Het Grote Honda CBR900rr Fireblade Topic Deel 102!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
katwijk-hoofdorp is niet zo ver, gewoon ff een gil geven dan help ik wel ;)

Als ik er niet uitkom laat ik het weten, thx :)

Vandaag het luchtfilter vervangen, en dat was wel nodig ook :X De oude was een best beetje zwart... Ook maar nieuwe remblokken besteld, de huidige hebben de beste tijd wel gehad zag ik vandaag :/
En zo vliegt het geld harder de portemonnee uit dan dat het erin valt, maarja hobby's kosten nu eenmaal geld hè :')
 
Ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen!

Ik ben Wilco en heb noodgedwongen (ongeval) afscheid moeten nemen van mijn Honda vtr maar ben inmiddels de gelukkige eigenaar geworden van een prachtige Honda CBR Fireblade 929 met net 15000 km op de teller.

Het is even wennen de overstap van een 2 cilinder naar een vier maar het bevalt me tot op heden perfect!

Hier even paar foto's

full


full
 
welkom!

mooie fiets, met een gave kleurstelling..

zelf helaas vant weekend een schuivertje gemaakt met mijn blade..
klinkt gelukkig erger dan het is:)

afritje opgereden van de autobaan af met ongeveer 60km per uur voor een lekker doortrekbochtje.
helaas gleed ik van het zadel af om een of andere vage reden, dus herstelde mij snel.
helaas kwam ik daarna zo raar uit in de bocht dat ik in het gras terecht kwam, dus rustig afgeremd tot ongeveer 15/10 km per uur..
toen liep de wand schuin omhoog en gleed de motor onder mij weg in het natte gras..

schade: niks:):). alleen een knipperlichtje van 2 euro..
ben erg goed weggekomen en kan er achteraf wel om lachen:)
 
Beter, was bij mij wel anders. Situatie ondernabij gelijk, alleen al 750,- aan spuitkosten en nog wat klein spul wat vervangen moet worden. Dan nog op zoek naar een linker Akra... :/
De VTR gaat wel erg dik terugkomen :Y :9 8-)

Ben wel ff wat meer voorzichtiger geworden na het berm-uitje. Weet niet hoe het bij jou is? Met een klein schuivertje gekneusde ribben en een gekneusde enkel. Laat staan dat je een frontaaltje (gast laatst met 35km/u geen voorrang gekregen, gebroken schouder en sleutelbeen en motor totall loss) of een schuiver met een flinke snelheid maakt. Geeft toch wel aan dat je als mens geen drol voorstelt.

@ Williej: Welkom hier :W Mooie bike :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er xenon in gezet echter staat de lamp veel te hoog ik kon maar 1 stelbout vinden en dat helpt nie genoeg. Heeft er iemand nog een tip?
 
Nadeel wat je met "gewoon" xenon hebt, is dat je veel strooilicht hebt. Heb je met xenon projectoren niet, dat geeft een strakkere lichtbundel. Denk dat dat beter af te stellen is met een stelschroef. Geen idee hoe je de lamp verder af kan stellen dan de met de stelschroef, zit de lamp er wel helemaal goed in?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen!

Ik ben Wilco en heb noodgedwongen (ongeval) afscheid moeten nemen van mijn Honda vtr maar ben inmiddels de gelukkige eigenaar geworden van een prachtige Honda CBR Fireblade 929 met net 15000 km op de teller.

Het is even wennen de overstap van een 2 cilinder naar een vier maar het bevalt me tot op heden perfect!

Hier even paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
Welkom Williej, mooie fiets!
Veel plezier toegewenst. :)
 
Ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen!

Ik ben Wilco en heb noodgedwongen (ongeval) afscheid moeten nemen van mijn Honda vtr maar ben inmiddels de gelukkige eigenaar geworden van een prachtige Honda CBR Fireblade 929 met net 15000 km op de teller.

Het is even wennen de overstap van een 2 cilinder naar een vier maar het bevalt me tot op heden perfect!

Hier even paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

Nette motor hoor, Ga je veel plezier van hebben! :)

(Ik rijd zelf ook op een 929rr ;) )
 
Beter, was bij mij wel anders. Situatie ondernabij gelijk, alleen al 750,- aan spuitkosten en nog wat klein spul wat vervangen moet worden. Dan nog op zoek naar een linker Akra... :/
De VTR gaat wel erg dik terugkomen :Y :9 8-)

Ben wel ff wat meer voorzichtiger geworden na het berm-uitje. Weet niet hoe het bij jou is? Met een klein schuivertje gekneusde ribben en een gekneusde enkel. Laat staan dat je een frontaaltje (gast laatst met 35km/u geen voorrang gekregen, gebroken schouder en sleutelbeen en motor totall loss) of een schuiver met een flinke snelheid maakt. Geeft toch wel aan dat je als mens geen drol voorstelt.

@ Williej: Welkom hier :W Mooie bike :9

Ja besef dat ik geluk gehad heb, en rij ook met die gedachte in mijn kop rond:)
Ben heel blij dat ik geen schade heb, want mijn kleurstelling is bijna onvindbaar..
Maar doe wel ff rustig aan en weer beetje oefenen,, weet nog steeds nie echt waar het fout gegaan is..

Maar idd.. Als mens ben je net een natte krant bij een crash..

Net wel een leuke carbon bos demper gekocht op mp..
Ding is verwaarloosd maar het carbon is nog netjes..
Even op de zaak ermee aan de gang en dan kan ik binnenkort iemand blij maken met een mooi uitlaatje:)
 
Zal ook wel slijten dat gevoel, denk dat als je een zware klapper gemaakt hebt, dat je minder makkelijk weer opstapt.


Beter vwb de dempert, ga je 'm inkorten of gewoon de originele lengte behouden?
 
Ik weet nog niet de exacte staat van de demper..
Maar ik ga kijken hoe die staat, en klinkt:)
Vermoed dat er wel een stukje van af gaat, staat een stuk beter bij een blade..

Hoeveel? Dat hangt nog een beetje af van de staat van het carbon en de diameter (verhouding)
 
Ik weet nog niet de exacte staat van de demper..
Maar ik ga kijken hoe die staat, en klinkt:)
Vermoed dat er wel een stukje van af gaat, staat een stuk beter bij een blade..

Hoeveel? Dat hangt nog een beetje af van de staat van het carbon en de diameter (verhouding)
Kan uit ervaring zeggen dat de BOS demper een minder prettige demper is om in te korten. Er zit onder het carbon nl een metalen huls en met popnagelen willen ze aan de zijkant er niet helemaal lekker in poppen (dacht ik). Het is verder wel tr doen, maar kostte meer tijd dan we gewend waren met inkorten. Blijft uiteraard leuk om te doen :P
 
Eindelijk is het gebeurt van de week. De nieuwe vering van HyperPro zitten onder mijn Blade.

full


De originele vering voldeed voor mijn ranke lijfje (110 kg en 187cm) niet meer, had op de motorbeurs al de gratis controle gedaan en daar zeiden ze dat bij een noodstop mijn achterwiel kon gaan stuiteren en omhoog komen. En wat gebeurt er 1 dag voor ik naar Hyperpro ga.. Jawel. een kat steekt over, ik in de remmen, achterwiel stukje van de grond. Gelukkig niet gevallen, maar wel ff schrikken.

Nu voor en achter laten vervangen en de eerste 200km erop zitten en wat een verschil al. Veel soepeler over grote bulten, zachter en stabieler in de bocht. Van de week (bij mijn oude rijschool) de noodstop maar eens een paar keer uitvoeren om te zien hoe de achterkant zich nu houdt.

Mocht iemand interesse hebben in de originele vering (voor en achter) stuur dan maar ff een PM, hebben dus 14 jaar en 40K km's onder de 929 gezeten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan