Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de sp weer opgehaald, klauwtjes en leidingen zitten er op *O*

Had nog mazzel, hij had nog bouten liggen dat het gemonteerd kon worden. De klauwen zijn nl Italiaans en de adapters voor Japanse (Nissin) klauwen. Draad van de bouten zijn anders.

Ga nu voor Brembo adapters kijken en dan de huidige adapters met de remklauwen verkopen. Mocht iemand interesse hebben in een radiaalombouw, let me know...

Heb ook nog een staalomvlochten remleiding over voor de voorzijde...

Dit is het resultaat so far *D[afbeelding]
Mooi hoor Ghetto !
 
Thanx. Heb net een mail gestuurd naar een Italiaan (op ebay) die remklauw-adapters verkoopt voor Brembo remklauwen voor wat maten.
Zag ook dat die klauwen geen montagepunten heeft voor het spatbord, hoe dat dan gemonteerd zit, enz. Ben wel benieuwd naar de reactie.

Betreft deze adapters...

Supports brackets for editing Radial caliper honda vtr sp1-2 brembo | eBay

Ben ook nog in afwachting van een antwoord van Motoport of ze besteld kunnen worden. Dacht dat er ook nog andere types waren, maar die kan ik niet meer vinden... :/
 
Vandaag de sp weer opgehaald, klauwtjes en leidingen zitten er op *O*

Had nog mazzel, hij had nog bouten liggen dat het gemonteerd kon worden. De klauwen zijn nl Italiaans en de adapters voor Japanse (Nissin) klauwen. Draad van de bouten zijn anders.

Ga nu voor Brembo adapters kijken en dan de huidige adapters met de remklauwen verkopen. Mocht iemand interesse hebben in een radiaalombouw, let me know...

Heb ook nog een staalomvlochten remleiding over voor de voorzijde...

Dit is het resultaat so far *D[afbeelding]

Netjes hoor....
Wat voor Brembo rempomp heb je erbij?
 
Laatst bewerkt:
Zeer strak spul. Kleurt ook erg goed bij de bike. Staat er piekobello bij...

Ik ben wel erg benieuwd naar je ervaringen. Met de originele klauwen, de radiale en dan deze brembo's. Of je nu echt grote verschillen merkt of dat het nuances zijn. Al met al ben ik namelijk wel tevreden met de stopping power van de Nissins. Alleen de initiele bite mag en kan wat harder wat mij betreft...
 
Heb nog de rempomp van de cbr 1000 rr (04-07 dacht ik) er op zitten. De Brembo rempomp en koppelingspomp heb ik nog even uitgesteld.

De ervaring met de originele remmen heb ik niet, ik heb de sp gekocht met de radiaalombouw van Nissin. Die remde iig goed, de Brembo's remmen vooralsnog ook erg goed.
 
Heb nog de rempomp van de cbr 1000 rr (04-07 dacht ik) er op zitten. De Brembo rempomp en koppelingspomp heb ik nog even uitgesteld.

De ervaring met de originele remmen heb ik niet, ik heb de sp gekocht met de radiaalombouw van Nissin. Die remde iig goed, de Brembo's remmen vooralsnog ook erg goed.
Niet lullig bedoelt maar jij doet het toch vooral voor de looks Bassie?
En in dat opzicht lukt het je erg goed, je bike ziet er heel strak uit!
 
Vandaag de sp weer opgehaald, klauwtjes en leidingen zitten er op *O*

Had nog mazzel, hij had nog bouten liggen dat het gemonteerd kon worden. De klauwen zijn nl Italiaans en de adapters voor Japanse (Nissin) klauwen. Draad van de bouten zijn anders.

Ga nu voor Brembo adapters kijken en dan de huidige adapters met de remklauwen verkopen. Mocht iemand interesse hebben in een radiaalombouw, let me know...

Heb ook nog een staalomvlochten remleiding over voor de voorzijde...

