Het grote GS-topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele weken merk ik geslinger in het voorwiel bij 60-80 km/uur

Bij het insprayen met tectyl liet ik het a.wiel even draaien en hoorde een flink gerammel in de holle kardan. Ook zie je het wiel een klein beetje zwabberen als je,m sneller laat draaien.

Ik denk dat de slingering van de voorkant van de zwabberende achterkant komt. Best snel, 58000 km verder nu :/

Morgen maar weer eens bellen.......
 
Sinds enkele weken merk ik geslinger in het voorwiel bij 60-80 km/uur

Bij het insprayen met tectyl liet ik het a.wiel even draaien en hoorde een flink gerammel in de holle kardan. Ook zie je het wiel een klein beetje zwabberen als je,m sneller laat draaien.

Ik denk dat de slingering van de voorkant van de zwabberende achterkant komt. Best snel, 58000 km verder nu :/

Morgen maar weer eens bellen.......
Tip: probeer je voorwiel eens op de grond te houden... misschien helpt dat.

:+
 
Sinds enkele weken merk ik geslinger in het voorwiel bij 60-80 km/uur

Bij het insprayen met tectyl liet ik het a.wiel even draaien en hoorde een flink gerammel in de holle kardan. Ook zie je het wiel een klein beetje zwabberen als je,m sneller laat draaien.

Ik denk dat de slingering van de voorkant van de zwabberende achterkant komt. Best snel, 58000 km verder nu :/

Morgen maar weer eens bellen.......
laat het nu niet zijn dat de heren van 't ST-topic gelijk gaan krijgen! en dat bmw een cardanprobleem heeft?
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 30 october is de dakar pre proloog in valkenswaard. http://www.preproloog.nl/index.html

Supermoto en ik zijn van plan om het weer af te wachten. Je kan ook kaarten kopen bij de kassa van het evenement of bij de primera winkels. In de loop van volgende week beslissen we of we gaan. :)

Als je ook gaat, kopieer het lijstje even en zet je zelf erbij. 8-)

-Supermoto(ovb)
-Korenwolf(ovb)


Edit: Nog vergeten, supermoto en ik meeten waarschijnlijk bij de Meern.
 
Laatst bewerkt:
Tip: probeer je voorwiel eens op de grond te houden... misschien helpt dat.

:+

zit w.s. in het a.wiel en die zit bijna altijd op het asfalt ;)

@scorp: dit is m,n 3e cardanprobleem bij deze GS....eerst olielekkage op de rand van het lager, toen de kardan finaal afgebroken in de kardantunnel en nu het kardan lager dat rommelt.....als BMW geen structurele problemen heeft; ik heb er iig al 3 gehad binnen 60k...

Best veel vind ik -O- zeker gezien het onderhoud wat ie krijgt...of zou ik te ruig om springen met het materiaal? dan nog, lijkt me dat e.e.a. met een bepaalde hufterproofheid gebouwd wordt,toch?
 
Laatst bewerkt:
zit w.s. in het a.wiel en die zit bijna altijd op het asfalt ;)

@scorp: dit is m,n 3e cardanprobleem bij deze GS....eerst olielekkage op de rand van het lager, toen de kardan finaal afgebroken in de kardantunnel en nu het kardan lager dat rommelt.....als BMW geen structurele problemen heeft; ik heb er iig al 3 gehad binnen 60k...

Best veel vind ik -O- zeker gezien het onderhoud wat ie krijgt...o zou ik te ruig om pringen met het materiaal? dan nog, lijkt me dat e.e.a. met een bepaalde hufterproofheid gebouwd wordt,toch?
dat zou je toch mogen verwachten van een gs, ze bouwen nu toch al zo 'n 30 jaar paralevers, ik heb nu bijna 80 k, (nog) geen problemen gehad, ook niet met men 1100gs, maar die had dan wel voldoende problemen in de versnellingsbak.
 
zit w.s. in het a.wiel en die zit bijna altijd op het asfalt ;)

@scorp: dit is m,n 3e cardanprobleem bij deze GS....eerst olielekkage op de rand van het lager, toen de kardan finaal afgebroken in de kardantunnel en nu het kardan lager dat rommelt.....als BMW geen structurele problemen heeft; ik heb er iig al 3 gehad binnen 60k...

Best veel vind ik -O- zeker gezien het onderhoud wat ie krijgt...of zou ik te ruig om springen met het materiaal? dan nog, lijkt me dat e.e.a. met een bepaalde hufterproofheid gebouwd wordt,toch?

Misschien heb je te maken met een onkundige monteur, die er niet voor schroomt een lager op de binnenring een zitting in te slaan. Dan ga je van de regen in de drup.
 
Wij hadden een tijdje terug al een paar dagen vastgelegd: beiden vrijgenomen om donderdag (gisteren dus) t/m zondag, en misschien wel maandag eraan vastplakkend, met de ijzeren hengsten naar de Eiffel of de Vogezen of zo te gaan :].

Vanaf afgelopen weekend gingen we serieus naar de weerberichten luisteren, en die waren serieus slecht :(.
Maar we bleven optimistisch, de voorspellingen vallen tenslotte vaak genoeg in het water ;).
Helaas leek het er woensdag nog steeds op dat je voor een beetje aardig weer naar Spanje zou moeten rijden, en aangezien we voor ons plezier rijden en niet voor straf hebben we besloten die vrije dagen lekker uit te slapen uit eten te gaan en als er toch nog een droge dag met een beetje zon tussen zou zitten zouden we lekker in NL gaan toeren :].

Die dag moest vrijdag worden, vandaag dus, dat hadden we al snel door 8-). Het was droog, de zon deed behoorlijk z'n best, en de wind was een schaduw van die van gisteren.
We besloten de Vechtroute te gaan rijden. De ene kant van de Vecht heen, en de andere kant terug. Die route had Stamper in Mapsource uitgepuzzeld (de vorige keren dat we op de bonnevooi gingen konden we hem niet vinden :$) , maar deze keer ging het geweldig!!! We hebben er uit en thuis zes uur over gereden (nee, het ging niet hard ;)) en kwamen door de mooiste dorpjes en langs schitterende huizen :') Bijna overal konden we de Vecht volgen.
Het voordeel van dat het niet echt warm was (12 à 13 graden) was dat de smalle weggetjes niet waren overspoeld door fietsers en wandelaars :)

Al met al was het een heerlijke dag, prima weer, en we hebben fantastisch gereden!
Van elke rit moet je nu genieten, want gezien het seizoen kan elke dag de winter (lees: de pekel) invallen :X.

Nog wat fotootjes:

Foto-OOCY8I88-D.jpg


Foto-PR68WUFZ-D.jpg


Foto-TTRVW33N-D.jpg


Ik ging er al helemaal vanuit dat er, conform de voorgaande dagen, nu en dan wel een buitje zou vallen. En dat zouden we dan ook niet erg vinden :N.......als we maar konden rijden :] .

Nou mensen.......geen spétter!!! *D En de wegen waren (waarschijnlijk door de wind van gisteren) ook gewoon droog :Y
En muggen zijn we ook niet tegen gekomen.......dus de motoren glimmen nog steeds net zo als op de foto's *D

Wel ben ik door het oog van de naald gekropen: ik wist dat ik de brandstofmeter niet kon vertrouwen maar had toch wel verwacht er 380 km mee te kunnen rijden. Vlak voor huis ging bij 360 gereden kms het waarschuwingslampje aan en bij 364 km was ik bij de Shell in ons dorp.
Oeps..........20,5 liter!!!!!!! :X :X Nog 8 kilometer verder en ik had waarschijnlijk (wederom) langs de kant stil gestaan slik :X
De BC gaf desondanks aan dat ik nog 72 vrolijke kilometers kon rijden :?
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 30 october is de dakar pre proloog in valkenswaard. http://www.preproloog.nl/index.html

Supermoto en ik zijn van plan om het weer af te wachten. Je kan ook kaarten kopen bij de kassa van het evenement of bij de primera winkels. In de loop van volgende week beslissen we of we gaan. :)

Als je ook gaat, kopieer het lijstje even en zet je zelf erbij. 8-)

-Supermoto(ovb)
-Korenwolf(ovb)


Edit: Nog vergeten, supermoto en ik meeten waarschijnlijk bij de Meern.

Ik ga uhm... van Delft, of Eersel, of Maastricht... maar ik ga er iig heen :)
 
@scorp: dit is m,n 3e cardanprobleem bij deze GS....eerst olielekkage op de rand van het lager, toen de kardan finaal afgebroken in de kardantunnel en nu het kardan lager dat rommelt.....als BMW geen structurele problemen heeft; ik heb er iig al 3 gehad binnen 60k...
Maandagmorgen model?
Wij hadden ooit met een vliegtuigmotor (Rotax 914) ook eindeloos gelazer. Turbo uit elkaar gespat, krukaslagers gebroken, op den duur lekte er olie in 't koelsysteem :?
Veel later bleek dat er een keer bedorven olie in was gegaan (had te lang gestaan in een vochtige hangar) die alles had aangetast. Iets heel kleins en lulligs kan al heel veel ellende veroorzaken, in dit geval schades; duurder dan een nieuwe 1200GSA.
Best veel vind ik -O- zeker gezien het onderhoud wat ie krijgt...of zou ik te ruig om springen met het materiaal? dan nog, lijkt me dat e.e.a. met een bepaalde hufterproofheid gebouwd wordt,toch?
Tsjah, wat is te ruig? Je doet geen rare/domme dingen met je fiets toch?
 
er zijn meer verhalen bekend over de 1200 cardan .
zou best kunnen dat ze te zwak zijn voor de bottompower van zo,n 1200 blok.
zo,n ding heeft wel veel koppel
 
lekker hoor ;) voorspellingen voor de eifel zijn idd nogal wisselvallig, ik vertrek zondag met m'n vriendin richting moesel voor een weekje, uiteraard pakken we ook een stukje eifel mee ;) ik hoop dat we het net zo treffen als jullie vandaag.

Vandaag was het weer immers ook perfect en dat was niet voorspeld O-)
(maar ik heb voor de zekerheid m'n regenpakkie wel mee :+ )
 
Laatst bewerkt:
Maandagmorgen model?
Wij hadden ooit met een vliegtuigmotor (Rotax 914) ook eindeloos gelazer. Turbo uit elkaar gespat, krukaslagers gebroken, op den duur lekte er olie in 't koelsysteem :?
Veel later bleek dat er een keer bedorven olie in was gegaan (had te lang gestaan in een vochtige hangar) die alles had aangetast. Iets heel kleins en lulligs kan al heel veel ellende veroorzaken, in dit geval schades; duurder dan een nieuwe 1200GSA.Tsjah, wat is te ruig? Je doet geen rare/domme dingen met je fiets toch?

gewoon offroad, springen over drempels en af en toe een wheely of stoppie....moet kunnen zou je zeggen....

Het is wel elke keer de kardan die gelazer geeft , want motorisch loopt ie gewoon als een beer, zeker met de nieuwe uitlaat :)
 
Hé da's balen BB, wederom het cardan .. klote...
Als de GSA niet meer tegen dit soort werk kan, dan moeten ze de reclames maar stoppen.
Dus zou het gewoon garantie moeten zijn.

Bij mij is bij 12700 km nu de koppeling vervangen, die slipte iets (gaf wel hele rare wheelies)..
Maar goed, het blijft een merk wat wel goed zijn sores opruimt, zover ik het heb meegemaakt.

Sterkte met de verwerking.
 
gewoon offroad, springen over drempels en af en toe een wheely of stoppie....moet kunnen zou je zeggen....
Nah, je belast andere onderdelen nogal fors (balhoofd, vering enz), maar dat heeft idd weinig met de cardan.
Het is wel elke keer de kardan die gelazer geeft , want motorisch loopt ie gewoon als een beer, zeker met de nieuwe uitlaat :)
Rijd jij vaak één (exacte) snelheid, met name op de snelweg?
 
nou !

smeren om de 500 km , of als het nat is geweest
schoonmaken iedere 1000 km
nieuwe kopen : te vaak :(

vet op je achtervelg en brug ;(

ik zie de voordelen B| :X

Je kan in ieder geval zien of ie nog goed is voor je vb een paar weken op vakantie gaat. Eenvoud heeft zo zijn voordelen. :P

Ik heb net trouwens een nieuwe touratech koplamp besteld voor de 650. *D

01-040-1200-0_I_01.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan