Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

vlakbij je benzinekraan zit een handige zwarte draaischroef
 
  • Leuk
Waarderingen: H-3
Recent een gaaf, onverzaagd achterspatbord gevonden:

WhatsApp Image 2022-09-28 at 16.47.06.jpeg


Mocht er nog iemand op zoek zijn naar zo'n spatbord: ik heb er nog een zoals op de foto, maar dan met 4 extra boorgaten van montage nummerplaten vorige eigenaars (zie je niets van als de nummerplaat er op zit)
 
Hallo allemaal,

Is het zinvol om de remklauw en rempomp preventief te reviseren, of is het alleen nodig bij lekkage? Ik heb de achterklauw gedaan omdat de vorige eigenaar aangaf dat hier een probleem zou kunnen zitten, dit bleek niet het geval te zijn. Daar kan ik wel uit afleiden dat de vorige eigenaar niet de rempomp of andere remklauw heeft gereviseerd en deze fietsen worden natuurlijk al een dagje ouder. In principe remt de motor volgens mij prima, maar omdat het mijn eerste motor is heb ik niet echt een referentiekader of het voldoende is.
 
Hallo allemaal,

Is het zinvol om de remklauw en rempomp preventief te reviseren, of is het alleen nodig bij lekkage? Ik heb de achterklauw gedaan omdat de vorige eigenaar aangaf dat hier een probleem zou kunnen zitten, dit bleek niet het geval te zijn. Daar kan ik wel uit afleiden dat de vorige eigenaar niet de rempomp of andere remklauw heeft gereviseerd en deze fietsen worden natuurlijk al een dagje ouder. In principe remt de motor volgens mij prima, maar omdat het mijn eerste motor is heb ik niet echt een referentiekader of het voldoende is.
Ik zou er pas aan beginnen als er daadwerkelijk iets is of bij een volgende grootonderhoudsbeurt. Even checken of de zuiger nog schoon zijn en soepel lopen. Zo niet dan uitelkaar halen.
 
Nog een vraag; ik heb een uitlaat op de plek waar normaal gesproken de passenger pegs zitten. Zijn hier mensen die daar een oplossing voor hebben?
Even uit mijn hoofd want ik zit in het buitenland. Maar de originele uitlaathanger vertakt volgens mij naar 1. Een montagepunt voor de passenger voetsteunen en 2. Een montagepunt voor de uitlaat. Hoe zit het nu bij jouw gemonteerd?
 
Ik gebruik geen Feestboek.
Wel heb ik interesse in zo'n HRC kapje.
Kan iemand mij via PB de contactgegevens sturen van de beste man die die dingen maakt?
Alvast bedankt.
 
Ik gebruik geen Feestboek.
Wel heb ik interesse in zo'n HRC kapje.
Kan iemand mij via PB de contactgegevens sturen van de beste man die die dingen maakt?
Alvast bedankt.
Ik neem wel even contact op voor je.

Ook handig om te vermelden, dit stukje huisvlijt is niet goedkoop: 65 Pond, dus ruim 75 Euro. Daar komen de verzendkosten en evt belasting nog bovenop.
 
Laatst bewerkt:
Oh, Het is een UK ding... 21% erop is 16 euro ongeveer. Ik denk 20 pond transport of zo?
Klopt dat een beetje?
En dan nog anodiseren...
Dat wordt al met al best een straf bedragje.

Wel mooi op mijn geheime project... 😇
 
Laatst bewerkt:
Oh, Het is een UK ding... 21% erop is 16 euro ongeveer. Ik denk 20 pond transport of zo?
Klopt dat een beetje?
En dan nog anodiseren...
Dat wordt al met al best een straf bedragje.

Wel mooi op mijn geheime project... 😇
Ja dat klopt wel. En mooi is het zeker!
 
Alvast bedankt voor je actie richting de producent Kai. Super.
Even een tip, je kunt vaak de douane (invoerrechten) wat beperken door het op te laten sturen als Old motorcycle part, en de waarde erop wat laag te laten vermelden door de verkoper. Ik koop vaak spullen zo, heeft me heel veel geld bespaart. Zo heb ik helmen uit de US en andere landen laten komen met de vermelding old leather hat, worth $100. Terwijl ze vele malen meer waard waren. Inklaringskosten van €30 euro voor een helm die €950 , sommigen zelfs meer dan dat waard was.
 
Even een tip, je kunt vaak de douane (invoerrechten) wat beperken door het op te laten sturen als Old motorcycle part, en de waarde erop wat laag te laten vermelden door de verkoper. Ik koop vaak spullen zo, heeft me heel veel geld bespaart. Zo heb ik helmen uit de US en andere landen laten komen met de vermelding old leather hat, worth $100. Terwijl ze vele malen meer waard waren. Inklaringskosten van €30 euro voor een helm die €950 , sommigen zelfs meer dan dat waard was.
Oh, ik doe niet anders. Bij de Douane is ook genoeg personeel die heel goed de waarde van iets weten. Helaas is het dan pech voor mij. Andersom komt ook voor: zonder enige BTW en invoerrechten door de douane.
 
Oh, ik doe niet anders. Bij de Douane is ook genoeg personeel die heel goed de waarde van iets weten. Helaas is het dan pech voor mij. Andersom komt ook voor: zonder enige BTW en invoerrechten door de douane.
Dat heb ik dus ook, soms lukt het, en kost het me niets, en anders wel. Maar meestal kom ik er goed vanaf! 🙂
 
Heb een setje gebruikte Beet Alfin zij covers voor de CB-1 kunnen kopen
0403-h33-48_TL.jpg

Als ze binnen komen laat ik wel even zien hoe ze staan.
 
Ik ben nieuw op dit Forum. Ik woon in de buurt van Zoetermeer en heb vorige week een blauwe CB1 (normaal model van 1989) gekocht met als doel deze te redden van de sloop. Helaas ontbreken een behoorlijk aantal onderdelen.
Mijn hoop is dat iemand het volgende heeft liggen:
thermostaat 19300-ml7-003 ( cbr600 thermostaat schijnt ook te passen)
gril voor radiator 19032-kaf-670
Cover R voor radiator 19033-kaf-670
Cover L voor radiator 19035-kaf-670
Rubber heat guard 19126-kaf-000
Chain slider 52121-ky6-000 (hoe zet je die vast?)
2x flensbout voor carter M6x 28. 96001-06028-00
2x flensbout voor carter M6x 25. 96001-06025-00
5 x paneelbout inbus M6 90106-kaf-000
2 x schroef bevestiging luchtfilter deksel M5x19 90141-kt8-000
2 x Mufler aircleaner 17233-kaf-000
Rubber bevestiging van benzinepomp 16711-ml7-000
Kettingkast 40510-kaf-000

Het is een hele lijst, maar met elk onderdeel ben ik blij en kom die graag op mijn cbr600 van 1994 ophalen. Over de prijs worden we het wel eens.
Bij voorbaat dank
Groetjes van Cor
 
Terug
Bovenaan Onderaan