Dit is het resultaat so far *D[afbeelding]

Kijk dat is even rem porno!
 
Niet lullig bedoelt maar jij doet het toch vooral voor de looks Bassie?
En in dat opzicht lukt het je erg goed, je bike ziet er heel strak uit!
Met mijn rijstijl klopt dat wel ja :Y En thanx ;)

Het is alleen jammer dat ik niet echt goede referenties kan geven mbt de remmen aangezien ik niet weet hoe het remt met originele remmen :/
 
Even wat voor degenen die in 2017 naar Isle of Man willen/gaan;
De reisorganisatie waar ik ervaring mee heb boekt ongeveer een jaar van tevoren.
Rond die tijd (juni 2016) vragen ze 40% aanbetaling, rest 6 weken voor vertrek.
Dan is er de mogelijkheid om te kamperen of Bed & Breakfast, dit laatste is ongeveer 1/4 duurder.

Maar goed, da's mijn ervaring met reisorganisatie Ride-on motortours http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...=WIN-7XYNF6nirjI_kEOfbw&bvm=bv.99028883,d.ZGU

Zijn er geïnteresseerden met andere ideeën/ervaringen, kom maar op.

P.s. Natuurlijk staat alles op internet en kun je alles zelf opzoeken maar ik vind het gewoon leuk om met jullie te delen en het lijkt me rete tof om met wat gasten van het forum naar Isle of Man te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Met mijn rijstijl klopt dat wel ja :Y En thanx ;)

Het is alleen jammer dat ik niet echt goede referenties kan geven mbt de remmen aangezien ik niet weet hoe het remt met originele remmen :/
Origineel remt zeker niet slecht hoor.Beste, betaalbare upgrade is stalen remleidingen en eigenlijk ben je dan klaar...
Maar ja, je bent nooit klaar ;)
 
Net contact gehad met de ebay- verkoper van de adapters voor de remklauwen. Zijn nette apparaten, maar er zit geen bevestigingspunt voor het voorspatbord bij. Daar kan ik dus geen drol mee, kan ik mijn voorspatbord niet bevestigen... |( Hopen dat Motoport nog wat kan betekenen, anders wordt het nog even verder zoeken...
 
Vandaag de sp weer opgehaald, klauwtjes en leidingen zitten er op *O*

Had nog mazzel, hij had nog bouten liggen dat het gemonteerd kon worden. De klauwen zijn nl Italiaans en de adapters voor Japanse (Nissin) klauwen. Draad van de bouten zijn anders.

Ga nu voor Brembo adapters kijken en dan de huidige adapters met de remklauwen verkopen. Mocht iemand interesse hebben in een radiaalombouw, let me know...

Heb ook nog een staalomvlochten remleiding over voor de voorzijde...

Dit is het resultaat so far *D[afbeelding]


Ziet er erg goed uit!!!!!!!!! :]
 
Even wat voor degenen die in 2017 naar Isle of Man willen/gaan;
De reisorganisatie waar ik ervaring mee heb boekt ongeveer een jaar van tevoren.
Rond die tijd (juni 2016) vragen ze 40% aanbetaling, rest 6 weken voor vertrek.
Dan is er de mogelijkheid om te kamperen of Bed & Breakfast, dit laatste is ongeveer 1/4 duurder.

Maar goed, da's mijn ervaring met reisorganisatie Ride-on motortours http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...=WIN-7XYNF6nirjI_kEOfbw&bvm=bv.99028883,d.ZGU

Zijn er geïnteresseerden met andere ideeën/ervaringen, kom maar op.

P.s. Natuurlijk staat alles op internet en kun je alles zelf opzoeken maar ik vind het gewoon leuk om met jullie te delen en het lijkt me rete tof om met wat gasten van het forum naar Isle of Man te gaan.

Ik ben hier zelf al een paar jaar naar aan het kijken. Het probleem is alleen dat ik graag men ouwe heer mee wil nemen. Voor hem is de toch niet te doen per motor. Wil dus graag met hem met het vliegtuig die kant op.
 
Origineel remt zeker niet slecht hoor.Beste, betaalbare upgrade is stalen remleidingen en eigenlijk ben je dan klaar...
Maar ja, je bent nooit klaar ;)

Remblokken maken ook een wereld van verschil, ik heb een set op de fireblade gehad dat remde als een malle.
Weet heelaas het merk niet meer.
Ook heb ik nog SDP blokken gehad met Brembo schijven, remde ook heel goed maar die blokken hadden honger want ze vraten m,n nieuwe Brembo,s op.
 
mijn spatbord zit ook alleen aan de voorkant vast op mijn brackets zit ook geen bevestiging gaat prima
Net contact gehad met de ebay- verkoper van de adapters voor de remklauwen. Zijn nette apparaten, maar er zit geen bevestigingspunt voor het voorspatbord bij. Daar kan ik dus geen drol mee, kan ik mijn voorspatbord niet bevestigen... |( Hopen dat Motoport nog wat kan betekenen, anders wordt het nog even verder zoeken...
 
Vandaag de sp weer opgehaald, klauwtjes en leidingen zitten er op *O*

Had nog mazzel, hij had nog bouten liggen dat het gemonteerd kon worden. De klauwen zijn nl Italiaans en de adapters voor Japanse (Nissin) klauwen. Draad van de bouten zijn anders.

Ga nu voor Brembo adapters kijken en dan de huidige adapters met de remklauwen verkopen. Mocht iemand interesse hebben in een radiaalombouw, let me know...

Heb ook nog een staalomvlochten remleiding over voor de voorzijde...

Dit is het resultaat so far *D[afbeelding]

Mooi gedaan Ghetto Bassie, super strak. Zie alleen je tiewrap helemaal onderin de vorkpoot. Veert ie zo diep in of komt het door de montage van de klauwen?
 
Die tiewrap heb ik er gisteren toevallig vanaf geknipt, die zat al heel lang onderaan. Hij veert zover ik weet niet zo ver in, is volgens mij na verloop van tijd naar beneden gezakt. :)
 
Ik ben hier zelf al een paar jaar naar aan het kijken. Het probleem is alleen dat ik graag men ouwe heer mee wil nemen. Voor hem is de toch niet te doen per motor. Wil dus graag met hem met het vliegtuig die kant op.
Gaaf met je pa. 'k Weet niet in wat voor conditie je pa is maar de motorrit valt erg mee hoor. In Engeland rij je 240 km en je bent bij de veerpont naar het eiland.
 
Gaaf met je pa. 'k Weet niet in wat voor conditie je pa is maar de motorrit valt erg mee hoor. In Engeland rij je 240 km en je bent bij de veerpont naar het eiland.

Pa heeft flink last van Reuma, na 100 km op de fiets moet die een dagje revalideren. Dus ben even aan het kijken of met de auto, of met het vliegtuig. Dan hoeft die niet zo lang te zitten.

We blijven het onderzoeken, maar heb hem beloofd dat we voor die 60 is nog een keer samen gaan. Dat gaan we dan ook maar doen ook he :)
 
Pa heeft flink last van Reuma, na 100 km op de fiets moet die een dagje revalideren. Dus ben even aan het kijken of met de auto, of met het vliegtuig. Dan hoeft die niet zo lang te zitten.

We blijven het onderzoeken, maar heb hem beloofd dat we voor die 60 is nog een keer samen gaan. Dat gaan we dan ook maar doen ook he :)


Reuma oh no das niet fijn:-(
Dat doet pijn,
Well tof dat je met je pa heen gaat man
Respect
Memories to keep forever 👍🏽
 
ik hoor net dat de probleempjes die ik heb (bij lage toeren op 1 cilinder lopen ) waarschijnlijk uit de powercommander komt...stuurt injector niet aan van een van de cilinders.....morgen weet ik meer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan