Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

De koelfan slaat bij de CB-1 al erg snel aan, is bij de Smurf normaal. Het inhouden kan meerdere oorzaken hebben. Je zou de kraan kunnen vervangen. Mocht dat niet baten, dan zou ik de carburateurs eens reinigen en synchroniseren.
Kijk… Dat vroeg ik me dus ook al af.
Hij slaat snel aan idd. Dacht een thermostaat dingetje. 🙃
 
Ja hoor hij is binnen, nu is mijn kleine blauwe smurf niet meer alleen 😍
IMG_20230916_105929.jpg
 
Goedemorgen, sinds vrijdag ben ik ook de trotse eigenaar van een CB1 uit 1990. Toen ze nieuw te koop stonden bij Safe in Rotterdam gingen we met een groep vrienden vaak motoren kijken. Sind 1993 mijn rijbewijs en 4 Kawa's en een Yamaha gehad en nu dus een CB1... de motor heeft nog geen 17000 mijl gelopen en is op de uitlaat na origineel. Kleppen zijn gesteld, banden in orde, vloeistoffen vervangen, de CB1 rijdt erg fijn ! Cosmetisch moet er wel wat aan gebeuren maar eerst gaan we er lekker op rijden.
Ook ik liep dus met mijn peen en uien muil bij safe, en maar dromen van al dat moois.later bij rijschool vlot begonnen met lessen (die zaten op het terrein bij safe) jammer dat het er niet meer is wat altijd een leuke zaak met een fantastische jaarmarkt.
 
Iemand een idee hoe je dat stom California emissie systeem verwijdert? Je moet een aantal plugs steken maar weet niet goed waar. Diegene die me weet te zeggen hoe krijgt een bak westvleteren
 
Waar is dit draai knopje voor? Ik heb gekeken in de handleiding maar kan er geen onderdeel nummer van vinden bij het hoofdstuk Carburateur. Is het voor de stationair? Want ik zie dat het een schroef omhoog of omlaag zet dat gekoppeld is aan het gassysteem
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat de stationair toerentalregelaar. Maar lang geleden dat ik er aan gedraaid hebt. Kan je zo uitproberen uiteraard.
 
Bedankt voor de reacties. Heb het bovenstaande geprobeerd maar niet gelukt. Misschien dat ik dan een slagschroevendraaierset kan lenen. De schroeven zijn nu redelijk naar zijn grootje.
 
Ik vind het fijner om er een kleine torx in te meppen met de hamer, ik kan met zo'n torx meer grip krijgen dan met een platbek schroevendraaier en ik heb torxbitjes voor op de ratel. Kijk even wat voor jou lekkerder werkt
 
Nou het is gelukt met pijn en moeite. Als ik het goed begrijp hebben deze schroeven een andere standaard (JIS). Dat wist ik niet. Ik zal even een paar bitjes halen. Sommige schroeven zijn beschadigd dus misschien even vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje over hoe nu verder. Ik heb dus een aantal beschadigde JIS schroeven, kan ik deze direct vervangen voor gewoon Philips kruiskop of zal ik bijvoorbeeld met een dremel er een gleufje in slijpen? Ook zie ik in het handboek dat in de oude CB-1 toolkit staat dat er een #2 schroevendraaier in zit, kan ik er dan van uitgaan dat dit JIS #2 is?
 
Ja hallo, heb zelf ook zo'n blauwe aangeschaft vandaag.

IMG_20231015_151427.jpg


Rijd leuk, heeft wel wat liefde nodig:). Deze knaap heeft 97.000km gedraaid.
Er is dus geen Haynes manual, wat is het alternatief? Al die links uit cb-1 topic deel 1 zijn dood.
Zelf heb ik al een CBR400RR NC23. In vergelijking heeft deze CB-1 wel flink minder power en een schepje meer koppel.

Deze moet dus deugen als alle-seizoenen buffel, zodat mijn CBR een zacht winterslaapje kan doen.
 
Ja hallo, heb zelf ook zo'n blauwe aangeschaft vandaag.

Bekijk bijlage 1935650

Rijd leuk, heeft wel wat liefde nodig:). Deze knaap heeft 97.000km gedraaid.
Er is dus geen Haynes manual, wat is het alternatief? Al die links uit cb-1 topic deel 1 zijn dood.
Zelf heb ik al een CBR400RR NC23. In vergelijking heeft deze CB-1 wel flink minder power en een schepje meer koppel.

Deze moet dus deugen als alle-seizoenen buffel, zodat mijn CBR een zacht winterslaapje kan doen.
Hier is een link naar de service manual: Honda CB400F CB1 89 Service Manual Free Download |

Die heb ik ook in pdf maar kan ik niet delen want het bestand is te groot (kan eventueel via whatsapp). De owners manual heb ik in pdf bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Cb-1 Owners Manual.pdf
    8,8 MB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan