Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Inmiddels 1500 km gereden, heel tevreden. Wel krijgt mijn Zumo XT geen spanning meer via de cradle en adapter BMW> XT. Beide units geven, los van elkaar, geen spanning meer door. Dus garantie gevalletje, vraag mij af of dit opkliksysteem wel goed tegen water kan. Lijkt sluiting
 

Bijlagen

  • IMG_8676.jpeg
    IMG_8676.jpeg
    748,9 KB · Weergaven: 0
  • 55925D7B-A76E-44CC-9E85-AF6709D027A5.jpeg
    55925D7B-A76E-44CC-9E85-AF6709D027A5.jpeg
    372,4 KB · Weergaven: 0
Nu maar eens op zoek naar een decent BMW onderhouds adresje; de brommer bromt dat ie binnen 2500km een beurtje wil.
En in Heerenveen breng ik mijn zuurverdiende geld niet.

Iemand tips? Ik overweeg de motorexperts in Menaldum.
In Nunspeet zit eenvan de beste van het land denk ik..
Oscar motorservice..
In bmw land hoog aangeschreven
 
Inmiddels 1500 km gereden, heel tevreden. Wel krijgt mijn Zumo XT geen spanning meer via de cradle en adapter BMW> XT. Beide units geven, los van elkaar, geen spanning meer door. Dus garantie gevalletje, vraag mij af of dit opkliksysteem wel goed tegen water kan. Lijkt sluiting
Ik heb al een zumo XT sinds deze uitkwam in juni 2020. 4 jaar dus. De eerste 2 jaar geen problemen, daarna begon regelmatig de stroom uit te vallen. Heb de kabel vernieuwd en daarna was het even opgelost, dan begon het weer. Ik had ondertussen gemerkt dat hij niet echt 'vast' meer zat in zijn mount, dus heb een nieuw mount gekocht, daarna was het ook weer even opgelost. En daarna weer beginnen problemen krijgen, ik heb toen garmin gecontacteert maar sinds mijn toestel al 3 jaar oud was en geen garantie meer had hadden ze voorgesteld mijn toestel op te sturen en dat ze het gingen refurbishen voor 150€ en dat het terug als nieuw zou zijn. Dat was een jaar geleden en sindsdien voorlopig geen problemen. Maar in mijn ervaring is de zumo die stroom verlies een veel voorkomende klacht door uiteenlopende redenen.
 
Mocht iemend er nog lol in hebben; ik heb mijn route van afgelopen zaterdag achteraf nog even op een kaartje gezet...
De BMW App heb ik onderweg continue ruzie mee, dus toen ik van mijn .gpx ben aan afwijken heb ik die maar uitgezet...

339km met start en finish de mcDonalds Joure.

3dKYXje[1].jpeg
 
Ik heb al een zumo XT sinds deze uitkwam in juni 2020. 4 jaar dus. De eerste 2 jaar geen problemen, daarna begon regelmatig de stroom uit te vallen. Heb de kabel vernieuwd en daarna was het even opgelost, dan begon het weer. Ik had ondertussen gemerkt dat hij niet echt 'vast' meer zat in zijn mount, dus heb een nieuw mount gekocht, daarna was het ook weer even opgelost. En daarna weer beginnen problemen krijgen, ik heb toen garmin gecontacteert maar sinds mijn toestel al 3 jaar oud was en geen garantie meer had hadden ze voorgesteld mijn toestel op te sturen en dat ze het gingen refurbishen voor 150€ en dat het terug als nieuw zou zijn. Dat was een jaar geleden en sindsdien voorlopig geen problemen. Maar in mijn ervaring is de zumo die stroom verlies een veel voorkomende klacht door uiteenlopende redenen.
Ik zal dit verhaal onthouden, maar dit zit echt in de cradle en adapter, want is getest.
 
Dapper, ik heb er net drie uur opzitten in de stortregen. Laarzen, Rukka jas bij de ellebogen en Shubert helm met pinlock 120, alles doorweekt en beslagen. Niets helpt tegen uren stortregen blijkt.

Wel is de cradle vervangen, wacht nog op een adapter, dan heeft mijn XT weer spanning onderweg. Gaat zo’n ding vaker stuk?
 
Zo, eindelijk binnen!

Inmiddels zit de XT2 erop (netjes in het midden van de beugel, zonder de BMW Gradle) en liggen de zilver paneeltjes (met GS erop) bij de spuiter om deze mat zwart te maken.

Ik kom van een Suzuki V-Storm 1050 XT en moet zeggen dat dit wel een 'step up' is. Gooit heerlijk makkelijk de bocht in en ook op lage snelheden is het een makkelijke machine. De power is enorm, erg lastig om onder de 5000 toeren te blijven tijdens het inrijden. Quickshifter vind ik waardeloos, maar wellicht gaat dat beter als ik meer toeren kan maken.

Geen rijweer vandaag, dus maar eens even kijken hoe ik de Mosko Moto 80 en andere accessoires er op krijg. Beetje de boel preppen voordat ik eind mei de Pyreneeen offroad ga doorkruizen! (gaan ook nog Dunlop Mission Raids onder)

Achter rack is trouwens waardeloos en gewoon plastic kwam ik bij oplevering achter. Is dus geen topkoffer op te monteren en achteraf het BMW topkoffer rack is niet te betalen. Aftermarket zijn de racks gewoon niet mooi, dus hou daar rekening mee mocht je een topkoffer willen gebruiken en een 1300 aanschaffen. (had graag de LoneRider MotoCase gekocht, maar die kan dus alleen op het topkoffer rack van BMW)

65952c3a-9455-4a1d-9624-de955c88d6c3.jpg



66060656-2e1c-4b2d-95b5-30764d9e9b19.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, eindelijk binnen!

Inmiddels zit de XT2 erop (netjes in het midden van de beugel, zonder de BMW Gradle) en liggen de zilver paneeltjes (met GS erop) bij de spuiter om deze mat zwart te maken.

Ik kom van een Suzuki V-Storm 1050 XT en moet zeggen dat dit wel een 'step up' is. Gooit heerlijk makkelijk de bocht in en ook op lage snelheden is het een makkelijke machine. De power is enorm, erg lastig om onder de 5000 toeren te blijven tijdens het inrijden. Quickshifter vin ik waardeloos, maar wellicht gaat dat beter als ik meer toeren kan maken.

Geen rijweer vandaag, dus maar eens even kijken hoe ik de Mosko Moto 80 en andere accessoires er op krijg. Beetje de boel preppen voordat ik eind mei de Pyreneeen offroad ga doorkruizen! (gaan ook nog Dunlop Mission Raids onder)

Achter rack is trouwens waardeloos en gewoon plastic kwam ik bij oplevering achter. Is dus geen topkoffer op te monteren en achteraf het BMW topkoffer rack is niet te betalen. Aftermarket zijn de racks gewoon niet mooi, dus hou daar rekening mee mocht je een topkoffer willen gebruiken en een 1300 aanschaffen. (had graag de LoneRider MotoCase gekocht, maar die kan dus alleen op het topkoffer rack van BMW)

Bekijk bijlage 1997624


Bekijk bijlage 1997625

Nog niet eerder opgevallen dat de Triple Black zwarte klauwen heeft, althans ik neem aan dat dit de Sport Bremsen zijn? Staat goed.

Verder heb je alle pakketten, gesmeede wielen (mooi dat mat!) en enduro pakket?
Niet de Sport Vering?

Morgen ga ik demo rijden :)

Ik weet inmiddels hoe (fijn) een KTM rijdt en ben nu erg benieuwd naar de 1300GS.
 
Eigenlijk moet je de KTM naar de BMW rijden. Heb ik gedaan tijdens de proefrit (waren met z’n tweeen). Had bij de KTM echt het gevoel dat ik moest ‘werken’ om hem de bocht in te leggen.

De remmen zijn de standaard remmen. Optie pakketten kloppen, behalve de sportvering. Achteraf een heel klein beetje spijt van, maar je moet dan ook het dynamisch pakket nemen en dan ben je bij elkaar alweer € 2000 verder. Mijn maatje heeft deze optie wel, dus dat gaan we testen in de Pyreneeën. Zeker bestellen trouwens als je langer bent dat 1,83. Ik heb al een verhoogd zadel nl. dus dan komt de 2 cm van de sportvereniging goed van pas…
 
@Emile007 ik ben confused.. je zegt dat je wel de quickshifter hebt (welke waardeloos werkt), dat suggereert dat je het Dynamic pakket hebt? Waarin ook sport remmen horen te zitten? Weet je zeker dat je een quickshifter hebt? 🫣

Edit: ik ben behoorlijk lang dus de Sport Vering + verhoogd zadel zijn al aangevinkt :t
 
Wat lees ik nu ...sport remmen...zijn de standaard remmen niet bijzonder?
Of probeert Herr Bmw je iets doen geloven ...
 
Oh, ha ha, dat zou een grap zijn. Misschien heb ik helemaal geen quickshifter. Heb er geen behoefte aan en ook niet op gelet bij de optielijst… Vraag jij het even na morgen @The DanMan ?

Ik heb dus geen dynamisch pakket en geen sportremmen…

Ik ken de configurator nu zo’n beetje uit mn hoofd..
Dan heb je ook geen quickshifter :X
Vandaar dat het zo rot werkte :+
 
Staat hem goed het Mosko setje!

Let ook op mijn zwarte handkap vergroters... Wilde natuurlijk niet de standaard grijze hebben ;-)
(en let niet op mijn missende zijpaneeltjes, die liggen dus bij de spuiter)


mosko1.jpg


mosko2.jpg
 
Bij het merendeel van grote 2-cilinder motoren lijkt de quickshifter niet zo vlot te werken, maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n last van, enkel bij terugschakelen durft die soms wel eens weigeren, en dat kan vervelend zijn vlak voor een haarspeldbocht.
 
Als je daadwerkelijk offroad wilt gaan rijden, dan heb je weinig aan de BMW handkappen. Het is plastic spul dat hooguit de wind en een takje tegen houdt. Barkbusters of SW-Motech kappen houden je hendels wel heel bij een eventuele val.
 
Bij het merendeel van grote 2-cilinder motoren lijkt de quickshifter niet zo vlot te werken, maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n last van, enkel bij terugschakelen durft die soms wel eens weigeren, en dat kan vervelend zijn vlak voor een haarspeldbocht.

Jij hebt ook KTM gereden toch? Op de 1290 werkt het erg smooth. Ik zal het morgen gaan ervaren hoe die op de nieuwe GS werkt.

@Emile007 dat is een dondersmooie tassenset! Even googlen leerde me dat het zo’n beetje even duur is als een originele zijkofferset maar dit bouwt wel een stuk smaller en is flink hufterproof lijkt me :Y
 
Dit zijn de sport remmen in hun orginele kleur / uitvoering. Wel met het road lock slot, dus die zwarte beugel is het slot



En eigenlijk……vind ik de QS prima werken
IMG_8453.jpeg
 
Zo, eindelijk binnen!

Inmiddels zit de XT2 erop (netjes in het midden van de beugel, zonder de BMW Gradle) en liggen de zilver paneeltjes (met GS erop) bij de spuiter om deze mat zwart te maken.

Ik kom van een Suzuki V-Storm 1050 XT en moet zeggen dat dit wel een 'step up' is. Gooit heerlijk makkelijk de bocht in en ook op lage snelheden is het een makkelijke machine. De power is enorm, erg lastig om onder de 5000 toeren te blijven tijdens het inrijden. Quickshifter vind ik waardeloos, maar wellicht gaat dat beter als ik meer toeren kan maken.

Geen rijweer vandaag, dus maar eens even kijken hoe ik de Mosko Moto 80 en andere accessoires er op krijg. Beetje de boel preppen voordat ik eind mei de Pyreneeen offroad ga doorkruizen! (gaan ook nog Dunlop Mission Raids onder)

Achter rack is trouwens waardeloos en gewoon plastic kwam ik bij oplevering achter. Is dus geen topkoffer op te monteren en achteraf het BMW topkoffer rack is niet te betalen. Aftermarket zijn de racks gewoon niet mooi, dus hou daar rekening mee mocht je een topkoffer willen gebruiken en een 1300 aanschaffen. (had graag de LoneRider MotoCase gekocht, maar die kan dus alleen op het topkoffer rack van BMW)

Bekijk bijlage 1997624
Dat zijn aardig wat stuurverhogers op elkaar…is er nog geen hogere versie te krijgen?

Erg mooie motor!
 
Jij hebt ook KTM gereden toch? Op de 1290 werkt het erg smooth. Ik zal het morgen gaan ervaren hoe die op de nieuwe GS werkt.

@Emile007 dat is een dondersmooie tassenset! Even googlen leerde me dat het zo’n beetje even duur is als een originele zijkofferset maar dit bouwt wel een stuk smaller en is flink hufterproof lijkt me :Y
Ik heb nooit KTM gereden, enkel enkele meters met de SDGT van Derud, (misschien volgende week op een open deur dag een SAS proberen?...)
Maar in verslagen lees ik het wel eens dat 4-cilinders vlotter omgaan met een QS,
 
Dapper, ik heb er net drie uur opzitten in de stortregen. Laarzen, Rukka jas bij de ellebogen en Shubert helm met pinlock 120, alles doorweekt en beslagen. Niets helpt tegen uren stortregen blijkt.

Wel is de cradle vervangen, wacht nog op een adapter, dan heeft mijn XT weer spanning onderweg. Gaat zo’n ding vaker stuk?

Viel toch nog aardig tegen. Stuk snelweg tot Aachen ging prima. Maar daarna binnendoor veel regen gehad en zelfs stevige hagelbuien. Niet doorweekt gelukkig maar wel tot t bot toe koud en verkleumd.

Hopelijk valt het morgen en zondag mee om beetje te compenseren voor vandaag.
 
Viel toch nog aardig tegen. Stuk snelweg tot Aachen ging prima. Maar daarna binnendoor veel regen gehad en zelfs stevige hagelbuien. Niet doorweekt gelukkig maar wel tot t bot toe koud en verkleumd.

Hopelijk valt het morgen en zondag mee om beetje te compenseren voor vandaag.
Succes
 
Als je daadwerkelijk offroad wilt gaan rijden, dan heb je weinig aan de BMW handkappen. Het is plastic spul dat hooguit de wind en een takje tegen houdt. Barkbusters of SW-Motech kappen houden je hendels wel heel bij een eventuele val.
Ik wil ook nog mijn handkappen vervangen door Barkbusters. Nu zijn er voor mijn R1200GS 2010 verschillende modellen verkrijgbaar. Welke is aan te raden?

 
Staat ook nog op mijn lijstje: Barkbusters. Ik had op mijn vorige motor de VPS versie, dus die gaan er ook nog een keer op… (nu alleen de handkappen uitgebreid met de zwarte extendor)
 
Terug
Bovenaan Onderaan