Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

vandaag gedoe met de GS, moest naar utrecht en thuis starten ging wel. Onderweg moest hij even uit en daarna was het ellende. Heet wilde hij nauwelijks starten. Heel langzaam overgaan en met moeite wilde hij aan. Accu is 1 jaar oud. Ben bang voor een starter........
 
Ik heb problemen met mijn sleutel. Ruim jaar lang gedaan met fabrieksbatterij (Panasonic) en toen Duracell erin gedaan. Deze Duracell batterijen gingen ongeveer 3 weken mee. Toen Gamma batterij en die ging ongeveer 2 weken mee. Naar de BMW dealer geweest en heb ik de suggestie gedaan dat het misschien aan de sleutel ligt omdat ik ermee in de regen heb gereden (sleutel zat in houder navigatie tijdens het rijden), maar hij zei dan zou die sluiting hebben en het helemaal niet meer doen en daarbij zou de sleutel er tegen moeten kunnen. Dus die gaf een Varta mee en na 1 week ook leeg. Nu weer een Gamma (12 stuks in verpakking) en na 2 dagen leeg. Ik ga maar weer langs de dealer.
 
De dohc kent bij mijn weten het euvel van slecht starten als ie warm is. Dat ligt in de basis aan te dunne kabels naar de startmotor. Op het gs forum was er iemand die dikkere kabels leverde wat het probleem oploste. Weet niet of die het nog doet.
Wellicht even zoeken daar.

Die sleutel lijkt me inderdaad kaduuk.
 
dohc van 2010/2011 zometeen even kijken na de lunch wat hij dan doet

ah dat heb ik ook aan de hakken gehad
je zou een sterkere starter kunnen kopen, want die oude is eigenlijk te zwak , en zodra er iets slijtage is krijgt ie hem amper rond en vreet ie je accu op om zoveel stroom te trekken dat je accu voortijdig weer opnieuw kapot gaat , vraag me maar niet hoe ik dat weet.

 
Is het een beetje goed te doen? Heb op dit moment minimale tijd, plek en gereedschap.....
 
Is het een beetje goed te doen? Heb op dit moment minimale tijd, plek en gereedschap.....
ik vond het niet moeilijk , je moet wel een fatsoenlijke doppen set hebben met de gebruikelijke verlengstukken en kruiskoppelingen.

hier kan je zien hoe je hem eronder uit trekt
 
niet alleen de lonen, maar vergelijk ook eens het inhaliger gedrag van de multinationals en de overheid.
Hier is ook een Aldi, goedkoper dan in Nl
het grootste verschil is oa de aanpak van regeringen.
NL doet straffen door toeslagen en extra btw bijv op suiker ed
ES doet belonen door groente goedkopere btw, openbaar vervoer goedkoop enz.
Dat wij allemaal nog niet in Spanje wonen en werken, onbegrijpelijk.... Altijd mooi motorweer! betere lonen. Aow en pensioen mss ook? |(
 
Ik heb problemen met mijn sleutel. Ruim jaar lang gedaan met fabrieksbatterij (Panasonic) en toen Duracell erin gedaan. Deze Duracell batterijen gingen ongeveer 3 weken mee. Toen Gamma batterij en die ging ongeveer 2 weken mee. Naar de BMW dealer geweest en heb ik de suggestie gedaan dat het misschien aan de sleutel ligt omdat ik ermee in de regen heb gereden (sleutel zat in houder navigatie tijdens het rijden), maar hij zei dan zou die sluiting hebben en het helemaal niet meer doen en daarbij zou de sleutel er tegen moeten kunnen. Dus die gaf een Varta mee en na 1 week ook leeg. Nu weer een Gamma (12 stuks in verpakking) en na 2 dagen leeg. Ik ga maar weer langs de dealer.
Sleutel in ieder geval niet in de buurt van de motor bewaren. Er vindt dan continue communicatie plaats waardoor de batterij in no time leeg is.
 
ik vond het niet moeilijk , je moet wel een fatsoenlijke doppen set hebben met de gebruikelijke verlengstukken en kruiskoppelingen.

hier kan je zien hoe je hem eronder uit trekt
Vanmiddag bij de tussenstop bij de toolstation geen problemen. Zal dus ws een motording zijn
 

Ene Edward uit Nederland die een oplossing heeft voor de clunky quick shifter in de 1 tot 3de versnelling word aangegeven in t filmpje (16:54).
Ipv een tijd wachten ben ik benieuwd of de oplossing bekend is hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan