Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

dus als ik nog even off topic mag inhaken: Ik begrijp niet hoe het werkt en loop gewoon vast bij vragen. Woon in Belgie en heb recht op 20% AOW en een pensioentje dat ik ga aanvragen.

Het probleem: ben getrouwd, en SVB weet dat niet. Willen ze ook niet weten tenzij ik het bewijs, dat kost me ook nog (ben nederlandstalig certificaat kwijt)
Mag ik gewoon op accepteer klikken en AOW/Pensioen als alleenstaande accepteren? Heb geen nabestaanden pensioen nodig, dat gaat idioot laag zijn, en anders veel beter geregeld. Als ik aangeef dat ik getrouwd ben zakt mijn pensioentje, en partner veld blijft leeg, lijkt erg onredelijk
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als ik het goed probeer te interpreteren, dan ben je nog niet met pensioen en zijn dit de cijfers die je ziet als je op www.mijnpensioenoverzicht.nl ziet?
Ik vermoed dat je in België in het huwelijk getreden bent nadat je geëmigreerd bent? Ik heb geen ervaring mee hoe dit in zijn werk gaat. Je kunt denk ik het beste contact opnemen met het SVB om hier navraag naar te doen. Ik sluit niet uit dat je wel recht hebt op de alleenstaande AOW als je vrouw geen recht heeft op de Nederlandse AOW. Maar zeker weten doe ik het niet.
 
Zondag maar eens het eerste funritje van het jaar doen. Al wel wat woon werk gedaan maar da's toch niet hetzelfde..... kan mijn broertje zijn xt2 proberen en ik mijn nieuwe helm
 
Goedemorgen, na krap twee maanden niet rijden wilde ik de brommer vanmorgen starten, hij doet 1 plof je en bedankt er dan voor.
Iemand tips?

Laatste keer tanken was e0 euro98 in duitsland

Hij hangt nu aan de lader want na flink wat start pogingen was de accu gezakt tot 12,6v
 
Hij hangt nu aan de lader want na flink wat start pogingen was de accu gezakt tot 12,6v
Een GS heeft best wat power nodig bij het starten en bovendien trekt het systeem (o.a. alarm) in stilstand ook wat stroom van de accu. Als ik mijn GS langer dan een maand stil heb laten staan gaat hij eerst even aan de lader voordat ik hem start. Dat zou bij jij ook wel het probleem kunnen zijn. Ik hoop niet dat de accu nu is overleden door het te veel starten, maar dat zal de lader waarschijnlijk wel aangeven.
 
na flink starten een accu van 12,6v valt nog wel mee. Maar wat doet ie tijdens het starten? Blijft de spanning een beetje overeind?
 
ik veronderstel geen slechte accu omdat Fietsie schrijft dat ie nogal vaak het starten heeft geprobeerd maar dat ie niet aanslaat.
Dan denk ik: of geen vonk of geen brandstof.
 
Start motor gaat wel rond?
Vacuüm in je tank?
Vacuüm heb ik ook gehad, op de tweede dag dat ik de GS had.
Toen ik de motor op had gehaald vlak bij mijn huis even getankt en hem weggezet.
De volgende morgen niet starten net zolang geprobeerd tot de accu leeg was.
Nadat ik de accu had opgeladen nog een keer proberen weer niet aanslaan tot ik in de benzinedop open maakte.... en ja hoor hij sloeg meteen aan.
Bij mijn vorige motoren had ik dit nog nooit meegemaakt maar goed weer wat geleerd.
 
@Woekie saved the day: tank open en hij liep. Omdat ik dit postte met mijn hele ffing pak aan in wintermodus, inclusief mutsen en doekjes en tochtstrippen ben ik gelijk rijdend weggegaan, durfde niet te gokken m -meteen- weer uit te zetten omdat ie nog niet over de 13V was op de lader (ja lader eraf voor de startpoging).

Dank u danku en heel fijn dat iedereen meedacht :)

Heb de 1/3 tank die er nog inzat bijna opgesjeesd en er toen verse E0 in gegoten voor ik naar huis ging.

En ieder slingerweggetje gepakt wat ik ken hier in de regio
 
Ik doe 25k per jaar op de motor en heb een goed motorpak dus ja ik heb het allemaal bewust meegemaakt.
Iedereen die bang is voor een beetje regen kan beter een andere hobby gaan zoeken want het gaat nog veel meer en veel vaker regenen.
 
Ik doe 25k per jaar op de motor en heb een goed motorpak dus ja ik heb het allemaal bewust meegemaakt.
Iedereen die bang is voor een beetje regen kan beter een andere hobby gaan zoeken want het gaat nog veel meer en veel vaker regenen.
Ik ben eigenlijk alleen bewust niet aan het rijden na strooien van zout, tot er weer 2 goede regennachten achteraan zijn gekomen...

Vandaag was best fris maar met de juiste tochtstrippen goed te doen. (Mijn jas wrikt zich altijd omhoog dus die moet -goed- zitten voor vertrek, rara wat de vertrekstress niet helemaal lekker liet verlopen :P
 
Ik doe 25k per jaar op de motor en heb een goed motorpak dus ja ik heb het allemaal bewust meegemaakt.
Iedereen die bang is voor een beetje regen kan beter een andere hobby gaan zoeken want het gaat nog veel meer en veel vaker regenen.
Ben niet bang voor regen maar woon werk kan net zo snel met de auto als de motor dus daar hoef ik me niet nat voor te laten regenen en funritjes idem.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan