Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zo, het eerste rondje zit erop. 100km, hoogte 1000meter.....en 6 autos gezien.
De bergen van de costa blanca
 

Bijlagen

  • 20240311_155002.jpg
    20240311_155002.jpg
    466,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_154927.jpg
    20240311_154927.jpg
    400 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_142416.jpg
    20240311_142416.jpg
    550,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_143101.jpg
    20240311_143101.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_143331.jpg
    20240311_143331.jpg
    385,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_154259.jpg
    20240311_154259.jpg
    435,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_154535.jpg
    20240311_154535.jpg
    434,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240311_165156.jpg
    20240311_165156.jpg
    481,9 KB · Weergaven: 0
Heel tof! Verslagje?
Ohhhh dan kan ik iedere dag wat schrijven...ik woon hier.
Kort...
Het is hier een mix van Eiffel en Dolomieten,en als je zin hebt ga je heel makkelijk off the road ofover gravelwegen.
Weinig tot geen verkeer, toch uitstekend asfalt, helaas wel wielrenners.
Tankstations,kom je eentje tegen dan volgooien.
Veel kleine dorpjes, af en toe een cafeetje voor een kopkoffie.
Maar zal af en toe wat fotos droppen.
 
Nee, geen eigen ervaring, informatie van die verkoper terwijl ik koffie met hem zat te drinken, was puur kletspraat geen verkoopgesprek.

Dure beurten kan ik me wel iets bij voorstellen. Het boxerblok maakt alles net wat beter bereikbaar en op een GS zit sowieso alles open en bloot. Onderhoud aan mijn Pan-European was ook duurder dan de GS.
En jij gelooft een verkoper?
Dure beurten omdat er een paar zijpanelen af moeten. Dat mooie smalle blokje van 55 cm, is thans goed bereikbaar hoor.
Maar zolang je zelf de info maar aanneemt en er zelf geen ervaring mee hebt O-) :Y*D

BMW betekent ook bij een GS/RT gewoon Blijf Maar Werken.
 
Nou daar ben ik het toch zeker niet mee eens.

Een grote beurt aan de GS is ronduit voordelig te noemen in vergelijk met die andere grote 3 (KTM, Duc en Triumph).

Ik laat het zelfs meespelen in de keuze voor een mogelijk nieuwe motor.
 
Het betekent gewoon: “ Bayrische Motoren Werke “
Omdat BMW AG het destijds heeft overgenomen O-) .
De motoren werden in Spandau gemaakt, nu Berlijn, in de oude hangars waar de vliegtuigmotoren werden gemaakt in de oorlog.
Vandaar ook de propeller in het logo. Iets met BraMo 1936 waar de vliegtuigmotoren werden gemaakt, en na de oorlog Duitsland het verbod kreeg om wapentuig te produceren men de faciliteit ombouwde voor de productie van motorfietsen.
 
Laatst bewerkt:
De motoren werden in Spandau gemaakt, nu Berlijn, in de oude hangars waar de vliegtuigmotoren werden gemaakt in de oorlog.
Vandaar ook de propeller in het logo.
Spandau is een wijk / subgemeente van Berlijn. Daar is nog steeds de assemblage van de motoren.

En het logo is een stukje van de Beierse vlag. Het is een urban legend dat het afgeleid zou zijn van een propeller ...
 
The first key to the meaning of the BMW logo are its colors: white and blue are the colors of the State of Bavaria in Germany, home of BMW. A 1929 BMW ad depicts the BMW emblem, complete with the four colored quadrants, in a spinning airplane propeller. The interpretation that the BMW logo represents a propeller has endured ever since.

Then, in 1942, BMW itself linked the propeller to its company symbol. An article appeared in a BMW publication called “Flugmotoren-Nachrichten” (Aircraft Engine News) which backed up the story of the BMW badge as a spinning propeller. The story was illustrated with a photo of the BMW logo overlaid on a rotating propeller.

BMW did not make any serious efforts to discourage this myth. In fact, it continued to represent the BMW emblem as a propeller, like this 1942 illustration from the company’s works magazine.

So the story of the BMW logo is based on a legend – a legend that still lives on today. “For a long time, BMW made little effort to correct the myth that the BMW badge is a propeller,” explains Fred Jakobs of BMW Group Classic. So according to the expert, sticking to the story that the BMW emblem is a propeller would not be entirely wrong. It’s not strictly true that there is a propeller in BMW’s company logo, though. Constant repetition has made this explanation a self-propagating urban myth. “This interpretation has been commonplace for 90 years, so in the meantime it has acquired a certain justification,” Jakobs explains.
 

Bijlagen

  • 1710285943751.png
    1710285943751.png
    658 KB · Weergaven: 0
Spandau is een wijk / subgemeente van Berlijn. Daar is nog steeds de assemblage van de motoren.

En het logo is een stukje van de Beierse vlag. Het is een urban legend dat het afgeleid zou zijn van een propeller ...
Is "nu" een wijk, in de oorlog een eigen stad/plaats die later geannexeerd is door de groei van Berlijn.
Net zoals plaatsen rond Amsterdam, Rotterdam dat zijn.
 
door m'n nieuwe werk kan weer op de GS er naar toe ,, hoef niet zoveel zooi mee te slepen en ook geen collega's naar besprekingen of klussen elders voor de zaak *O*

nadeel ze hebben nog geen motor rijders in dienst die met de motor naar het werk gingen.
dus ff puzzelen waar ie mag staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan