Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

heeft niks met GS te maken, maar hier staat wel vaker iets off topic.
vandaag aan het strand gaan eten..... alles voor 2 personen
Gambas, super vers.
cola, 33 cl....niet zon klein glaasje
solo is koffie
Rusa is huzarenslade
ali olio was een heel stokbrood met sauzen van tomaten en knoflook
cana was een estrella biertje, vaasje.

In NL had ik minimaal het dubbele mogen afrekenen, ergens op een terrasje naast een winkelcentrum
Gewoon bizar in vergelijk met de horeca in NL

Ja de datum klopt geen hol van.....

IMG-20240319-WA0007.jpeg
 
@VeryMeanMachine: hier is een topic over verbruik op het forum van BmwGsClub.nl
Zijn wisselende ervaringen zoals je kunt lezen in de link hieronder. Van 1 op 12.5 tot 1 op 18.
Je kunt daar uiteraard ook naar oplossingen vragen of technische hulp (zit wel erg veel technische kennis) maar dan zul je je eerst moeten registreren........en VOORSTELLEN. })

Verbruik (ik vind hem te duur)
Ik heb het topic doorgelezen,mijn motor heeft bij 160.000 km een grote beurt gehad waar alles is nagekeken en afgesteld door een motorzaak die alleen BMW doet,dus dat zou moeten kloppen,verder ga ik er niet aan liggen meten en rommelen,dat is niet iets wat ik kan.
Ecu openmaken is ook niet zonder risico na al die jaren en aangezien het mijn woonwerk motor is moet ie het gewoon doen.
Rij er mee door en misschien haal ik de 200.000 km er mee en misschien koop ik iets anders.
 
Ik heb het topic doorgelezen,mijn motor heeft bij 160.000 km een grote beurt gehad waar alles is nagekeken en afgesteld door een motorzaak die alleen BMW doet,dus dat zou moeten kloppen,verder ga ik er niet aan liggen meten en rommelen,dat is niet iets wat ik kan.
Ecu openmaken is ook niet zonder risico na al die jaren en aangezien het mijn woonwerk motor is moet ie het gewoon doen.
Rij er mee door en misschien haal ik de 200.000 km er mee en misschien koop ik iets anders.
als ie zo rijk staat is dat ook niet bevorderlijk voor je motor,, dan komt er relatief veel resten verbranding in de olie wat dan ook weel gevolgen heeft.



youtube tip


Als je zondag middag niks te doen heb en wel zin heb in een frietje of zo ....
 
Laatst bewerkt:
heeft niks met GS te maken, maar hier staat wel vaker iets off topic.
vandaag aan het strand gaan eten..... alles voor 2 personen
Gambas, super vers.
cola, 33 cl....niet zon klein glaasje
solo is koffie
Rusa is huzarenslade
ali olio was een heel stokbrood met sauzen van tomaten en knoflook
cana was een estrella biertje, vaasje.

In NL had ik minimaal het dubbele mogen afrekenen, ergens op een terrasje naast een winkelcentrum
Gewoon bizar in vergelijk met de horeca in NL

Ja de datum klopt geen hol van.....

Bekijk bijlage 1986251
Tja... Als iedereen zijn pensioen gaat opmaken in Spanje, kunnen wij, die in Nederland en Belgie werken dat pensioen binnenkort ook niet meer bekostigen. :P
 
  • Leuk
Waarderingen: @lex
Ik heb het topic doorgelezen,mijn motor heeft bij 160.000 km een grote beurt gehad waar alles is nagekeken en afgesteld door een motorzaak die alleen BMW doet,dus dat zou moeten kloppen,verder ga ik er niet aan liggen meten en rommelen,dat is niet iets wat ik kan.
Ecu openmaken is ook niet zonder risico na al die jaren en aangezien het mijn woonwerk motor is moet ie het gewoon doen.
Rij er mee door en misschien haal ik de 200.000 km er mee en misschien koop ik iets anders.
Niet te druk om maken. Af en toe ff lekker open trekken en de oliewissels op tijd doen. Kan zomaar zijn dat je die 2ton makkelijk haalt nu er een grote beurt gedaan is. Het zal je verbazen hoe lang ie het daarna nog doet.

Mijn 2005 met rapid bike liep 1op12.
 
Da's niks nieuws..


Zal ik een bonnetje van Thailand posten? Dan is zelfs Spanje duur. _O-



Maar goed, je moet de lonen van die landen ook niet gaan vergelijken met die van ons...
Niet helemaal waar. In Spanje verdienen de mensen minder, maar minder belasting waardoor het netto niet veel scheelt. Maar levensonderhoud is daar 30% goedkoper.
 
Niet helemaal waar. In Spanje verdienen de mensen minder, maar minder belasting waardoor het netto niet veel scheelt. Maar levensonderhoud is daar 30% goedkoper.
Levensonderhoud 30% goedkoper dat kan zomaar eens waar zijn.
Maar dan verdienen ze,zeker theoretisch, ook 30% minder….
Moet ergens vandaan komen hè.
 
in Scandinavië betaal je fors meer belasting maar omdat je daarna ook klaar bent ervaart men een lagere druk als bij ons.

maar je betaald daar minder aan de pomp, en aan MRB
 
Klopt, wij zijn hier in NL Koning belasting verstoppen in allerlei regelingen. Wat we weer proberen te repareren met subsidie en kwijtscheldingsregelingen voor wie het niet kan betalen. Erg ingewikkeld allemaal.

on topic. No een klein uurtje en dan mag ik weer op de GS naar huis. Dubbele vreugde.
 
Klopt, wij zijn hier in NL Koning belasting verstoppen in allerlei regelingen. Wat we weer proberen te repareren met subsidie en kwijtscheldingsregelingen voor wie het niet kan betalen. Erg ingewikkeld allemaal.

on topic. No een klein uurtje en dan mag ik weer op de GS naar huis. Dubbele vreugde.
ik mag over 10 min weg en dan met een omweg naar huis op de GS.
morgen ook maar doen , van het weekend word het waarschijnlijk wat minder mooi
 
Maar goed, je moet de lonen van die landen ook niet gaan vergelijken met die van ons...
niet alleen de lonen, maar vergelijk ook eens het inhaliger gedrag van de multinationals en de overheid.
Hier is ook een Aldi, goedkoper dan in Nl
het grootste verschil is oa de aanpak van regeringen.
NL doet straffen door toeslagen en extra btw bijv op suiker ed
ES doet belonen door groente goedkopere btw, openbaar vervoer goedkoop enz.
 
Heb ook wel wat foto's vandaar.
Wel niet met een gs.
 

Bijlagen

  • IMG_20220501_161900.jpg
    IMG_20220501_161900.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_20220501_162621.jpg
    IMG_20220501_162621.jpg
    911,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20220501_162618.jpg
    IMG_20220501_162618.jpg
    1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_20220505_162318.jpg
    IMG_20220505_162318.jpg
    899,8 KB · Weergaven: 0
Niet te druk om maken. Af en toe ff lekker open trekken en de oliewissels op tijd doen. Kan zomaar zijn dat je die 2ton makkelijk haalt nu er een grote beurt gedaan is. Het zal je verbazen hoe lang ie het daarna nog doet.

Mijn 2005 met rapid bike liep 1op12.
Ik geef 'm ieder jaar verse olie,vinden ze idd fijn en verder heeft ie ook niet zo'n heel zwaar leven bij mij,rij alleen als het niet meer vriest en bij voorkeur met droog weer.
 
Iets over de techniek,omdat ik net een 1200 uit 2017 heb aangeschaft. Wordt de achterrem automatisch geactiveerd bij de voorrem? Zie het niet in het boekje terug maar had dit ooit bij mijn Tenere en zou mij niet verbazen als BMW dit ook heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan