
Dat je in september '24 (binnen 7 maanden dus) 65 gaat worden in de verleden tijd🤔🤔🤔
 
Generale repetitie....
De GS op de airtrailer en de spanbanden van acebikes op maat gemaakt.
Rondje door de stad met al die dremoels, check is ok.
80 km weg, rem harder ingetrapt, check is ok
Snelweg, check is ok
Die luchtvering van de airtrailer is subliem, poepiesimpel erop rijden, en op de weg gaat het zeer smooth

Morgenavond weer erop, aankopelen, klaar maken en laatste doos " was ik vergeten" in de kofferbak en dan vrijdagochtend begint onze laatste levensfase met pensioen naar Spanje.
IMG-20240227-WA0004.jpg

IMG-20240227-WA0003.jpg
 
Ondertussen door wat een ZZP'er is. google is your friend.

Ben zelf dus ook een ZZP naast mijn hoofdjob. En het is dat deel dat ik ga verderzetten als ik het op m'n hoofdjob voor bekeken ga houden over een jaar of 7...
Worden misschien nog 7 heftige jaren gezien de omstandigheden maar goed.. it is what it is.....
 
Ik heb een vraagje, het lijkt alsof mijn cilinders behoorlijk wat herrie maken. Het klinkt een beetje als een soort ratel. Het geluid is soms luider dan mijn uitlaat.

Misschien hoor ik het alleen zelf en praat ik het aan, maar misschien weten jullie wat het kan zijn? L
Bekijk bijlage 1978481
Haal je kleppendeksels er maar eens af en kijk maar eens of je nokkenassen niet ingelopen zijn.
Dit komt vaker voor.
Op het BMW GSforum staat er een heel stuk over.
 
Laatst bewerkt:
Haal je kleppendeksels er maar eens af en kijk maar eens of je nokkenassen niet ingelopen zijn.
Dit komt vaker voor.
Op het BMW GSforum staat er een heel stuk over.
Bedankt voor je reactie!

Ik ga het stuk op het GS forum even zoeken en lezen!

Ik ben toevallig gisteren bij de BMW dealer geweest waar ik de motor gekocht heb. De monteur heeft een rondje gereden en vervolgens de motor uitgelezen. Hij gaf aan geen bijzonderheden te horen en vertelde mij dat het geluid normaal was. Wel gaf hij aan het in de gaten te houden en mocht ik het idee hebben dat het erger werd dan even terug te komen. Maar ik ga me zeker even inlezen!
 
Dat de koppen nogal luidruchtig zijn is zeker een feit, en één exemplaar al wat meer dan 't ander,
Maar als de opname die je postte ietwat de reële weergave is zou ik verder onderzoek toch aanbevelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan