* Het Grote Honda CB-1 Topic *

Voel jij iets voor een CB-1 Meeting?

  • Natuurlijk!

    Stemmen: 34 89,5%
  • Nee, ik ben allergisch

    Stemmen: 4 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Status
Niet open voor verdere reacties.
>> Ja Antonio, die op marktplaats heb ik zien staan, ben me nu ook maar wat aan het inlezen om te weten waar ik inderdaad op moet letten. ( wel een hoop info zo in dat handboek maar zeker de moeite waard om er ff bij te houden )

Het is wel leuk om te lezen dat je het ook had dat je hem tof vindt, vrienden vinden het raar die hebben zoiets van daar heb je je zware rijbewijs toch niet voor gehaald maar ik vind hem gewoon kjoet >> kan er ook niks aan doen...
en dat anti-diefstal gevoel telt zeker mee ( en de prijs is ook wel fijn om te beginnen ;)

Ik hoop dat het met die van jou goed gaat komen, en ik houd jullie op de hoogte
 
>> Ja Antonio, die op marktplaats heb ik zien staan, ben me nu ook maar wat aan het inlezen om te weten waar ik inderdaad op moet letten. ( wel een hoop info zo in dat handboek maar zeker de moeite waard om er ff bij te houden )

Het is wel leuk om te lezen dat je het ook had dat je hem tof vindt, vrienden vinden het raar die hebben zoiets van daar heb je je zware rijbewijs toch niet voor gehaald maar ik vind hem gewoon kjoet >> kan er ook niks aan doen...
en dat anti-diefstal gevoel telt zeker mee ( en de prijs is ook wel fijn om te beginnen ;)

Ik hoop dat het met die van jou goed gaat komen, en ik houd jullie op de hoogte

Ja voor mij was het ook gewoon de reden, dat ik nog vast zit aan 25kW. Dus ik kan het 'volledige vermogen' van de 400 niet eens echt benutten.
Als je dan op zoek gaat naar leuke 25kilowatters, kom je al snel uit bij de 400'tjes. De zixxers 400 lagen buiten mijn budget en de lekker eigenwijze CB-1 sprong meteen in het oog. Klein, handzaam dus, naked, stoer dus en betrouwbaar ( :? , dit heeft hij helaas nog niet kunnen bewijzen, maar de verhalen van de andere CB-1'ers hier op het forum bevestigen dit wel hoor).
Kortom echt een leuke fiets om op te beginnen. En mocht je hem snel beu zijn, dan stap je toch gewoon over op iets anders, een 600cc Supersport of een V-twin. Je kunt altijd nog naar iets groters grijpen.
 
Hier hebben ze ook nog een CB-1 staan. Het is wel in belgie, maar je hebt tenslotte al een kenteken. Het is daar misschien goedkoper.

www.motorsloopbg.be
info@motorsloopbg.be

Thnx voor de tip! Ik heb ze gemaild en al weer respons ontvangen.
Ze hadden idd nog een blok liggen. Toch ook nog redelijk prijzig, en 1 opmerking was erbij vermeld: 1 bout zit nog vast!

Particulier is er ook vrij makkelijk aan een blok te komen.
Maar ik zie nu eigenlijk ook wel de mogelijkheid om een compleet blok te vervangen, dit lijkt me nl net zoveel werk als nokkenassen vervangen, alleen kan ik dit wel zelf. Ook lijkt me een blok van de motorsloop met evt. garantie wel betrouwbaarder dan een particulier blok of een reparatie met 2e hands nokkenassen.
De kans nl. dat er iets anders ook versleten is in mijn blok lijkt me redelijk groot, aangezien mijn nokkenassen waarschijnlijk versleten zijn door te weinig of door slechte olie. De lagers in het blok zullen dit natuurlijk ook niet lekker gevonden hebben. ;(
 
Ben ik weer.

Over die nokkenassen moet ik het eens met mijn vriendin hebben. Het is tenslotte haar blok en niet het mijne. Maar wat jij zelf al aangeeft, zal de kans behoorlijk groot zijn dat er verderop in het blok nog wel meer niet goed zit vanwege te weinig/slechte olie. Als je aan een ander kunt komen, lijkt mij dat een betere oplossing. Zolang je maar niet hetzelfde doet als ik! En dat is een tweede gaar blok kopen...

Misschien moeten wij ook maar weer eens op jacht naar een blokkie. Maak ik van die andere twee een mooie salontafel! Zoiets als dit:
full
 
word dan wel een bijzet-tafeltje van dat 4-in-lijn blokkie van de CB-1.

Staat wel leuk naast de V8 salontafel.


En idd, een ander blok lijkt me ook interessanter. Maar dan haal ik het wel bij de motorsloop, daar krijg je vaak nog garantie.
 
Ik heb het bij een CB-1 nog nooit gedaan, maar volgens mij is nokken-assen vervangen erg simpel. Kleppen deksel er af, markeringen van de nokken-assen ff goed zetten. Klemmen van de nokken-assen af, oude er uit, nieuwe erin, enz...

Er zit niet eens een ketting die je los moet halen ofzo.
 
*nieuwe site in de maak*


Ben bezig met een nieuwe site voor prozaq.nl, deze keer met wat meer opties ;)
Het is de bedoeling er een soort van "CB-1 Community" van te maken, eigenlijk het verlenge van dit topic, zodat mensen op zoek naar informatie geen 84 pagina's door hoeven te lezen op zoek naar dat ene stukje informatie, een site is daarvoor overzichtelijker. Neem af en toe eens een kijkje -> prozaq.demon.nl/temp
 
*nieuwe site in de maak*


Ben bezig met een nieuwe site voor prozaq.nl, deze keer met wat meer opties ;)
Het is de bedoeling er een soort van "CB-1 Community" van te maken, eigenlijk het verlenge van dit topic, zodat mensen op zoek naar informatie geen 84 pagina's door hoeven te lezen op zoek naar dat ene stukje informatie, een site is daarvoor overzichtelijker. Neem af en toe eens een kijkje -> prozaq.demon.nl/temp

Great idea!!!!!
 
Ik heb het bij een CB-1 nog nooit gedaan, maar volgens mij is nokken-assen vervangen erg simpel. Kleppen deksel er af, markeringen van de nokken-assen ff goed zetten. Klemmen van de nokken-assen af, oude er uit, nieuwe erin, enz...

Er zit niet eens een ketting die je los moet halen ofzo.

Ja ok, maar ik heb net contact opgenomen met de dealer. En volgens hem was er nog meer versleten dan alleen de nokkenassen. Dus het wordt zowiezo een ander blok. Lijkt me handiger.
Heb net ook al een CBR400RR blok gevonden, iemand geinteresseerd???
 
>. en zo kom je iedere dag een stukje verder ... t regent nog steeds dus ehhhh. |( ;) Ik hoop dat het goed komt met een nieuw blok , maar als je al die betrouwbare verhalen hoort moet dat haast wel denk je niet ?


enne die site >> LOOKS GOOD already.. heel goed idee, lekker overzichtelijk.. Ik heb me al helemaal ingelezen erg leuk.. maar idd wel andig als je iets specifieks wat sneller kan vinden * succes * !! en kijk ernaar uit *D
 
Het is idd lekker klusweer ;)

Apropos de site: Als eerste begin ik met het vertalen van alle opties, maar iedereen is vrij om alvast een account te nemen via http://prozaq.demon.nl/temp
Straks kun je met die account toegang krijgen tot het forum, de chat, je eigen artikelen, reviews en foto's uploaden, bestanden uploaden, etc.
 
Ja ok, maar ik heb net contact opgenomen met de dealer. En volgens hem was er nog meer versleten dan alleen de nokkenassen. Dus het wordt zowiezo een ander blok. Lijkt me handiger.
Heb net ook al een CBR400RR blok gevonden, iemand geinteresseerd???

Waar ligt het en wat moeten ze er voor hebben?
 
Ja ok, maar ik heb net contact opgenomen met de dealer. En volgens hem was er nog meer versleten dan alleen de nokkenassen. Dus het wordt zowiezo een ander blok. Lijkt me handiger.
Heb net ook al een CBR400RR blok gevonden, iemand geinteresseerd???

Ik (althans mijn vriendin) heb ook nog meer onderdelen hoor! Namelijk een heel blok, met alleen een ratelend tandwiel, die bij jou nog goed is. Blok ligt nu wel gedeeltelijk uit elkaar (gedaan door de dealer) en er zou dan ook een nieuwe koppakking in moeten.
 
Waar ligt het en wat moeten ze er voor hebben?

CBR400RR blok ligt bij MG-parts in Berlicum ( http://www.MGparts.nl ) voor maar 400 euro incl. inruil van het oude blok. Het blok heeft ca. 18.000km gelopen en ziet er netjes uit, heeft wat corrosie maar dat is schoon te maken.
Ze geven 6 weken garantie als het blok door hen gemonteerd en afgesteld wordt!
 
Laatst bewerkt:
Ik (althans mijn vriendin) heb ook nog meer onderdelen hoor! Namelijk een heel blok, met alleen een ratelend tandwiel, die bij jou nog goed is. Blok ligt nu wel gedeeltelijk uit elkaar (gedaan door de dealer) en er zou dan ook een nieuwe koppakking in moeten.

Ja, ik denk dat ik nu toch voor een compleet blok van de motorsloop ga.
En zo'n koppakking kost nl. al ca. 200 euro en dan moet ik de nokkenasaandrijving nog overzetten. mmmmmmm zie ik niet zo zitten. Toch bedankt voor je aanbod!
 
CBR400RR blok ligt bij MG-parts in Berlicum ( http://www.MGparts.nl ) voor maar 400 euro incl. inruil van het oude blok. Het blok heeft ca. 18.000km gelopen en ziet er netjes uit, heeft wat corrosie maar dat is schoon te maken.
Ze geven 6 weken garantie als het blok door hen gemonteerd en afgesteld wordt!

Die hebben wij destijds ook gebeld. Een CBR400RR blok past onder een CB-1. Is misschien interessant? Wij hebben inmiddels een ander blok op het oog. Is wel weer een beetje een gok, maar 3x is scheepsrecht dacht ik zo.

Ja, ik denk dat ik nu toch voor een compleet blok van de motorsloop ga.
En zo'n koppakking kost nl. al ca. 200 euro en dan moet ik de nokkenasaandrijving nog overzetten. mmmmmmm zie ik niet zo zitten. Toch bedankt voor je aanbod!

Yep, koppakking is duur. Het blok hadden we in de planning staan als studie object, maar als we heb van de hand kunnen doen voor een redelijk prijsje en we doen iemand er een plezier mee, dan is dat natuurlijk een prima optie. Ik hoor het wel als iemand interesse heeft.

Oh ja, nog eens wat fotootjes geschoten!
full
 
Jezus, het blijft toch een erg leuk fietsje!
Een ander dempertje ligt al klaar. Alleen een pijpje moet nog gebogen worden.
 
Door debifra op 16-07-2004 23:06


hallo allemaal
heb een vraag als in het begin van de topic op de link klik van werklplaats manual word er niks geopend licht dit aan mij of niet kan wel naar de link van owners manual.
heb hem net een week en ben zeer tevreden maar er zijn een paar dingen die ik na wil kijken .
zoals de veerspanning van de achter veer staat nu op 7 maar wat is de beste stand en hoe verstel ik die.
groeten dennis :]
 
Jezus, het blijft toch een erg leuk fietsje!
Een ander dempertje ligt al klaar. Alleen een pijpje moet nog gebogen worden.

Wat voor dempertje is het?

En ga je nu nogmaals een blok proberen te scoren voor je CB-1? Particulier of sloop?
 
Heeeee,

Ik ben er weer!

CB-1 heeft zich prima gehouden tijdens de gehele vakantie.

De reis is geworden:

Nederland
België
Luxemburg
Frankrijk
Zwitserland

Zwitserland
Frankrijk
Duitsland
Nederland

Geen enkel probleem gehad (alleen lampje vervangen)
Ondanks het geringe koppel is een helling van 24% geen enkel probleem. Hij stormt echt naar boven.
Ook een paar uurtjes 160 a 170 is geen enkel probleem.

Ben alleen een dag aan het poetsen geweest :P

full



 
Laatst bewerkt:
En hoe ging dat met dat mini tankje?
Ik en mijn vriendin willen dit jaar met de tdm en zij met haar cb1 raketje naar de dolomieten of de vogezen.Alleen ben ik bang dat zij vaker zonder de toch zeer belangrijke benzine komt te zitten.(ik ben nou eenmaal een doorrijder :+ ).
Denk dat ik maar een reservekan van 5 liter meeneem.
Hoe heb je de bagage op de cb1 meegenomen?
Of had je maar 1 onderbroek en een flinke gum? :+ :+ *D *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan