Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar je bent qua leeftijd toch nog niet in de 50? :+

Hahaha wat moet je nog met een racer in Nederland en vooral op de openbare weg? Prachtige machines om te zien ik mis mijn sp nog steeds maar hij heeft een goed nieuw thuis. Maar met zo'n fiets met hoog stuur ben je behoorlijk in het voordeel op de openbare weg en stap je ook nog eens top fit af na 400 km+ ritjes! Ik snap het wel ondanks dat ik een dikke racer mooier vind om te zien!
 
Haha klopt, mijn vader heeft zijn 2e GS gekocht en kon daarom zijn "oude" overnemen. Ben al wel 30 dus nu mag ik er op rijden toch? ;)
Het is dat we niet veel ruimte hebben voor twee motoren. Had anders de SP er graag bij gehouden.
 
Gelijk heb je, het zijn zeker mooie motoren. Mijn zwager en oom hebben er ook een, moet er nog steeds een keer op rijden. Is ff hele andere koek. Heb al wel op de oude 1150GS van mijn broer gereden, maar de 1200 moet ik nog ff testen :]

Dat je hier in NL niet veel aan een racer hebt op de weg, zou ik zo gauw niet zeggen. Hard rijden kan je sowieso niet, maar dat je met zo'n GS comfortabeler rijd is zeker. Als ik het lichamelijk niet meer ga trekken om in de "sportmodus" te blijven zitten, komt er gewoon een SBK-kit op en gaan we vrolijk verder :]
 
Ben op zoek naar een nieuwe accu
De accu die er nu in zit is de:Yuasa YTZ12S 11,6Ah(20HR)210CCA
12v 11Ah(10HR)
Wil graag de zelfde maar kan die op geen enkele site vinden
Weet iemand hier een site waar ze wel te koop zijn????
Alvast bedankt
 
https://www.motor-forum.nl/media/1298974/full vandaag de remmen gedaan ik laat hem nog even een nachtje met een tyrap om de hendel om hem goed op druk te krijgen en dan van de week maar eens uit proberen

Hmmmmm tyrap "om de remmen goed op druk te krijgen" ? ? ? ? das nieuwe voor mij . . . leg me dat eens uit.
Remmen komen op druk als je remt . . . ontlucht je niet goed . . dan heb je geen remdruk.
Dus goed ontluchten en je hebt altijd druk tijdens het remmen |( |( |(
 
Hmmmmm tyrap "om de remmen goed op druk te krijgen" ? ? ? ? das nieuwe voor mij . . . leg me dat eens uit.
Remmen komen op druk als je remt . . . ontlucht je niet goed . . dan heb je geen remdruk.
Dus goed ontluchten en je hebt altijd druk tijdens het remmen |( |( |(

Miniscule luchtbellen in het systeem, zo laat je de doorgang naar het rempotje vrij en kan de lucht naar boven ontsnappen.
Hoe vaak je ook doorpompt en doet.
 
De nieuwe OEM undertray is eindelijk de grote vijver overgekomen. Dus vandaag maar ff wat er onder zat (en ik niet mooi vind) eraf gehaald

IMAG7973.thumb.jpg.274fd6faf81040c5c981887f8a1e98dc.jpg


IMAG7975.thumb.jpg.da9d67c1d476491ffb1d4cb9a47cd119.jpg



(over)morgen komen de speciale rubber "grommets" voor het OEM achterlicht binnen en kan dan de boel afmaken.


"smaken verschillen"
IMAG7976.thumb.jpg.54f32f6a4cdd13cc1396ee20aa89835a.jpg
 
Nee, dat is niet echt wat, dacht dat het gemonteerd nog wel meeviel, maar als je het zo los ziet :N

Heb nog wel interesse in het andere deel.klemt dat nog wel vast in het subframe of is het daarvoor te erg verzaagd.
 
Laatst bewerkt:
Oké duidelijk, had dat toen dan gelijk even gemeld, had ik gelijk al voor een andere gaan kijken!
 
heb de amerikaan net een berichtje gestuurd om te bevestigen wat ie wil.

Mea culpa sneedee....
 
Ik doe de.truc met rywrap ook altijd en werkt perfect.
Tip ook gekregen van monteur.
Dag voor circuit rijden meestal ook nog FF een keer.
 
Ik doe de.truc met rywrap ook altijd en werkt perfect.
Tip ook gekregen van monteur.
Dag voor circuit rijden meestal ook nog FF een keer.

Ikzelf heb het ook wel eens gedaan, en inderdaad de hendel is strakker, maar het is onmogelijk om zo lucht te laten ontsnappen.
Indien de lucht zou kunnen ontsnappen kan de vloeistof dat ook.
 
Hmmmmm tyrap "om de remmen goed op druk te krijgen" ? ? ? ? das nieuwe voor mij . . . leg me dat eens uit.
Remmen komen op druk als je remt . . . ontlucht je niet goed . . dan heb je geen remdruk.
Dus goed ontluchten en je hebt altijd druk tijdens het remmen |( |( |(
als ik er een tyrap omheen doe remt dus komt ie op druk.
daarin tegen was de remdruk iets minder voor dat ik de tyrap er omheen deed en nu na een nachtje op druk hebben gestaan is de hendel voelbaar harder dan daarvoor dus het helpt.
 
Ikzelf heb het ook wel eens gedaan, en inderdaad de hendel is strakker, maar het is onmogelijk om zo lucht te laten ontsnappen.
Indien de lucht zou kunnen ontsnappen kan de vloeistof dat ook.
er zit altijd nog een gedeelte van lucht in je rempotje aangezien je het potje niet tot de rand vult daar kan dus de lucht heen die eventueel in je systeem zit.
 
er zit altijd nog een gedeelte van lucht in je rempotje aangezien je het potje niet tot de rand vult daar kan dus de lucht heen die eventueel in je systeem zit.

Alleen als de hendel in ontspannen toestand staat, via het compensatiegaatje namelijk.
Zodra je de hendel inknijpt wordt dit gaatje afgesloten, anders kun je geen druk opbouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan