Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Mijns inziens is een GS & GSA op cilinders en stuur (spiegels) even breed, maar de valbeugels zijn standaard op de GSA, maar velen (ik ook) rusten ook hun GS uit met cilinder bescherming .
de tank built meer uit en is over de lengte van de tank breder dus lastiger , zeker als ie ook nog vol
 
Ik heb sinds 2 weken de conti trailattack 3 er onder liggen. In het droog hele fijne banden. In de regen ben ik er nog niet over uit 😅
Ik had onder mijn 1150 de trailattack 2.
Niet bijster fijn met nat wegdek in Frankrijk, jog weleens een stapje gezet maar als je eraan gewend bent valt het wel mee.
Geen idee of dat onder de 3 beter is.
Droog weer vond ik de 2's super!
 
Ik had onder mijn 1150 de trailattack 2.
Niet bijster fijn met nat wegdek in Frankrijk, jog weleens een stapje gezet maar als je eraan gewend bent valt het wel mee.
Geen idee of dat onder de 3 beter is.
Droog weer vond ik de 2's super!
Komt redelijk overeen met de 3 dus 🤣

Volgende keer toch maar weer Pirelli’s
 
Hier was ook al zo 'n stom stikstof akkoord, maar de boeren waren 't er niet erg mee eens....
Hier in Spanje zijn de boeren ook de barricades op, blokkeren de hoofdwegen.
is toch bizar, de (nog) linkse EU regering wil het, de meeste EU inwoners niet.
 
Hier in Spanje zijn de boeren ook de barricades op, blokkeren de hoofdwegen.
is toch bizar, de (nog) linkse EU regering wil het, de meeste EU inwoners niet.
helaas heeft Brussel gewoon lak wat de gewone man & vrouw wel of niet willen , ze hebben een systeem gemaakt dat ze weinig geraakt worden wat er gestemd word , omdat het europees parlement een vergelijkbare rol heeft als klapvee in de sovjet unie tijd, de echte macht was niet gekozen rechtstreeks door de mensen.

ik denk als de macht wel gaat naar het parlement en de voorzitter rechtstreeks gekozen word door de stemgerechtigden , en al die anderen raden om gevormd worden tot een soort senaat en wat overbodig word afgeschaft.
En de EU gaat werken om ook een fiscale unie te worden ( wat eigenlijk al met een gezamenlijke munt al lang gevormd had moeten worden ) en meer dingen afgestemd worden dat dingen niet zo enorm kunnen verschillen.

de EU is druk bezig een soort EUSSR te worden ,
 
helaas heeft Brussel gewoon lak wat de gewone man & vrouw wel of niet willen , ze hebben een systeem gemaakt dat ze weinig geraakt worden wat er gestemd word , omdat het europees parlement een vergelijkbare rol heeft als klapvee in de sovjet unie tijd, de echte macht was niet gekozen rechtstreeks door de mensen.
Och jee.
 
Ik heb een tasje besteld dames 😉

IMG_9116.png
 
bestellen......zo makkelijk als ik dat deed in Nl, zo anders is het hier.
eindelijk een uitgebreide motorwinkel vwb accessoires gevonden...google en zoeken is hier nog niet aan de maatstaaf van Nl.
Als je al een bedrijf goed kunt vinden komt de desillusie.....in Alicante zou een motorzaak zijn die hoofddealer is van zowel wunderlich alsook sw mototech alsook touratech en alle overige merken. Hebbes dacht ik, erheen.

Om jullie straks te verblijden met een paar filmpjes wilde ik een betere houder kopen voor mijn dji cam, wunderlicht heeft een mooi exemplaar, dan ook meteen een getint vizier voor mijn schoei neotec 2....pinlock en transparant heb ik niet meer nodig.
Kom ik die zaak in, geef aan wat ik wil, toon screenshots van hun webshop en.......
Dat moeten we bestellen, ok die cam houder kan ik nog begrijpen, maar een shoei vizier als je claimt dat je DE grote dealer van zuid spanje bent.
Ik vraag om tekst en uitleg, kort en bondig....spaanse motorrijders kopen geen shoei, geven eigenlijk nauwelijks geld uit aan kwaliteit en dan zeker niet aan veiligheid. Wij verkopen dus plastic helmpjes van 100 euro, en shoei hooguit 100 stuks per jaar voor een gebied dat zo groot is als half Nl.
Eigenlijk zie ik dat dagelijks, niemand draagt motorlaarzen, de motorjasjes ...als ze die al dragen, zijn van de aldi of zo. Helmen van noname merk maar wel slingerend tussen het verkeer door met een uitlaat die eerder op 5 andere motoren heeft gezeten.
pfffff ik val hier echt op.

terug naar bestellen, zo makkelijk als het dan in NL gaat, en geleverd binnen een paar dagen is het hier minimaal 10 dagen, hopen dat geen feestdagen er tussen zitten, en dan ga je het nog afhalen ook. Bezorgen? kan, duurt het nog eens een week of zo.
Hmmm dat gaat in NL toch iets beter, al klaagde ik daar steen en been over DHL en Post.nl.....hier ga ik het dan maar ophalen. 40 km heen, 40 km terug. Maar is dan wel een leuk ritje en geen regen.
Kreeg hier sowieso in de zaak veel bekijks....ik droeg een airbagvest.

ohhh en nog iets dat mij opviel, mijn annakees zijn hier aanmerkelijk stiller dan in NL. Zal of door het wegdek komen, geen zoab, of door de temp van het asfalt. Het viel mij wel op.
Voor de rest, nog steeds dik tevreden over die annakees.....op de gravel, harde steenondergrond afwisselend met zandgruis lopen ze heel goed. Ook bij heuveltjes met genoemde ondergrond van dik 15% helling waarbij ik 900 meter hoogte verschil reed gaven ze mij veel vertrouwen.
Minpuntje, op de asfalt kiepen ze hier in scheuren gewoon vloeibare teer...en dat vinden die annakee voorband niet zo fijn....ik al helemaal niet.
 
Goedemiddag,ik heb een vraag voor gs rijders die ervaring hebben met een 1100.

Ik heb een 97 'er,mijn eerste BMW. Hoorde bij aanschaf van de vorige eigenaar,ook een mf-er,dat er een andere chip is gemonteerd om bokken bij laag toerental te voorkomen en om de motor in het algemeen lekkerder te laten oppakken bij gasgeven.
Qua brandstof zou ik E5 moeten tanken om het rubber heel te houden van de brandstofpomp die in de tank zit,ik ben benieuwd of dit ook zo is en ik vind de 1100 nogal dorstig,ik ben geen wilde rijder,rij hoofdzakelijk woonwerk verkeer over 80 km wegen en snelweg en heb een verbruik van 1 op 14,wat ik persoonlijk aan de hoge kant vind.
Klopt dit met jullie ervaring met de 1100 of komt dit door de chip die is gemonteerd?
 
Ik zou om te beginnen de chiptuning ongedaan te maken. Ietsje bokken wen je wel aan en als hij goed staat afgesteld valt het best mee.
1:14 is best extreem voor een 1100 GS.
 
Goedemiddag,ik heb een vraag voor gs rijders die ervaring hebben met een 1100.

Ik heb een 97 'er,mijn eerste BMW. Hoorde bij aanschaf van de vorige eigenaar,ook een mf-er,dat er een andere chip is gemonteerd om bokken bij laag toerental te voorkomen en om de motor in het algemeen lekkerder te laten oppakken bij gasgeven.
Qua brandstof zou ik E5 moeten tanken om het rubber heel te houden van de brandstofpomp die in de tank zit,ik ben benieuwd of dit ook zo is en ik vind de 1100 nogal dorstig,ik ben geen wilde rijder,rij hoofdzakelijk woonwerk verkeer over 80 km wegen en snelweg en heb een verbruik van 1 op 14,wat ik persoonlijk aan de hoge kant vind.
Klopt dit met jullie ervaring met de 1100 of komt dit door de chip die is gemonteerd?


1 op 14 is wel erg veel dat moet stukken beter kunnen , zou eens kijken of met een originele chip het niet beter word,
dat constant ruckelfahren is meestal wel op te lossen door eerst de kleppen te stellen , de juiste bougies te gebruiken. en dan de gaskleppen te laten stellen door een merk specialist , dan moet het wel over zijn, wat een populaire upgrade is R1200 injectoren gebruiken , die hebben een fijnere nevel en zal beter mengen en daar door beter lopen. zou door die merk specialist de sensor in je luchtfilter laten testen , en het luchtfilter is natuurlijk ook gecontroleerd, zo'n merk specialist zal ook kunnen kijken als je een geregelde katalysator heb of de lambda sonde nog werkt.

maar een zuinigheid wonder word het nooit, maar met rustig rijden op 80 wegen zou je wel gunstiger moeten uitkomen dan die 1 op 14
 
Mijn ervaring (met de 1997 1100GS) was toch ook een verbruik in die richting hoor, de 1200 was wel wat zuiniger, (maar kan aan de 1250 niet tippen)
Mijn ervaring.
 
Ik heb de originele chip erbij gekregen toen ik 'm kocht,als ik me niet vergis zit de ecu onder de tank,kan ik die zo open maken en de ene chip eruit trekken en de ander erin drukken?
Collega heeft een 1100 gehad en hij wilde daar iets aan/tussen het luchtfilter zetten wat het bokken zou verhelpen,zegt iemand dat iets?
 
@VeryMeanMachine: hier is een topic over verbruik op het forum van BmwGsClub.nl
Zijn wisselende ervaringen zoals je kunt lezen in de link hieronder. Van 1 op 12.5 tot 1 op 18.
Je kunt daar uiteraard ook naar oplossingen vragen of technische hulp (zit wel erg veel technische kennis) maar dan zul je je eerst moeten registreren........en VOORSTELLEN. })

Verbruik (ik vind hem te duur)
 
Terug
Bovenaan Onderaan