Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Ik begin er over na te denken de cb1 te verkopen.
vorig jaar een keer of 6 weg geweest voor een kort ritje.
en de leeftijd begint me toch ook wel een beetje op te breken.
En om eerlijk te zijn ontbreekt me het plezier net iets teveel, het is druk hier in de omgeving met wandelaars en fietsers.
Ik iriteer me er gewoon net teveel aan om het een plezier ritje te noemen.
En dat was bij het eerste ritje dit jaar alweer gelijk zo...

Oudere foto, er zit nu een windscherm op en witte teller platen in km.
ook zit er een kapje op de zijkant van het blok.
WKL_7467.jpg
 
Iemand goede ervaringen met phone mounts voor de CB-1? Ik heb al wel even wat rondgekeken maar ben gewoon benieuwd naar de mening van dit forum.

WhatsApp Image 2022-04-21 at 3.10.33 PM.jpeg
WhatsApp Image 2022-04-21 at 3.05.18 PM.jpeg


Op de CB-1 die ik pas heb aangeschaft zat een RAM Mount met balhoofd bevestiging. Ik ga deze niet gebruiken. Als je interesse hebt, stuur mij maar een PM.
 
Vandaag alle benzineleidingen vernieuwd. Had vorige keer gezien dat deze nogal broos waren thv de benzinepomp. En zoals ik dacht hebben de jaren hun tol geëist want bij het vervangen brak die leiding zomaar eventjes in twee 😅 Gewoon knetterhard geworden.

Verder nogal onlogisch als je 't mij vraagt dat ze daar een pompje met 8mm aansluitingen tussen zetten, terwijl alle andere leidingen gewoon 10mm zijn.

Volgende week komt het kenteken eindelijk aan! na zo een tweetal maanden... wat een moeizaam traject is me dat geweest man. En dat terwijl ik de 2de CB in 1 dag geïmporteerd kreeg 🙃
Heb ik me de eerste keer de verkeerde ambetantenaar ambtenaar getroffen denk ik.
 
Lekker aan het prutsen met de tellers van de CB-1. Zaten door zonlicht verbleekte KM/h kaartjes over de originele zwarte wijzerplaten. Ook had een van de vorige eigenaren de teller naalden (wijzers?) met dikke klodders fluoriserende verf behandeld. Zag er niet uit, dus teller naalden gewisseld met die van een gebruikte teller. Wilde niet de hele unit overzetten (was wel minder werk geweest) want wil graag de originele stand in mijlen behouden. Op YouTube filmpje gevonden en begonnen.
Voor zekerheid achtergrond met stukjes tape beschermd en de naalden met behulp van twee theelepeltjes er uit gewipt.

Hoe bedoel je lelijk:
IMG_20220507_194843962.jpg


Eerst de naald over de stop tillen en nulpunt markeren. Deze foto is van na het vervangen van de naald:
IMG_20220507_195220416.jpg


Klaar en nu alles weer in elkaar schroeven:
IMG_20220507_194820712.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kleine fout gemaakt.

Ik heb het zadel van de tweede CB op de grond laten staan...
.
.
.
.
.
.
.
PXL_20220514_084333516.jpg



De buurman van mijn ouders (waar ik sleutel) heeft helaas niet hetzelfde respect voor zijn tuin als mijn vader, met als gevolg dat er sinds kort een nieuwe familie in de garage woont 😅
 
En weer een CB-1 klusje gedaan. De gecorrodeerde zijpanelen aangepakt:

WhatsApp Image 2022-05-27 at 12.16.13 PM (1).jpeg


Stukje hout en lijmklemmen zodat ik mooi recht kan schuren:

WhatsApp Image 2022-05-27 at 12.16.13 PM (3).jpeg
WhatsApp Image 2022-05-27 at 12.16.13 PM (2).jpeg


Begonnen met waterproof korrel 180, daarna 240. Erg tevreden met resultaat. Dit is na korrel 180:

WhatsApp Image 2022-05-27 at 12.16.14 PM (1).jpeg


En deze na korrel 240. Kan nog fijner gaan, of een scotchbrite schuurpad gebruiken:

WhatsApp Image 2022-05-27 at 12.16.13 PM.jpeg
 
Heel netjes! Hoe lang heb je hier op geschuurd? Denk dat ik ook eens wat delen aan moet gaan pakken
Viel best mee. Korrel 180 kreeg de corrosieplekken er goed uit. Dit zal natuurlijk verschillen afhankelijk van de hoeveelheid / diepte van de corrosie. Maar goed, totaal denk ik een uurtje voor twee paneeltjes aan het schuren geweest.
 
De uitlaat (dank @duc of prunes ) wordt binnenkort gestraald en krijgt daarna een Cerakote behandeling:
Bekijk bijlage 1769537
Wel leuk dat de uitlaat uiteindelijk net zo duur is als de motor zelf :)
Haha ik herken dit. Volledig rvs Predator uitlaatsysteem in Engeland gehaald daarna nog een demper op maat laten maken bij Pranjic. YSS achterschokdemper, Brembo rcs19, Healtech quickshifter en nog veel meer. Ach, mooi speelgoed 😅😬
 
Wegens een spoedoperatie heeft het sleutelen even stil gelegen, maar nu kan ik de CB eindelijk afwerken.

Zojuist een kvs-flush gedaan met demiwater en nu zie ik vloeistof komen uit wat ik vermoed een drainage gat is langs de rechtse cilinder.
Moet ik me zorgen maken om de koppakking?

PXL_20220614_085957766~2.jpg


EDIT: Ik heb allicht te snel gevuld waardoor de radiator het niet meer geslikt kreeg, en dat water heeft op zijn beurt de weg gevonden naar de cilinderkop. Denk ik 😅
 
Laatst bewerkt:
Hij is eindelijk "zomerklaar" *D
Her en der zal er nog wel wat optisch aan verbeterd worden, maar ik kan in elk geval zorgeloos rijden.

IMG-20220616-WA0016.jpg


Alle vloeistoffen zijn vervangen en de rest werd nagekeken en aangepakt waar nodig. Enkel de bougies heb ik nog niet gecheckt en hij loopt wat te arm, maar dat wordt gaandeweg nog wel afgevinkt.
Ohja en ik heb een setje stuureindspiegels waar ik nog wat op moet verzinnen, want zonder spiegels rijden is echt ruk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan