Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zo dat zijn er 1004. Net terug van de eerste beurt, dus eens even de naald in het hoger toeren gebied gezet. Best indrukwekkend hoe dit blok er aan blijft sleuren. Van koppelrijk eerste deel naar sterk door gaan
IMG_8386.jpeg
in tweede deel. Feestje om dat te ervaren.
 
Ook met de 1300 doet BMW "gelukkig" niet mee aan die pk-strijd, al vind ik het nu wel welletjes geweest...
Kost alleen maar onnodig veel BIV, alles boven de 100pk....
BMW heeft wel de koppel wedstrijd gewonnen , het meeste koppel over een lager toerental en breder uit gesmeerd wel met de nodige hikjes.

De beste gas aanname waar ik ooit mee gereden was op m'n K75 ,, nooit een smeuierger blok gehad al vond ik de MT 09 ook vreselijk goed.
Die K75 kon je bij warme motor een 5 gulden muntstuk op de tankdop zetten en die bleef gewoon staan
 
BMW heeft wel de koppel wedstrijd gewonnen , het meeste koppel over een lager toerental en breder uit gesmeerd wel met de nodige hikjes.

De beste gas aanname waar ik ooit mee gereden was op m'n K75 ,, nooit een smeuierger blok gehad al vond ik de MT 09 ook vreselijk goed.
Die K75 kon je bij warme motor een 5 gulden muntstuk op de tankdop zetten en die bleef gewoon staan
Dat kan bij BMW nog steeds hoor, moet je wel een K1600 hebben ;-)

CarlosFacebook
 
Daar zou ik best een keer een dagdeel mee willen rijden ,, het geluid is best mooi en dat gewicht zolang je rolt schijnt het mee te vallen.
maar ooit zo'n dingen zelf hebben ,, hangt wel een prijskaart aan ben ik bang.
Je kunt hem huren vorig jaar in 1 weekend 750Km mee gereden.

IMG_0939.jpeg
 
Gister de Betuwe route gereden. We moeten ons een beetje gaan voorbereiden op een ritje naar de Noordkaap dit jaar. Topdagje gehad! Zat wel de hele tijd een KTM Superduke GT achter me aan😂
GPTempDownload.jpeg
 
Daar zou ik best een keer een dagdeel mee willen rijden ,, het geluid is best mooi en dat gewicht zolang je rolt schijnt het mee te vallen.
maar ooit zo'n dingen zelf hebben ,, hangt wel een prijskaart aan ben ik bang.
Dat klopt Dion, maar is heel wat anders als een boxer.
Die 1250 loopt ook zijdezacht naar verluidt, maar een 6 cilinder is toch wel een heel ander niveau.
Had vanmorgen even de motor van mijn vrouw mee, een 800 GS maar dat hobbelt. Die 1600 is zo rustig en lineair qua vermogen.
Maar anders een een proefrit maken, nieuw zijn ze duur. Maar gebruikt variëren deze prijzen enorm.
Voor 15000 heb je al een hele mooie met veel opties en een lage km-stand.
 
Dat klopt Dion, maar is heel wat anders als een boxer.
Die 1250 loopt ook zijdezacht naar verluidt, maar een 6 cilinder is toch wel een heel ander niveau.
Had vanmorgen even de motor van mijn vrouw mee, een 800 GS maar dat hobbelt. Die 1600 is zo rustig en lineair qua vermogen.
Maar anders een een proefrit maken, nieuw zijn ze duur. Maar gebruikt variëren deze prijzen enorm.
Voor 15000 heb je al een hele mooie met veel opties en een lage km-stand.

waar ik tegen aan hik zijn dingen onderhoud is lastiger dus duurder ,, ze gebruiken meer brandstof, en hoe ik nu woon krijg ik zo'n enorme machine niet door de tuinpoort en brandgang achter m'n huis met een haakse bocht. met een GS lukt dat wel.
En ach m'n GS is ook prima, als ik wat anders koop wil ik liever wat lichters in kg, en wat zuinigers en wel euro 95 e5
 
waar ik tegen aan hik zijn dingen onderhoud is lastiger dus duurder ,, ze gebruiken meer brandstof, en hoe ik nu woon krijg ik zo'n enorme machine niet door de tuinpoort en brandgang achter m'n huis met een haakse bocht. met een GS lukt dat wel.
En ach m'n GS is ook prima, als ik wat anders koop wil ik liever wat lichters in kg, en wat zuinigers en wel euro 95 e5
Geen idee wat het onderhoud kost bij die 6 cilinder, moet nog voor groot onderhoud.
Maar meer brandstofverbruik, wat verbruikt jouw 2 cilinder bij gemiddeld verbruik? 1:18
Die van mij loopt gemiddeld 1:20 (vindt ik voor zo'n machine best zuinig, denk dat een hoop mensen dat verbruik zouden willen hebben. Zeker niet naaimachientjes).
En ja, haakse bochten met een machine van 350 kg in de hand is wel een dingetje. Geloof je meteen dat een GS haakser kan sturen.
 
Toen de 1600 er net was stond ik bij de BMW dealer te praten met één van de verkopers en zei dat ik die 1600 ook wel een mooi ding vond. Hij raadde hem meteen af. Met het aantal kilometers dat ik maak zou het een enorme kostenpost worden, dure beurten en vreet banden bij het leven. Neemt niet weg dat ik het een mooi ding blijf vinden.
 
Tweedehands zijn ze goedkoper dan een GS...

Een maat van me heeft zo'n 1600 en geraakt er niet eens vanaf, zoveel interesse is er in die motor.. 🙄

Zijn ook niet bijster veel liefhebbers voor deze elite fiets! Niet iedereen kan hem temmen, of vindt het extra gewicht fijn!

Toen de 1600 er net was stond ik bij de BMW dealer te praten met één van de verkopers en zei dat ik die 1600 ook wel een mooi ding vond. Hij raadde hem meteen af. Met het aantal kilometers dat ik maak zou het een enorme kostenpost worden, dure beurten en vreet banden bij het leven. Neemt niet weg dat ik het een mooi ding blijf vinden.
Dure beurten valt mee, enkel de hele grote. En alsof BMW in het algemeen goedkoop is!
Daarnaast mankeert er toch wel regelmatig het één en ander aan dat fantastische kwaliteitsproduct.
En hoe kom je erbij met bandenvreten Mike? Zelf ervaren?
Ruim 10.000 km met een set die er al op zat, en het ligt ook hoe je je rechterhand gebruikt toch. Ken genoeg mensen op een RT die er geen 10k mee halen!
En daarnaast zijn bandenproblemen slijtage vaak een dingetje bij zware motoren (RT, FJR (vreet voorbanden bij het leven), Triumph Trophy).
Tel daarbij op als je de bergen ingaat met zo'n monster, bagage, naar beneden, afremmen, draaien en keren... houdt een normale band al niet eens vol laat staan zo'n zware toerbuffel. Leve de banden voor de zware motoren!
 
Dure beurten valt mee, enkel de hele grote. En alsof BMW in het algemeen goedkoop is!
Daarnaast mankeert er toch wel regelmatig het één en ander aan dat fantastische kwaliteitsproduct.
En hoe kom je erbij met bandenvreten Mike? Zelf ervaren?
Nee, geen eigen ervaring, informatie van die verkoper terwijl ik koffie met hem zat te drinken, was puur kletspraat geen verkoopgesprek.

Dure beurten kan ik me wel iets bij voorstellen. Het boxerblok maakt alles net wat beter bereikbaar en op een GS zit sowieso alles open en bloot. Onderhoud aan mijn Pan-European was ook duurder dan de GS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan