Het grote GS-topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik doe het altijd met de hand, niet vergeten het deksel van je rempotje eraf te halen ;)
los van de dubbelzinnigheid:
waarom zou je het deksel eraf halen?
er hoort niet meer vloeistof in 't reservoir te komen dan er max mag inzitten, bijvullen om de slijtage van de blokken te kompenseren is in deze context dan ook geen goed idee lijkt mij, hou zoveel mogelijk delen van de rem-installatie vrij van lucht en vuil! dat voorkomt problemen,

(remklauw losmaken en schuinwringen helpt om de cilinders terug in hun uiterste positie te duwen, en dat zonder hulpmiddelen)
 
En.... thuis! :Y

Werklaptop aangeslingerd en verder werken.
Maar wel met dikke skisokken aan.
En... Kato heeft even een zalig bakkie thee voor me gezet. *D
 
los van de dubbelzinnigheid:
waarom zou je het deksel eraf halen?
er hoort niet meer vloeistof in 't reservoir te komen dan er max mag inzitten, bijvullen om de slijtage van de blokken te kompenseren is in deze context dan ook geen goed idee lijkt mij, hou zoveel mogelijk delen van de rem-installatie vrij van lucht en vuil! dat voorkomt problemen,

(remklauw losmaken en schuinwringen helpt om de cilinders terug in hun uiterste positie te duwen, en dat zonder hulpmiddelen)
probeer het eens zonder het deksel eraf te halen, dan weet je wat ik bedoel ;)
 
Reed zojuist in a'dam centrum ook achter een strooiwagen aan :( Later had ik zelfs sneeuw in m'n mik.
 
Laatst bewerkt:
Laat je maar goed verzorgen :Y en zeg tegen Kato dat ik ook een tas koffie wil :+

full
 
probeer het eens zonder het deksel eraf te halen, dan weet je wat ik bedoel ;)


ik druk hem altijd terug naar binnen zonder de deksel vn de rempot te halen. Wel houd ik het niveau altijd in de gaten. En de zuigers hoeven niet erg ver naar binnen dus het niveau stijgt of niet of maar een klein beetje. Als je hem lomp ver naar binnen gaat duwen dan loop je het risico dat de remvloeistof langs de deksel eruit komt. Maar ben heb je de boel al aardig naar de knoppe geholpen. :Y
 
ik druk hem altijd terug naar binnen zonder de deksel vn de rempot te halen. Wel houd ik het niveau altijd in de gaten. En de zuigers hoeven niet erg ver naar binnen dus het niveau stijgt of niet of maar een klein beetje. Als je hem lomp ver naar binnen gaat duwen dan loop je het risico dat de remvloeistof langs de deksel eruit komt. Maar ben heb je de boel al aardig naar de knoppe geholpen. :Y
De grap is dat je de zuigers niet zo heel ver naar binnen krijgt als je deksel er nog op zit. Voor mij iig niet genoeg om nieuwe blokken te monteren toen de oude zowat op het ijzer liepen. (terwijl er toch echt niet teveel remolie in zat.)
 
Laatst bewerkt:
stond iemand net héél uitgebreid naar m'n GS te kijken :P als hij 'm maar niet wil jatten :P

handschoenen liggen in de buurt van de verwarming, zo maar 's omkleden en op weg naar huis! ben echt gáár, maar blij da'k nog even een stukje mag rijden *O* :]
 
Hm.. *bezorgd*

Maandag heb ik getankt, is 12 liter in gegaan, hij stond toen al een klein eindje in de reserve. Sinsdien heb ik er ik gok 130 + 15 = 145km mee gereden en het lampje begon weer te branden...

hmm.....
 
Hm.. *bezorgd*

Maandag heb ik getankt, is 12 liter in gegaan, hij stond toen al een klein eindje in de reserve. Sinsdien heb ik er ik gok 130 + 15 = 145km mee gereden en het lampje begon weer te branden...

hmm.....

Koud weer zorgt er voor dat je verbruik zowieso iets hoger ligt dan normaliter.

Hou je gebruik gewoon even bij, ook even als het 5-10 graden warmer is :Y
 
Kan best dat ie in noodloop staat, is je verbruik ca. 1:14, heb ik de laatste tijd ook een beetje last van, lijkt wel alsof mijn linker gasklephuis ook versleten is :+

Weet iemand toevallig of je die revisiekitjes voor gasklephuizen ook los kunt kopen in NL?
 
Laatst bewerkt:
De grap is dat je de zuigers niet zo heel ver naar binnen krijgt als je deksel er nog op zit. Voor mij iig niet genoeg om nieuwe blokken te monteren toen de oude zowat op het ijzer liepen. (terwijl er toch echt niet teveel remolie in zat.)


Ik heb ze nog nooit tot zo ver versleten gehad. Maar ik kan me voorstellen dat je ze dan niet ver genoeg meer terug kan krijgen.
 
Hm.. *bezorgd*

Maandag heb ik getankt, is 12 liter in gegaan, hij stond toen al een klein eindje in de reserve. Sinsdien heb ik er ik gok 130 + 15 = 145km mee gereden en het lampje begon weer te branden...

hmm.....

Bij mij gaat het lampje ook altijd erg vroeg aan, een stuk eerder dan volgens het boekje gebeurt iig... even wennen wat je gemiddelde verbruik is (dat valt namelijk best mee), daarna zelf bedenken hoe reeel het is dat dat lampje aan staat, op basis van je km-stand
 
Ik heb ze nog nooit tot zo ver versleten gehad. Maar ik kan me voorstellen dat je ze dan niet ver genoeg meer terug kan krijgen.
ik verslijt altijd tot (bijna) op het ijzer, door gewoon de 2 bouten eraf te halen en de klauw te "torsen" duw ik de blokken terug tot hun uiterste positie, dan gewoon vervangen (zonder aan de remhandles of pedaal te komen!!) en weer plaatsen, lukt altijd, zowel bij blik, motor, MTB, pocket, (die van de buren, vrienden,.....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan